Test drive - Polestar 2

Όπως δείχνει το test drive, με την τεχνογνωσία της Volvo, το Polestar 2 αποτελεί έναν ιδιαίτερα σοβαρό και ανεπτυγμένο ανταγωνιστή του Tesla Model 3. Αυτό δεν αλλάζει το γεγονός ότι, όπως και το αμερικανικό αντίστοιχό του, προσφέρει επίσης πλήθος αισθητικών και ψηφιακών απολαύσεων. Ο Dieter Quartier του Fleet Europe το οδήγησε και παρουσιάζει την εμπειρία του.

Less is more (Λιγότερο σημαίνει περισσότερο). Αυτό είναι το σύνθημα της Polestar και φαίνεται σε όλους τους τομείς, ξεκινώντας από το σχεδιασμό. Είναι τουλάχιστον πρωτότυπο, αν και κάποιοι θα αναγνωρίσουν σαφή χαρακτηριστικά Volvo. Εκπέμπει δύναμη και αυτοπεποίθηση. Αυτά τα δύο στοιχεία χαρακτηρίζουν επίσης το τεχνικό οπλοστάσιό του: το Polestar 2 χρησιμοποιεί δύο ηλεκτρικούς κινητήρες που αποδίδουν από κοινού 408 ίππους και 660 Nm και στους τέσσερις τροχούς. Η επίτευξη των 100 χλμ / ώρα απαιτεί μόλις 4,7 δευτερόλεπτα και εάν συνεχίσετε, το ταχύμετρο δεν θα σταματήσει πριν τα 210 χλμ / ώρα. Το Polestar 2 διαθέτει άλλο ένα σημαντικό πλεονέκτημα: ένα προηγμένο σύστημα ψυχαγωγίας με λογισμικό Google.

Android Automotive OS

Ανοίξτε την βαριά πόρτα του οδηγού και θα προσέξετε το μεγάλο κάθετο tablet στο κέντρο του ταμπλό, το οποίο κατά τα άλλα είναι λιτό και κομψό αλλά λιγότερο από του Model 3. Όπως και στο Tesla, η πόρτα ξεκλειδώνει με το smartphone σας και δεν χρειάζεστε κλειδί για την εκκίνηση. Δεν υπάρχει καν κουμπί start-stop: απλώς τοποθετήστε τον εξάγωνο επιλογέα ταχυτήτων στο D και ξεκινήστε. Όσον αφορά στο πραγματικό κλειδί (το οποίο λάβαμε κατά τη διάρκεια της δοκιμής 1 ημέρας επειδή το smartphone μας δεν ήταν συνδεδεμένο με το αυτοκίνητο): δείχνει μάλλον φθηνό και επειδή αποτελεί την πρώτη επαφή με το αυτοκίνητο θα έπρεπε να δημιουργεί καλύτερη εντύπωση.

Ο εγκέφαλος του συστήματος ψυχαγωγίας προέρχεται από την Google: αυτό το Polestar είναι ένα από τα πρώτα αυτοκίνητα που χρησιμοποίησαν το λεγόμενο Android Automotive OS. Για να είμαστε σαφείς: δεν έχει καμία σχέση με το Android Auto, τη λειτουργία κατοπτρισμού smartphone για τηλέφωνα Android. Οι χρήστες iPhone δεν πρέπει να ανησυχούν γι’ αυτό το θέμα: το σύστημα λειτουργεί επίσης με το Apple CarPlay. Το σύστημα Google OS για οχήματα αποδεικνύεται εξαιρετικά ισχυρό, γρήγορο και πάνω απ’ όλα φιλικό προς τον χρήστη. Το tablet χωρίζεται σε τέσσερις τομείς για αντίστοιχες κατηγορίες, από τηλέφωνο και πολυμέσα σε δεδομένα οχήματος και πλοήγηση. Η τελευταία χρησιμοποιεί τους Χάρτες Google και είναι ειλικρινά το καλύτερο σύστημα που δοκιμάσαμε μέχρι τώρα. Οι χάρτες είναι σαφέστατοι, δυναμικοί και πλούσιοι σε πληροφορίες, μεγεθύνονται και μικραίνουν εύκολα με δύο δάχτυλα και δίνουν σαφή εικόνα της διαδρομής.

