Οι fleet managers πρεπει να γνωρίζουν πως τα φθηνά ελαστικά κοστίζουν περισσότερο τελικά στους στόλους, ιδιαίτερα όταν πρόκειται για ηλεκτρικά αυτοκίνητα.

Ενόψει της ραγδαίας αύξησης του κόστους ελαστικών, οι στόλοι προειδοποιούνται πως η επιλογή φθηνότερων μαρκών μπορεί να είναι λανθασμένη όσον αφορά στο ενεργειακό κόστος και την ασφάλεια.

Η epyx, της οποίας η πλατφόρμα 1link συνδέει εταιρείες leasing σε όλη την Ευρώπη με πρατήρια ελαστικών, ανέφερε ότι τα στοιχεία της δείχνουν πως το ποσοστό των εταιρικών αυτοκινήτων με ελαστικά 18 ιντσών και άνω αυξήθηκε κατά ένα τρίτο σε τρία χρόνια, από 42% το 2021, σε 56% φέτος.

Ειδικότερα, τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα είναι πιθανότερο να φορούν μεγαλύτερα ελαστικά – το 74% των EV διαθέτουν ελαστικά 18 ιντσών και άνω το πρώτο τρίμηνο τρέχοντος έτους, σε σύγκριση με 52% των αυτοκινήτων βενζίνης και ντίζελ.

Ο Tim Meadows, CCO της epyx, δήλωσε: «Τα στοιχεία δείχνουν ότι υπήρξε ταχεία αύξηση στα μεγέθη των ελαστικών εταιρικών αυτοκινήτων σε σχετικά μικρό χρονικό διάστημα και η τάση υποδηλώνει ότι μάλλον θα συνεχιστεί. Είναι ακριβότερα και πιο επιρρεπή σε ζημιές, γεγονός που προσθέτει επιπλέον έξοδα στους στόλους».

Τα ελαστικά για EV είναι ήδη ακριβότερα γιατί πρέπει να συνδυάζουν χαμηλή αντίσταση κύλισης για μεγαλύτερη αυτονομία και ισχυρά πλευρικά τοιχώματα για το επιπλέον βάρος των συστοιχιών μπαταριών. Επιπλέον, οι στόλοι και οι εταιρείες leasing λένε ότι η υψηλότερη ροπή και η μεγαλύτερη μάζα των ηλεκτρικών οχημάτων φθείρουν τα ελαστικά ταχύτερα από τα αντίστοιχα βενζίνης και ντίζελ.

Θέματα ασφαλείας

Ωστόσο, η αντικατάστασή τους με ελαστικά μεσαίας κατηγορίας και χαμηλού κόστους υποβαθμίζει την ασφάλεια, σύμφωνα με το Point S, το μεγαλύτερο franchise για σέρβις αυτοκινήτων και πωλήσεων ελαστικών διαφόρων μαρκών παγκοσμίως.

Ανέθεσε στην TÜV SÜD Product Service ανεξάρτητες τεχνικές δοκιμές για πέντε premium, τρεις μεσαίας κατηγορίας και τρεις οικονομικές μάρκες ελαστικών 18 ιντσών.

Στο φρενάρισμα με βρεγμένο οδόστρωμα, από τα 80 χλμ./ώρα μέχρι την ακινητοποίηση, τα ελαστικά μεσαίας κατηγορίας χρειάστηκαν 2,33 επιπλέον μέτρα για να σταματήσουν και τα οικονομικά χρειάστηκαν 4,47 επιπλέον μέτρα, έναντι των premium.

Ο Fabien Bouquet, CEO της Point S International, δήλωσε: «Στο σημερινό δύσκολο οικονομικό περιβάλλον, με τον πληθωρισμό και τις αυξήσεις τιμών, οι τελικοί πελάτες μας ζητούν να δικαιολογήσουμε τις διαφορές τιμών μεταξύ ελαστικών. Έτσι, αναθέσαμε αυτές τις δοκιμές στην TÜV SÜD Product Service για να έχουμε μια πραγματικά ανεξάρτητη και αντικειμενική άποψη για το θέμα. Οι δοκιμές επιβεβαίωσαν την καλύτερη απόδοση των premium ελαστικών σε όλα τα κρίσιμα κριτήρια. Ως εκ τούτου, το ερώτημά μας ως κλάδος είναι: μπορεί πραγματικά να καθοριστεί ένα τίμημα για την ασφάλεια;».

Τα ελαστικά EV προσθέτουν αυτονομία

Επιπλέον, έρευνα της Michelin διαπίστωσε ότι η χρήση ελαστικών EV μπορεί να επεκτείνει την αυτονομία του αυτοκινήτου μπαταρίας κατά 7%, προσθέτοντας 29 χιλιόμετρα σε ένα EV με αυτονομία WLTP 400 χλμ. Σε ετήσια βάση, αυτό ισοδυναμεί σε επιπλέον 1.120 χιλιόμετρα.

Ο John Howe, Διευθύνων Σύμβουλος Ηνωμένου Βασιλείου και Ιρλανδίας της Michelin, δήλωσε: «Τα ελαστικά για EV ενισχύουν την αυτονομία της μπαταρίας, επιτρέποντας στους οδηγούς περισσότερες μετακινήσεις ανά φόρτιση και διαρκούν περισσότερο σε ένα ηλεκτρικό αυτοκίνητο από ένα απλό ελαστικό. Για την παραγωγή ενός ελαστικού απαιτείται καινοτομία και έρευνα που μπορεί να αυξήσει την αυτονομία του ηλεκτρικού αυτοκινήτου. Απαιτούνται πολλές νέες τεχνολογίες για μείωση της αντίστασης κύλισης, αύξηση της απόδοσης και βελτιστοποίηση του χειρισμού ηλεκτρικών αυτοκινήτων».

Φωτογραφία: Michelin

Προηγούμενο άρθροΑνοικτή εμπορική πολιτική στην EE
Επόμενο άρθροΤο νέο Mazda 2 Hybrid με προνομιακό επιτόκιο