Οι ταξινομήσεις επιβατικών αυτοκινήτων τον Μάρτιο του 2022 στην Ευρωπαϊκή Ένωση συνέχισαν να μειώνονται (-20,5%), με 844.187 πωλήσεις.

Τα συνεχιζόμενα προβλήματα στην εφοδιαστική αλυσίδα, που επιδεινώθηκαν περαιτέρω από την εισβολή της Ρωσίας στην Ουκρανία, επηρέασαν αρνητικά την παραγωγή αυτοκινήτων. Ως αποτέλεσμα, σύμφωνα με τα στοιχεία που έδωσε στη δημοσιότητα η Ένωση Ευρωπαίων Κατασκευαστών Αυτοκινήτων, ACEA, οι περισσότερες χώρες της περιοχής κατέγραψαν διψήφια πτώση πωλήσεων, συμπεριλαμβανομένων των τεσσάρων βασικών αγορών: Ισπανία (-30,2%), Ιταλία (-29,7%), Γαλλία (-19,5%) και Γερμανία (-17,5%). Η Ελλάδα κατέγραψε μονοψήφια πτώση (-6,4%).

Κατά το πρώτο τρίμηνο του 2022, οι ταξινομήσεις νέων αυτοκινήτων μειώθηκαν κατά 12,3% σε σύγκριση με την αντίστοιχη περσινή περίοδο, μετρώντας συνολικά 2.245.976 καινούργια επιβατικά αυτοκίνητα. Οι τρεις από τις τέσσερις μεγάλες αγορές της ΕΕ παρουσίασαν διψήφια πτώση: Ιταλία (-24,4%), Γαλλία (-17,3%), Ισπανία (-11,6%) ενώ η Γερμανία μονοψήφια (-4,6%). Το ίδιο και η χώρα μας (-4,3%).

Οι μάρκες

Με δεδομένο πως οι αυτοκινητοβιομηχανίες αναγκάστηκαν να μειώσουν την παραγωγή εξαιτίας της έλλειψης εξαρτημάτων, ειδικά καλωδίων, που παράγονται στην Ουκρανία, από πλευράς μαρκών αύξηση παραδόσεων κατέγραψαν στο τρίμηνο κατά σειρά οι ακόλουθες: Alpine +73,7% (646 μονάδες), Lada +49,5% (468), Honda +33,5% (18.534), Kia +27,6% (145.222), Porsche +21,7% (22.289), DS +18,5% (11.693), Dacia +16,9% (103.519), Hyundai +14,7% (124.128), Mazda +8,9% (36.965), Mini +1,2% (44.717) και Toyota +1,1% (186.128 μονάδες).

Τα μερίδια αγοράς του τριμήνου διαμορφώνονται κατά σειρά ως εξής: Πρώτη παραμένει η Volkswagen με 9,7% και ακολουθούν οι Toyota 6,8%, Peugeot 5,9%, Mercedes 5,7%, BMW 5,7%, Audi 5,5%, Kia 5,3%, Renault 5,0%, Ford 4,8%, Skoda 4,7%, Hyundai 4,5%, Opel 4,0%, Dacia 3,8%, Citroen 3,5%, Fiat / Abarth 3,5%, Seat 3,0%, Volvo 2,4%, Nissan 2,1%, Mini 1,6%, Mazda 1,3%, Jeep 1,0%, Porsche 0,8%, Land Rover 0,7%, Honda 0,7%, Mitsubishi 0,5%, DS 0,4%, Lancia / Chrysler 0,4%, Lexus 0,4%, Smart 0,2%, Jaguar 0,2%, Alfa Romeo 0,2% και οι λοιπές μάρκες του Volkswagen Group (Bentley, Lamborghini, Bugatti) 0,1%. Οι λοιπές μάρκες του Ομίλου Stellantis (DodgeMaseratiRAM), καθώς και οι Alpine και Lada στο 0% με εξαιρετικά χαμηλές πωλήσεις.

Προηγούμενο άρθροJeep 4xe – Kiri: Επιβράβευση φιλικής προς το περιβάλλον οδήγησης
Επόμενο άρθροAudi urbansphere, ταξίδι στην καρδιά της μεγαλούπολης