Οι τελευταίες αξιολογήσεις του Euro NCAP επανεστιάζουν στη βελτίωση της συμβατότητας των οχημάτων, όπως προκύπτει από τη δημοσίευση των πρόσφατων αποτελεσμάτων.
Επτά αυτοκίνητα δοκιμάστηκαν βάσει των τελευταίων πρωτοκόλλων του Euro NCAP. Τα Audi A3 Sportback, SEAT Leon,ISUZU D-Max, Kia Sorento και Land Rover Defender πέτυχαν τη μέγιστη βαθμολογία πέντε αστέρων. Το Honda e έλαβε τέσσερα αστέρια και το Hyundai i10 τρία.
Το νέο Audi A3 Sportback και το SEAT Leon χρησιμοποιούν την ίδια πλατφόρμα MQB-II με το Golf VIII του περασμένου έτους, αλλά τώρα είναι εξοπλισμένα με κεντρικό αερόσακο για τη βελτίωση της προστασίας από πλάγιες συγκρούσεις. Όσον αφορά στην ασφάλεια, τα αδελφά μοντέλα του ομίλου VW δεν είναι υποδεέστερα του διάσημου εξαδέλφου τους, αλλά το Leon έχει το πάνω χέρι, χάρη στην πιο συμβατή σχεδίαση εμπρόσθιου τμήματος, με ένα εξαιρετικό 92% για την προστασία ενηλίκων .
Το pick-up ISUZU D-MAX βαθμολογήθηκε από τον Αυστραλιανό NCAP στις αρχές του τρέχοντος έτους. Ορισμένες δοκιμές επαναλήφθηκαν από το Euro NCAP για να εξασφαλιστεί μια έγκυρη βαθμολογία για την ευρωπαϊκή αγορά. Σε μια κατηγορία που δεν φημίζεται για τις επιδόσεις της στην ασφάλεια, η καμπίνα επιβατών του D-MAX είναι εντυπωσιακά εξοπλισμένος, με στάνταρ προσκέφαλα, AEB (αυτόματη πέδηση εκτάκτου ανάγκης) και έναν νέο κεντρικό αερόσακο. Ωστόσο, η δοκιμή κινητού εμποδίου προοδευτικής παραμόρφωσης έδειξε πως το βάρος και η εμπρόσθια δομή του καθιστούν το όχημα επιθετικό προς άλλα οχήματα σε περίπτωση σύγκρουσης.
Το ίδιο ισχύει και για το Land Rover Defender: μεγαλύτερο και βαρύτερο από τα προηγούμενα μοντέλα, το νέο Defender είναι εξοπλισμένο με σύγχρονα συστήματα υποστήριξης οδηγού για την πρόληψη και την απόσβεση, στο μέτρο του δυνατού, των συγκρούσεων.
Ένα άλλο βαρέων βαρών, το KIA Sorento, είναι ένα μεγάλο όχημα εκτός δρόμου 4ης γενιάς που δοκιμάστηκε από το Euro NCAP. Διατίθεται με αναβαθμισμένα συστήματα ασφαλείας, συμπεριλαμβανομένου του πρώτου κεντρικού αερόσακου της KIA και του προηγμένου συστήματος e-Call. Χάρη σε αυτά διατηρεί τα 5 αστέρια του, παρά την απογοητευτική απόδοσή του σε μετωπική σύγκρουση.
Το νέο ηλεκτρικό σουπερμίνι της Honda, το Honda e, διαθέτει την τελευταία λέξη της τεχνολογίας οικολογικής οδήγησης. Δεν διαθέτει μερικά από τα πιο προηγμένα χαρακτηριστικά ασφαλείας που υπάρχουν στο Honda Jazz, αλλά αποσπά μια αξιοσέβαστη βαθμολογία τεσσάρων αστέρων στις τελευταίες δοκιμές του Euro NCAP. Το πιο συμβατικό Hyundai i10 βρίσκεται στο τέλος αυτής της σειράς δοκιμών. Στην μετωπική πρόσκρουση, η λεκάνη του οδηγού γλίστρησε κάτω από τη ζώνη, ένα φαινόμενο γνωστό ως «κατάδυση» (submarining). Το Hyundai i10 προσφέρει επίσης περιορισμένης λειτουργικότητας AEB, σχετικά με κάποια άλλα μικρά αυτοκίνητα και καταλήγει με τρία αστέρια.
Ο Michiel van Ratingen, Γενικός Γραμματέας του Euro NCAP, αναφερόμενος στη βελτίωση της συμβατότητας των οχημάτων, δήλωσε πως “Η κακή συμβατότητα σύγκρουσης μεταξύ των οχημάτων αποτελεί πρόβλημα εδώ και χρόνια. Τώρα, το 2020, διαθέτουμε μια δοκιμαστική διαδικασία μετωπικών συγκρούσεων που μπορεί να αξιολογήσει την συγκεκριμένη επίδοση ενός οχήματος και να επιβάλλει κυρώσεις στα αυτοκίνητα με χαμηλή απόδοση. Αυτό αποτελεί πρωτιά στην αξιολόγηση της ασφάλειας και θα οδηγήσει σε καλύτερους, πιο συμβατούς σχεδιασμούς στο μέλλον”.
Το Euro NCAP αξιολόγησε επίσης τρεις νέες υβριδικές και ηλεκτρικές παραλλαγές αυτοκινήτων που δοκιμάστηκαν τα προηγούμενα χρόνια. Η περυσινή βαθμολογία 5 αστέρων του Renault CAPTUR καλύπτει πλέον και το CAPTUR E-TECH Plug-in Hybrid. Το 3008 SUV Hybrid, το 508 Hybrid και το ηλεκτροκίνητο 208 της Peugeot εντάσσονται με τις αξιολογήσεις του 2016, 2018 και 2019 αντίστοιχα.