Η Audi παρουσίασε τα σχέδια του πρότυπου αυτοκινήτου Audi urbansphere. Σχεδιαστές και μηχανικοί δημιούργησαν το Audi urbansphere για τις κινεζικές μεγαλουπόλεις με μεγάλη κυκλοφορία, αν και το όχημα είναι κατάλληλο για οποιαδήποτε άλλη μητρόπολη του κόσμου.
Σε αυτές τις αστικές περιοχές, όπου ο προσωπικός χώρος είναι ιδιαίτερα περιορισμένος, το πρότυπο αυτοκίνητο προσφέρει τον μεγαλύτερο εσωτερικό χώρο από κάθε άλλο Audi μέχρι σήμερα. Τον συνδυάζει έξυπνα με τεχνολογίες και ψηφιακές υπηρεσίες και προσφέρουν εντελώς νέο επίπεδο εμπειρίας.
Αυτά τα χαρακτηριστικά συνδυάζονται με σύστημα αυτόνομης οδήγησης. Για παράδειγμα, το τιμόνι, τα πεντάλ και το συμβατικό ταμπλό μπορούν να καλύπτονται όταν το όχημα λειτουργεί με αυτόνομη οδήγηση.
Η Audi ανέφερε πως σκοπεύει να παρουσιάσει όχημα Επιπέδου 4, με απόλυτο έλεγχο οδήγησης, έως το 2026.
Αυτονομία 750 χιλιομέτρων
Το όχημα, το οποίο βασίζεται στην πλατφόρμα Premium Platform Electric του Volkswagen Group, διαθέτει δύο ηλεκτρικούς κινητήρες ικανούς να αποδώσουν συνολική ισχύ 295 kW (396 hp) και ροπή συστήματος 690 Nm. Το Audi urbansphere είναι εξοπλισμένο με μόνιμη τετρακίνηση quattro.
Η καρδιά του συστήματος κίνησης είναι η τεχνολογία φόρτισης 800 volt. Οι χρόνοι φόρτισης πλησιάζουν εκείνους μιας συμβατικής στάσης για τον ανεφοδιασμό ενός αυτοκινήτου που τροφοδοτείται από κινητήρα εσωτερικής καύσης: μόλις δέκα λεπτά αρκούν για να φορτιστεί η μπαταρία σε επίπεδο ικανό για να τροφοδοτήσει το αυτοκίνητο περισσότερα από 300 χλμ. Με χωρητικότητα άνω των 120 κιλοβατωρών, μπορεί να φορτιστεί από 5% – 80% σε λιγότερο από 25 λεπτά. Αυτό σημαίνει ότι μπορεί να καλύψει έως και 750 χλμ ( WLTP) – και ακόμη και όταν χρησιμοποιείται για διαδρομές στην πόλη και σε κοντινές αποστάσεις, αποφεύγονται απροσδόκητες στάσεις για φόρτιση.
Άνεση και ευεξία
Στο πλαίσιο του προγράμματος σχεδιασμού από κοινού με Κινέζους πελάτες, το Urbansphere διαθέτει ρυθμιζόμενο αγχολυτικό πρόγραμμα βάσει ανίχνευσης προσώπου και φωνητικής ανάλυσης, που καθορίζει την κατάσταση των επιβατών.
Το πρόγραμμα μπορεί να προσφέρει εξατομικευμένη χαλάρωση, π.χ. με εφαρμογή διαλογισμού μέσω της προσωπικής οθόνης και του ήχου των προσκέφαλων. Η κεντρική κονσόλα περιστρέφεται προς τα πάνω και διαθέτει διανομέα νερού και γυαλιά για τους επιβάτες των πίσω καθισμάτων.
Το όχημα μήκους 5510 χιλ., πλάτους 2000 χιλ. και ύψους 1780 χιλ., διαθέτει αντίθετες πόρτες που ανοίγουν διάπλατα. Διαθέτει επίσης ενισχυμένη καμάρα οροφής, τροχούς 24 ιντσών και αεροδυναμικό σχήμα, με μεγάλο, επίπεδο παρμπρίζ.
Οι πόρτες μπροστά και πίσω ανοίγουν αντίθετα και κατά την είσοδο στο αυτοκίνητο, τα καθίσματα περιστρέφονται προς τα έξω για εύκολη πρόσβαση, ενώ ένα «κόκκινο χαλί φωτός» προβάλλεται στο έδαφος. Σύμφωνα με την Audi, το αυτοκίνητο μπορεί να λειτουργήσει σαν σαλόνι ή κινητό γραφείο, παρέχοντας έναν χώρο διαβίωσης στους χρήστες όταν βρεθούν σε κυκλοφοριακή συμφόρηση.
Περάστε στο σαλόνι
Η αυτόνομη τεχνολογία οδήγησης μετατρέπει το εσωτερικό, -στο οποίο το τιμόνι, τα πεντάλ και οι οθόνες καλύπτονται- σε έναν κινητό διαδραστικό χώρο που παρέχει μια πύλη σε ένα ευρύτερο ψηφιακό οικοσύστημα.
Το νέο concept περιλαμβάνει δύο σειρές των καθισμάτων κάθε ένα από τα οποία περιστρέφεται σχηματίζοντας έναν κοινόχρηστο χώρο για οδηγό και επιβάτες. Οι τελευταίοι έχουν χώρο για το κεφάλι τους έως και 1.780 χλστ., καθώς και ηχεία σε κάθε προσκέφαλο.
Οι επιβάτες έχουν πρόσβαση σε μια μεγάλη, διαφανή κινηματογραφική οθόνη OLED, η οποία περιστρέφεται κάθετα από την οροφή του αυτοκινήτου για παρακολούθηση ταινιών ή για βιντεοδιασκέψεις.
Απλότητα στη σχεδίαση, βιωσιμότητα στην παραγωγή
Η απλότητα έχει γίνει σχεδιαστική αρχή. Ούτε κυκλικά όργανα ούτε μαύρες οθόνες για ενδείξεις είναι ορατές πριν από την ενεργοποίηση των λειτουργιών οδήγησης. Αντίθετα, οι επιβάτες βρίσκουν σαφώς δομημένες ζώνες κατασκευασμένες από υλικά υψηλής ποιότητας. Το ξύλο και το μαλλί, καθώς και τα υφάσματα που χρησιμοποιούνται στην επένδυση έχουν μια αίσθηση υψηλής ποιότητας και είναι ευχάριστα στην αφή.
Πολλά από αυτά τα υλικά προέρχονται από βιώσιμες πηγές. Το ξύλο που χρησιμοποιείται γύρω από την καμπίνα προέρχεται από περιοχές κοντά στο εργοστάσιο παραγωγής χωρίς να χρησιμοποιούνται χημικά κατά τη διαδικασία και τα καθίσματα είναι κατασκευασμένα από ανακυκλωμένο πολυαμίδιο. Ύφασμα από μπαμπού, το οποίο δεσμεύει πολύ άνθρακα και δεν απαιτεί ζιζανιοκτόνα ή φυτοφάρμακα για να αναπτυχθεί, χρησιμοποιείται στα υποβραχιόνια και στο πίσω μέρος του οχήματος.
Τα Audi skysphere, Audi grandsphere και το Audi urbansphere, είναι τα τρία πρότυπα με τα οποία η Audi παρουσιάζει το όραμά της για την πολυτέλεια του μέλλοντος, με τεχνολογίες και χαρακτηριστικά σχεδιασμού που θα εμφανιστούν σε λίγα χρόνια σε μελλοντικά μοντέλα της μάρκας.