Ο CEO του Volkswagen Group, Herbert Diess, παρουσίασε στις 13 Ιουλίου τη στρατηγική New Auto, που περιλαμβάνει τις φιλοδοξίες του ομίλου να εξηλεκτρίσει το χαρτοφυλάκιό του, να ενοποιήσει τις πλατφόρμες και να εισαγάγει νέες υπηρεσίες λογισμικού και κινητικότητας.
Ο κόσμος της κινητικότητας θα αλλάξει ριζικά έως το 2030: η ηλεκτρική κίνηση και οι πλήρως δικτυωμένες μεταφορές αυτόνομης οδήγησης θα καθορίσουν πώς θα κινούμαστε στο μέλλον. Με τη νέα στρατηγική του «New Auto – Κινητικότητα για τις Επόμενες Γενιές», το Volkswagen Group θα αποτελέσει σημαντικό παράγοντα αυτής της μεταμόρφωσης και θα επιταχύνει τον μετασχηματισμό από κατασκευαστής οχημάτων σε κορυφαίο, παγκόσμιο πάροχο κινητικότητας βάσει λογισμικού. Μια εταιρεία που επαναπροσδιορίζει την κινητικότητα, ενώ παράλληλα δραστηριοποιείται επιχειρηματικά κατά τρόπο ευσυνείδητο και ουδέτερο ως προς το κλίμα. Βασική αρχή: η ανάπτυξη βιώσιμων, συνδεδεμένων, ασφαλών και προσαρμοσμένων λύσεων κινητικότητας για τις μελλοντικές γενιές.
Οι ισχυρές μάρκες και το αυτοκίνητο θα συνεχίσουν να διαδραματίζουν κεντρικό ρόλο στην ατομική κινητικότητα στο μέλλον. Συγχρόνως, το βασικό προϊόν του Volkswagen Group – το αυτοκίνητο – και το υποκείμενο επιχειρηματικό μοντέλο αλλάζουν ριζικά. Οι πηγές εσόδων θα αλλάξουν σταδιακά έως το 2030: από συμβατικά μοντέλα κινητήρων καύσης σε ηλεκτρικά αυτοκίνητα μηδενικών εκπομπών και από πωλήσεις οχημάτων σε υπηρεσίες λογισμικού και κινητικότητας, που θα ενισχύονται από τη βασική τεχνολογία αυτόνομης οδήγησης.
Με τη στρατηγική «New Auto», το Volkswagen Group επαναπροσδιορίζει αυστηρά τον εαυτό του και αναπτύσσει τις νέες ικανότητες που απαιτούνται. Εκτός από την ανάπτυξη λογισμικού και τη δυνατότητα αυτόνομης οδήγησης, αυτό ισχύει και για τομείς όπως η τεχνολογία μπαταριών, η ανακύκλωση μπαταριών, η υποδομή φόρτισης και οι υπηρεσίες κινητικότητας.
Με την πρόβλεψη διπλασιασμού των παγκόσμιων εσόδων από την κινητικότητα έως το 2030, οι προοπτικές είναι καλές. Η Volkswagen θα ενισχύσει αυτήν την προοπτική μέσω των ισχυρών μαρκών της και βάσει κορυφαίων τεχνολογικών πλατφορμών, κυρίως στην Ευρώπη, τις ΗΠΑ και την Κίνα.
“Στόχος μας είναι να καταστούμε πρωτοπόροι στην παγκόσμια αγορά ηλεκτρικών οχημάτων και είμαστε σε καλό δρόμο», δήλωσε ο CEO, Herbert Diess, κατά την παρουσίαση της νέας στρατηγικής New Auto. «Βάσει λογισμικού, η επόμενη και πολύ πιο ριζοσπαστική αλλαγή είναι η μετάβαση σε πολύ πιο ασφαλή, εξυπνότερα και τελικά αυτόνομα αυτοκίνητα. Αυτό σημαίνει για εμάς πως η τεχνολογία, η ταχύτητα και η ανάπτυξη θα αποκτήσουν μεγαλύτερη σημασία από ό, τι σήμερα”.
Μέχρι το 2030, η VW σχεδιάζει να μειώσει κατά 30% το αποτύπωμα άνθρακα ανά αυτοκίνητο καθ΄όλη τη διάρκεια κύκλου ζωής του, σε σύγκριση με το 2018. Κατά το ίδιο χρονικό διάστημα, το μερίδιο των ηλεκτρικών οχημάτων μπαταρίας αναμένεται να αυξηθεί στο 50%. Το 2040, σχεδόν το 100% των νέων οχημάτων του VW Group θα είναι μηδενικών εκπομπών – τουλάχιστον στις μεγάλες αγορές. Και μέχρι το 2050, ο Όμιλος σκοπεύει να λειτουργεί απολύτως ουδέτερα προς το κλίμα.