Χάρη στη συνδρομή δεδομένων (δωρεάν για τρία χρόνια) λαμβάνετε τις πιο ακριβείς πληροφορίες κυκλοφορίας και άλλα περιεχόμενα, όπως πρόγνωση καιρού, τοποθεσία και διαθεσιμότητα σταθμών φόρτισης, ώρες λειτουργίας των καφέ μπαρ κ.λπ. Σημαντικό σε ένα ηλεκτρικό αυτοκίνητο είναι να γνωρίζει ο χρήστης αν θα φτάσει στον προορισμό του με την εναπομείνασα ενέργεια μπαταρίας. Το Polestar 2 υπολογίζει τι ποσοστό θα διαθέτετε όταν φτάσετε στον προορισμό σας και προτείνει σημεία φόρτισης κατά τη διαδρομή εάν η το πόρισμα είναι μηδενικό.

Εικονικός βοηθός

Το Google Assistant αποτελεί πραγματική ανακούφιση και ασφάλεια προστιθέμενης αξίας. Μπορείτε να ενεργοποιήσετε αυτόν τον εικονικό βοηθό λέγοντας “Hey Google” ή “ok Google” και στη συνέχεια να δώσετε μια προφορική εντολή. Με λίγα λόγια, δεν χρειάζεται να χρησιμοποιήσετε προτάσεις με ρομποτικό τρόπο όπως “Πλοήγηση – εισάγεται προορισμό – διεύθυνση”. Μπορείτε επίσης να θέσετε ερωτήσεις στο Google, από “πόσο μακριά βρίσκεται κάποιο μμνημείο;” και “ποιο είναι το καλύτερο εστιατόριο σούσι στην περιοχή;” μέχρι “Έχω ραντεβού σήμερα το απόγευμα;” και “γιατί οι μπανάνες είναι κυρτές;”.

Χάρη σε αυτόν τον φωνητικό βοηθό μπορείτε να διατηρείτε τα μάτια σας στο δρόμο. Το Google διαβάζει ακόμα και τα μηνύματα κειμένου και του Messenger, με τη σωστή παραίνεση. Μπορείτε επίσης εύκολα να υπαγορεύσετε και να στείλετε μηνύματα. Δοκιμάσαμε αυτήν τη λειτουργία κειμένου – ομιλίας πολλές φορές και λειτούργησε άψογα (στα ολλανδικά, για τα ελληνικά δεν γνωρίζουμε). Ωστόσο, κάποιες φορές δεν μπορέσαμε να ενεργοποιήσουμε το Google με τη γνωστή φωνητική εντολή. Πρόβλημα λογισμικού ή πρόβλημα σύνδεσης;

Δεμένο και ακριβές

Το εσωτερικό φινίρισμα αποπνέει επίσης απλότητα και ποιότητα – εκτός από τα πλαϊνά πάνελ της κεντρικής κονσόλας – και δεν υπήρξε τρίξιμο ή θόρυβος, ούτε καν στους χειρότερους βελγικούς δρόμους. Το Polestar 2 είναι δεμένο και εμπνέει μεγάλη εμπιστοσύνη, ειδικά σε κλειστές στροφές. Το αυτοκίνητο δοκιμής ήταν εξοπλισμένο με το Performance Pack, το οποίο κοστίζει περίπου 5.000 ευρώ και περιλαμβάνει χειροκίνητα (πράγματι …) ρυθμιζόμενα αμορτισέρ διπλής ροής Öhlins, ισχυρότερα φρένα Brembo, ειδικές ζάντες 20 ιντσών, φωλεές φρένων, βαλβίδες και ζώνες ασφαλείας χρυσού χρώματος και ένα μαύρο τμήμα οροφής υψηλής στιλπνότητας.

