Η ώθηση της Ευρωπαϊκής Επιτροπής για ένα πρότυπο για αυτοκίνητα βασισμένο σε wifi που υποστηρίζεται από την Volkswagen σημείωσε αξιόλογη πρόοδο, σύμφωνα με το Reuters, αφού οι νομοθέτες της ΕΕ υιοθέτησαν το wifi αντί της τεχνολογίας 5G που προωθούσε η BMW και η Qualcomm.
Η ΕΕ θέλει να ορίσει σημεία αναφοράς για τα συνδεδεμένα με το διαδίκτυο αυτοκίνητα, μια αγορά που θα μπορούσε να αποφέρει έσοδα δισεκατομμυρίων ευρώ για κατασκευαστές αυτοκινήτων, τηλεπικοινωνιακούς φορείς και κατασκευαστές εξοπλισμού, σύμφωνα με τους αναλυτές.
Το θέμα αυτό, ωστόσο, έχει διχάσει τις αυτοκινητοβιομηχανίες και τις εταιρείες τεχνολογίας και προκάλεσε έντονη άσκηση πίεσης και από τις δύο πλευρές, που αναζητούν μερίδιο σε μια δυνητικά κερδοφόρο αγορά οχημάτων συνδεδεμένων στο Διαδίκτυο.
Οι υποστηρικτές της τεχνολογίας Wifi περιλαμβάνουν τις Renault, Toyota, NXP, Autotalks και Kapsch TrafficCom. Η τεχνολογία αυτή συνδέει κυρίως αυτοκίνητα με άλλα αυτοκίνητα.
Οι υποστηρικτές του 5G περιλαμβάνουν μεγάλα ονόματα όπως Daimler, Ford, PSA Group, Deutsche Telekom, Ericsson, Huawei, Intel, Qualcomm και Samsung.
Το πρότυπο πέμπτης γενεάς ή 5G συνδέει, τόσο τα αυτοκίνητα, όσο και τις συσκευές με το περιβάλλον, με ευρύτερο φάσμα εφαρμογών σε τομείς όπως η ψυχαγωγία, τα δεδομένα κίνησης και η γενική πλοήγηση.
Η Επιτροπή υπερασπίστηκε την απόφασή της σχετικά με την τεχνολογία wifi, λέγοντας ότι είναι διαθέσιμη, σε αντίθεση με το 5G και ότι θα συμβάλει στην ενίσχυση της οδικής ασφάλειας.
Οι επικριτές ανέφεραν ότι η απαίτηση να τροποποιηθούν οι νέες τεχνολογίες για να είναι συμβατές με τις παλαιότερες δεν είναι ρεαλιστική και θα έβαζε φρένο στην καινοτομία.
“Το κείμενο, όπως προτείνεται σήμερα από την Επιτροπή, δεν εξασφαλίζει ίσους όρους ανταγωνισμού μεταξύ των υφιστάμενων τεχνολογιών, επιβάλλοντας διακρίσεις διαλειτουργικότητας και απαιτήσεις συμβατότητας με τις νεότερες τεχνολογίες”, δήλωσε η ομάδα συμφερόντων για το 5G και ο υποστηρικτής της τεχνολογίας, 5GAA.
Η αγορά τηλεπικοινωνιών, η οποία θέτει τις ελπίδες της σε εφαρμογές 5G για να αποδώσουν οι επενδύσεις της, ήταν εξίσου επικριτική.
“Η Ευρώπη δεν μπορεί να επιβάλει μόνο μία τεχνολογία για συνδεδεμένη οδήγηση. Τα κράτη μέλη μπορούν τώρα να το διορθώσουν επαναφέροντας το 4G και το 5G: διακυβεύονται η παγκόσμια ανταγωνιστικότητα και η ασφάλεια”, δήλωσε η Lise Fuhr, γενική διευθύντρια της ομάδας πίεσης του ομίλου τηλεπικοινωνιών ETNO.
Το τελευταίο ανάχωμα για το σχέδιο είναι το Ευρωπαϊκό Συμβούλιο, στο οποίο οι αντίδικοι θα χρειασθούν μια πλειοψηφία που να επιτρέπει την ανατροπή της πρότασης.