Η VW προβλέπει πως η αγορά ICE θα μειωθεί κατά περισσότερο από 20% τα επόμενα 10 χρόνια, αλλά συγχρόνως, τα BEV θα αναπτυχθούν ταχέως. Μέχρι το 2030, οι πωλήσεις βάσει λογισμικού μπορεί να ανέλθουν σε 1,2 τρισεκατομμύρια ευρώ, προσθέτοντας περίπου ένα τρίτο επί των πωλήσεων BEV και ICE. Παρόλα αυτά, η Volkswagen προβλέπει πως η ατομική κινητικότητα θα εξακολουθήσει να αντιπροσωπεύει το 85% της αγοράς και της επιχειρηματικής δραστηριότητας της VW.
Ενσωμάτωση στην ψηφιακή καθημερινότητα των πελατών
Η Volkswagen υπόσχεται την απρόσκοπτη ενσωμάτωση του λογισμικού της στην ψηφιακή καθημερινότητα των πελατών, με παράλληλη παροχή οικονομίας κλίμακας.
Μια πρώτη προσέγγιση επιτρέπει ασύρματες αναβαθμίσεις και ενημερώσεις του χαρτοφυλακίου προϊόντων MEB, όπως του VW ID.4, του Skoda Enyaq και του Cupra Born. Σε δύο χρόνια, θα κυκλοφορήσει η premium πλατφόρμα λογισμικού, η οποία θα προσφέρει ποικιλία λειτουργιών, όπως νέο ενοποιημένο σύστημα ψυχαγωγίας και ασύρματες ενημερώσεις των μοντέλων Audi και Porsche. Σε δύο επιπλέον χρόνια, ο Όμιλος θα λανσάρει νέα ενοποιημένη, επεκτάσιμη πλατφόρμα λογισμικού και ολοκληρωμένη ηλεκτρονική αρχιτεκτονική. Θα διαθέτει επίσης ικανότητα αυτονομίας επιπέδου 4, που σημαίνει ότι οι πελάτες θα μπορούν να εμπιστεύονται το τιμόνι στο αυτοκίνητο.
Η υποδομή ως βάση εξηλεκτρισμένου δυναμικού
Το Volkswagen Group πιστεύει πως η ίδια τεχνολογία μπαταριών, η υποδομή φόρτισης και οι υπηρεσίες ενέργειας είναι βασικοί παράγοντες επιτυχίας στον νέο κόσμο της κινητικότητας.
Προκειμένου να επιτύχει τον στόχο της, η VW προβαίνει σε συνεργασίες για έλεγχο της πλήρους διαδικασίας, από την προμήθεια πρώτων υλών έως την ανακύκλωση μπαταριών στο τέλος του κύκλου ζωής τους. Η εταιρεία παρέχει επίσης μπαταρία ενιαίας μορφής με μείωση κόστους έως και 50% και υιοθέτηση χρήσης έως και 80% μέχρι το 2030. Έξι gigafactories στην Ευρώπη, συνολικής παραγωγικής ικανότητας 240 GWh έως το 2030, θα διασφαλίσουν την επάρκεια μπαταριών.
Το Volkswagen Group σκοπεύει να προσφέρει στους πελάτες ολοκληρωμένες λύσεις, από εξοπλισμό φόρτισης μέχρι υπηρεσίες διαχείρισης ενέργειας. Τέλος, ο Όμιλος σχεδιάζει την δημιουργία πλήρους οικοσυστήματος φόρτισης και ενέργειας για τα οχήματα, εξασφαλίζοντας άνετη φόρτιση στους πελάτες και δημιουργώντας περαιτέρω επιχειρηματικές ευκαιρίες.
Υπηρεσίες αυτόνομης οδήγησης και κινητικότητας
Μέχρι το 2030, η VW δεσμεύεται να διαθέτει δυνατότητες αυτόνομων στόλων μεταφοράς προσωπικού, να έχει στην ιδιοκτησία της ορισμένους από αυτούς και να επεκτείνει την προσφορά της υπηρεσιών κινητικότητας και χρηματοδότησης. Η κινητικότητα-ως-υπηρεσία και η μεταφορές-ως-υπηρεσία αποτελούν επίσης μέρος των σχεδίων New Auto.
Η Volkswagen αναπτύσσει ήδη συστήματα αυτόνομης οδήγησης για λεωφορεία, με πιλοτικά προγράμματα στο Μόναχο και σχεδιάζει να αναπτύξει παρόμοια προγράμματα και σε άλλες πόλεις της Γερμανίας, των ΗΠΑ και της Κίνας. Το 2025, η VW σκοπεύει να προσφέρει την πρώτη αυτόνομη υπηρεσία κινητικότητας στην Ευρώπη και λίγο αργότερα στις ΗΠΑ.