Όσον αφορά στην ποιότητα οδήγησης, η στάνταρ ρύθμιση του Performance Pack μπορεί να συγκριθεί με την ανάρτηση M-Sport της BMW Σειράς 3. Οι κλίσεις του αμαξώματος ελέγχονται απόλυτα, αλλά σε κακούς δρόμους κάθε ανωμαλία μεταφέρεται στους επιβάτες. Όσον αφορά στον βαθμό αναγεννητικής πέδησης, υπάρχουν τρεις ρυθμίσεις που κυμαίνονται από σχεδόν καθόλου επιβράδυνση (ιδανική για αυτοκινητόδρομους) έως τη μέγιστη πέδηση (η καλύτερη επιλογή για αστική ή / και σπορ οδήγηση). Στην τελευταία περίπτωση δεν χρειάζεστε σχεδόν καθόλου το πεντάλ φρένου – η απλή αποσυμπίεση του γκαζιού αρκεί για να σταματήσει το αυτοκίνητο. Προσθέστε και το ακριβέστατο τιμόνι – μεγάλη διαφορά από τον παραπάνω αναφερθέντα ανταγωνιστή από την Καλιφόρνια – και έχετε ένα εξαιρετικό αυτοκίνητο. Όσον αφορά τις επιταχύνσεις, είναι εντυπωσιακές, όπως κάθε ισχυρού ηλεκτρικού αυτοκινήτου.

Καθημερινή οδήγηση

Η οδηγική απόλαυση είναι πλουσιότατη, αλλά είναι το Polestar 2 κατάλληλο επίσης για καθημερινή οδήγηση; Στα χαρτιά είναι: υπόσχεται εμβέλεια 470 χλμ σύμφωνα με τον κύκλο WLTP. Το αυτοκίνητο δοκιμής κατανάλωσε κατά μέσο όρο 23 kWh / 100 χλμ, που φαίνεται λίγο υψηλό. Λαμβάνοντας υπόψη την καθαρή χωρητικότητα της μπαταρίας των 72,5 kWh (78 kWh μικτή), η εμβέλειά μας κυμάνθηκε μεταξύ 300 και 350 χλμ. Ωστόσο, το πιέσαμε επανειλημμένως και οδηγήσαμε σε αυτοκινητόδρομους περίπου το ήμισυ του χρόνου. Ελπίζουμε να μπορέσουμε να δοκιμάσουμε το Polestar 2 λίγο περισσότερο το φθινόπωρο, όταν θα μπορούμε επίσης να χρησιμοποιήσουμε τον εσωτερικό προ-κλιματισμό για να κάνουμε πλήρη χρήση της μπαταρίας. Είμαστε επίσης περίεργοι να ελέγξουμε την απόδοση φόρτισης. Ο στάνταρ ενσωματωμένος φορτιστής μπορεί να λειτουργήσει στα 11 kW – επτά ώρες πρέπει να αρκούν για πλήρη φόρτιση από σχεδόν μηδέν. Το Polestar 2 μπορεί να αντλήσει 150 kW από έναν γρήγορο φορτιστή DC, κάτι που μεταφράζεται σε μισή ώρα για να φτάσει στο 80% της πλήρους φόρτισης.

Σε κάθε περίπτωση, το Polestar 2 φαίνεται απόλυτα κατάλληλο για καθημερινή οδήγηση, ειδικά λόγω της πρακτικότητάς του. Τα στάνταρ εμπρόσθια αυτόματα ρυθμιζόμενα καθίσματα είναι όνειρο (ευχαριστούμε Volvo), η ηχομόνωση είναι υποδειγματική και ο εσωτερικός χώρος είναι αρκετά ευρύχωρος για τέσσερις ενήλικες. Μπορείτε να αποθηκεύσετε μικρά αντικείμενα στον εμπρόσθιο χώρο αποσκευών (τον χώρο 3 λίτρων στο εμπρόσθιο τμήμα) και τα πιο ογκώδη στον συμβατικό χώρο αποσκευών, που χωράει 405 λίτρα και είναι εύκολα προσβάσιμος χάρη στην ηλεκτρική πίσω πόρτα. Παρεμπιπτόντως, ολόκληρη η κάτω πλευρά του οπίσθιου προφυλακτήρα είναι εξοπλισμένη με αισθητήρες, οπότε δεν χρειάζεται να κουνήσετε το πόδι σας ακριβώς στη μέση του προφυλακτήρα για να ενεργοποιήσετε την αυτόματη λειτουργία.

