Η JATO Dynamics δημοσίευσε νέα στοιχεία ταξινόμησης αυτοκινήτων για τον Αύγουστο του 2023 σε 28 ευρωπαϊκές αγορές, καταγράφοντας ρεκόρ ζήτησης για τα BEV (ηλεκτρικά οχήματα μπαταρίας), που αντιπροσώπευαν το 22% των συνολικών ταξινομήσεων, δηλ. 196.000 μονάδες.
Η συνολική αγορά αυξήθηκε κατά 20%, με τον όγκο των ηλεκτρικών αυτοκινήτων να αυξάνεται κατά 102%, και της βενζίνη μόλις κατά 11%. Ωστόσο, παρά τη μικρότερη αύξηση του όγκου, τα βενζινοκίνητα αυτοκίνητα εξακολουθούν να αντιπροσωπεύουν περισσότερες από τις μισές ταξινομήσεις (53%). Ο Felipe Munoz, παγκόσμιος αναλυτής της JATO Dynamics, σχολίασε: “Αν και οι τρέχουσες συζητήσεις του κλάδου συχνά υποδεικνύουν επιβράδυνση της ανάπτυξης των BEV, τα δεδομένα μας δείχνουν ότι η αύξηση της ζήτησης παραμένει ισχυρή, λόγω της αυξανόμενης ανταγωνιστικής τους τιμολόγησης και της συνεχούς υποστήριξης από τις κυβερνήσεις Ευρώπη”.
Οι ταξινομήσεις BEV κατέγραψαν ισχυρή αύξηση σε Βέλγιο (+224%), Ελλάδα (+183), Λουξεμβούργο (+164%) και Πορτογαλία (164%). Με 171% αύξηση ταξινομήσεων στη Γερμανία, αυτή η χώρα αντιπροσώπευε το 44% της συνολικής ευρωπαϊκής ζήτησης.
Ωστόσο, δεν επηρεάζονται όλοι οι κατασκευαστές αυτοκινήτων από την έκρηξη των BEV. Μεταξύ Ιανουαρίου και Αυγούστου, οι ταξινομήσεις της Tesla εκτοξεύθηκαν από 45.600 μονάδες το 2020, σε 236.400 μονάδες φέτος. Αντίστοιχα, τον Αύγουστο, κέρδισε 2,43 μονάδες μεριδίου αγοράς συνολικά, σημειώνοντας νέο ρεκόρ 3,76%, ενώ το μερίδιό της στην αγορά BEV εκτινάχθηκε από 10,2% τον Αύγουστο του 2022, στο 17,3%.
Ο Felipe Munoz σχολίασε: «Πολλοί παράγοντες έχουν οδηγήσει σε αυτή την αύξηση της ζήτησης για οχήματα Tesla. Ωστόσο, το πιο σημαντικό είναι οι πρόσφατες μειώσεις τιμών των Model 3 και Y που βοήθησαν να διατηρηθεί η δυναμική τους, παρά την περιορισμένη και κάπως ξεπερασμένη σειρά. Το ερώτημα τώρα είναι πώς οι ευρωπαίοι ανταγωνιστές θα παραμείνουν ανταγωνιστικοί και θα παράγουν εξίσου οικονομικά BEV».
Η MG ανέβηκε επίσης σταθερά στην κατάταξη τον Αύγουστο και κατατάσσεται στις 20 κορυφαίες ευρωπαϊκές μάρκες, ξεπερνώντας σε πωλήσεις μάρκες όπως οι Jeep, Mazda, Mini και Suzuki. Στην αγορά BEV, η MG κατέγραψε περισσότερα αυτοκίνητα από τα Audi, Opel, Peugeot, Renault ή Skoda.
Η Ford, η Hyundai-Kia, η Stellantis και η μάρκα Volkswagen είναι μεταξύ εκείνων που επηρεάστηκαν από την άνοδο της Tesla και της MG. Oι μάρκες της Stellantis, Citroën και Peugeot, θα απαιτήσουν περισσότερα ηλεκτρικά μοντέλα καθώς η γκάμα των ντίζελ τους συνεχίζει να παρουσιάζει πτώση της ζήτησης. Ενώ οι Hyundai-Kia και Volkswagen καταγράφουν αυξήσεις στα ηλεκτρικά τους μοντέλα, αλλά η ανάπτυξή τους δεν συμβαδίζει με τον μέσο όρο της αγοράς, αφού επισκιάζεται από την Tesla και την MG.
Το Tesla Model Y συνέχισε να ηγείται της ευρωπαϊκής συνολικής κατάταξης μοντέλων με 21.549 μονάδες, σημειώνοντας αύξηση 208% από τον Αύγουστο του 2022. Κατά το πρώτο οκτάμηνο του έτους, οι πωλήσεις του ανήλθαν συνολικά στις 169.420 μονάδες – οι υψηλότερες των διαθέσιμων μοντέλων στην Ευρώπη. Ο κ. Munoz, σημείωσε: «Είναι πιθανόν το Model Y να καταστεί το πιο δημοφιλές νέο επιβατικό αυτοκίνητο της Ευρώπης μέχρι το τέλος του έτους. Αυτή θα είναι αξιοσημείωτη και ιστορική εξέλιξη αφού ένα μη ευρωπαϊκό μοντέλο θα πρωτοστατεί στην Ευρώπη». Το Model Y προηγείται στο Βέλγιο, τη Δανία, την Ολλανδία, τη Νορβηγία, τη Σουηδία και την Ελβετία, ενώ βρίσκεται στην πρώτη πεντάδα στη Γερμανία και στο Ηνωμένο Βασίλειο.
Αξιοσημείωτη αύξηση καταγράφουν τα Renault Clio (+145%), Tesla Model 3 (+307%), Volkswagen ID.4 (+61%) και BMW X1 (+392%). Καλές επιδόσεις κατέγραψαν επίσης το MG 4, το έκτο BEV με τις μεγαλύτερες πωλήσεις και η BMW iX1 με 4.693 μονάδες. Τα αποτελέσματα αυτά ήταν ισχυρότερα από τα αποτελέσματα των Mercedes EQA (3.706 μονάδες) και Volvo XC40 BEV (3.108 μονάδες). Το Renault Austral, με 4.460 μονάδες, ήταν το τέταρτο πιο δημοφιλές Renault και το Jeep Avenger σημείωσε ισχυρά αποτελέσματα μηνός με 3.669 μονάδες – από τις οποίες 2.127 αμιγώς ηλεκτρικές.