Συνολική τιμή

Το Polestar 2 κοστίζει περίπου 50.000 ευρώ προ ΦΠΑ. Γι’ αυτήν την τιμή παίρνετε ό,τι επιθυμείτε από έναν τέτοιον τύπο αυτοκινήτου το 2020 – και πολλά ακόμα. Προβολείς LED, πανοραμική γυάλινη οροφή (σταθερή), το σύστημα ψυχαγωγίας Android συμπεριλαμβανομένου του Google Assistant, Χάρτες Google και Google Play Store, ηχοσύστημα Premium Harman Kardon, ασύρματη φόρτιση κινητού τηλεφώνου, Pilot Assist (ημι-αυτόνομη οδήγηση σε αυτοκινητόδρομο), ρυθμιζόμενο cruise control, κάμερες υποστήριξης στάθμευσης 360°, ηλεκτρικά ρυθμιζόμενα καθίσματα με λειτουργία μνήμης, ζάντες αλουμινίου 19 ιντσών, ηλεκτρική πόρτα χώρου αποσκευών αυτόματης λειτουργίας, ηλεκτρικά θερμαινόμενα εμπρόσθια και οπίσθια καθίσματα: όλα περιλαμβάνονται.

Οι επιλογές εξατομίκευσης είναι περιορισμένες – αυτή είναι η τιμή του εξορθολογισμού. Για το εσωτερικό μπορείτε να επιλέξετε μεταξύ δύο τύπων υφασμάτων vegan και μιας δερμάτινης επιλογής (αεριζόμενο δέρμα νάπα σε συνδυασμό με μοντέρνα ξύλινα ένθετα στο ταμπλό, +/- 3.700 ευρώ). Για το εξωτερικό, η μόνη επιλογή – εκτός από τα 5 μεταλλικά χρώματα (+/- 800 ευρώ) – είναι ένα σετ ζαντών 20 ιντσών που αντικαθιστούν τις στάνταρ 19 ιντσών (+/- 800 ευρώ).

Τελευταίο αλλά όχι λιγότερο σημαντικό

Η Polestar παρέχει επίσης ένα συμπληρωματικό τριετές πρόγραμμα δεδομένων για όλες τις συνδεδεμένες υπηρεσίες, καθώς και τριετή ή 50.000 χλμ δωρεάν συντήρηση – με υπηρεσία παραλαβής και επιστροφής. Αυτό είναι βολικό. Ή μήπως επειδή η Polestar θέλει να γλυτώσει τον αντιπρόσωπο της Volvo από άσχημες εμπειρίες πελατών – ο οποίος παρέχει σέρβις αλλά δεν μπορεί να πουλήσει το αυτοκίνητο; Πράγματι, μπορείτε να παραγγείλετε το Polestar σας μόνο διαδικτυακά. Ελπίζουμε (και πιστεύουμε) πως η εξυπηρέτηση μετά την πώληση θα είναι υψηλότερης ποιότητας από αυτήν που παρέχει η Tesla, η οποία απέτυχε σε πολλούς από τους πελάτες της που χρειάστηκαν συντήρηση και επισκευή.

Το Polestar 2 είναι ένα αυτοκίνητο που προκαλεί δυσπιστία εκ πρώτης, αλλά σας πείθει εντελώς όταν το βιώσετε σε πραγματικές συνθήκες αισθητικά και ψηφιακά. Προσφέρει πιο στιβαρό πακέτο από το αντίστοιχο της Tesla και διαθέτει εξ ίσου πολλά πλεονεκτήματα για να καταστεί αυτοκίνητο στόλου.

ΠΛΕΟΝΕΚΤΗΜΑΤΑ

  • Απολαυστική οδήγηση σε όλα τα επίπεδα
  • Εξαιρετικό σύστημα ψυχαγωγίας και HMI
  • Αξιοπιστία Volvo

ΜΕΙΟΝΕΚΤΗΜΑΤΑ

  • Περιορισμένες επιλογές εξατομίκευσης
  • Μοντέλο αυστηρά διαδικτυακής πώλησης
  • Κάποιες φθηνές λεπτομέρειες

 

 

 

Προηγούμενο άρθροΗ Kia λανσάρει εταιρεία κινητικότητας EV
Επόμενο άρθροTo eVito Tourer 2020 κάνει άλμα στο μέλλον