Η πορεία των μαρκών τον Ιανουάριο του 2021 στην ευρωπαϊκή αγορά δεν ήταν πτωτική για όλες: Smart, Alpine, Volvo και Porsche κατέγραψαν αύξηση.
Συγκεκριμένα, οι πωλήσεις της Volvo αυξήθηκαν 3,6%, λόγω ισχυρής επίδοσης στη Σουηδία και υψηλής ζήτησης της σειράς Recharge. Εντυπωσιακή ήταν η αύξηση πωλήσεων της Smart (+191,3%). Μεγάλη και της Alpine. (+18,46%). Όλες οι άλλες μάρκες με εξαίρεση την Porsche κατέγραψαν πτώση.
Στη δεκάδα με τη μεγαλύτερη πτώση περιλαμβάνονται κατά σειρά οι Lada -66,7%, Mitsubishi -63,5%, Honda -55,9%, Jaguar -52,5%, Alfa Romeo -46,7%, DS -44,9%, Nissan -39,5%, Mazda -38,8%, Lancia/Chrysler -35,2% και Lexus -34,6%.
Αύξηση μεριδίου τον Ιανουάριο του 2021, σε σχέση με τον Ιανουάριο του 2020, κατέγραψαν οι Skoda 5,6% από 5,3%, Mercedes 6,0% από 5,6%, MINI 1,2% από 1,1%, Toyota 6,5% από 5,9%, Peugeot 7,2% από 6,5%, BMW 6,4% από 5,7%, Jeep 1,1% από 1,0%, Dacia 3,4% από 2,9%, Kia 4,0% από 3,3%, Porsche 0,7% από 0,5%, Volvo 2,8% από 2,0% και Smart 0,3% από 0,1%. Αμετάβλητο παρέμεινε το μερίδιο των Lexus 0,4%, Seat 3,5% και Ford 5,5%.
Από πλευράς ομίλων, την καλύτερη επίδοση είχαν οι δύο premium γερμανικοί: BMW Group -16,8% και Daimler -17,9%. Ακολουθούν οι Toyota -20,2%, Hyundai -21,6%, Renault -22,9%, Ford -26,2%, Stellantis -27,4%, VW Group -28,1% και Jaguar Land Rover -38,5%.
Οι πωλήσεις του Volkswagen Group, του κορυφαίου ευρωπαϊκού ομίλου, μειώθηκαν κατά 28,1% (VW -31,6%, Audi -31,2%, Seat -27%, Skoda -20,9% και Porsche +0,9%). Ο δεύτερος μεγαλύτερος όμιλος από πλευράς πωλήσεων, η Stellantis, κατέγραψε συνολική πτώση κατά 27,4%.
Η πορεία των μαρκών τον Ιανουάριο του 2021 στην Ελλάδα
Στην Ελλάδα, αυξητικός ήταν ο Ιανουάριος για τις Opel, Mercedes, BMW, Renault, Ford, MINI και Land Rover. Καθώς και για τις Porsche, Smart, Tesla και Cupra, με ελάχιστες ωστόσο μονάδες.
Συγκεκριμένα, στις 10 πρώτες θέσεις της κατάταξης στις 10 πρώτες θέσεις η Toyota κατέγραψε πτώση -14,0% (1.269 μονάδες τον Ιανουάριο του 2021 από 1.475 τον Ιανουάριο του 2020), η Peugeot -17,0% (874 από 1.053), η Hyundai -29,5% (546 από 774) ανέβηκε στην 3η θέση από την 4η, η Opel σταθερή με +0,2% (476 από 475), η Volkswagen με -52,9% στην 5η από την 3η θέση (433 από 919), η Citroen με -11,5% στην 6η από την 7η θέση (424 από 479), η Suzuki με -35,8% κατέβηκε μία θέση (376 από 586), η Mercedes με + 22,7% στην 8η από τη 12η θέση (367 από 299), η BMW με +12,7% στην 9η θέση από την 11η (354 από 314) και η Renault με +13,4% στη 10η από την 13η θέση (322 από 284). Από τις υπόλοιπες μάρκες, αύξηση παρουσίασε η Ford +30,4% στην 11η από την 15η θέση, η Mini με +75,5% στη 17η από την 20η θέση και η Land Rover με +189,7% στην 21η από την 24η θέση.
YTD | ΜΑΡΚΑ | ΙΑΝ ’21 | ΙΑΝ ’20 | % ΜΕΤ 21/20 | ||
ΚΑΤ | ΣΥΝΟΛΟ | 7.766 | 9.785 | -20,6% | ||
1 | TOYOTA | 1.269 | (1) | 1.475 | (1) | -14,0% |
2 | PEUGEOT | 874 | (2) | 1.053 | (2) | -17,0% |
3 | HYUNDAI | 546 | (3) | 774 | (4) | -29,5% |
4 | OPEL | 476 | (4) | 475 | (8) | 0,2% |
5 | VOLKSWAGEN | 433 | (5) | 919 | (3) | -52,9% |
6 | CITROEN | 424 | (6) | 479 | (7) | -11,5% |
7 | SUZUKI | 376 | (7) | 586 | (6) | -35,8% |
8 | MERCEDES | 367 | (8) | 299 | (12) | 22,7% |
9 | BMW | 354 | (9) | 314 | (11) | 12,7% |
10 | RENAULT | 322 | (10) | 284 | (13) | 13,4% |
11 | FORD | 313 | (11) | 240 | (15) | 30,4% |
12 | KIA MOTORS | 293 | (12) | 378 | (9) | -22,5% |
13 | NISSAN | 264 | (13) | 699 | (5) | -62,2% |
14 | SKODA | 253 | (14) | 263 | (14) | -3,8% |
15 | AUDI | 235 | (15) | 358 | (10) | -34,4% |
16 | VOLVO | 189 | (16) | 191 | (18) | -1,0% |
17 | MINI | 165 | (17) | 94 | (20) | 75,5% |
18 | FIAT | 128 | (18) | 210 | (16) | -39,0% |
19 | DACIA | 126 | (19) | 160 | (19) | -21,3% |
20 | SEAT | 106 | (20) | 210 | (16) | -49,5% |
21 | LAND ROVER | 84 | (21) | 29 | (24) | 189,7% |
22 | JEEP | 71 | (22) | 90 | (21) | -21,1% |
23 | MITSUBISHI | 27 | (23) | 58 | (23) | -53,4% |
24 | HONDA | 20 | (24) | 61 | (22) | -67,2% |
25 | MAZDA | 15 | (25) | 18 | (25) | -16,7% |
26 | LEXUS | 12 | (26) | 18 | (25) | -33,3% |
27 | PORSCHE | 7 | (27) | 6 | (29) | 16,7% |
28 | SMART | 6 | (28) | 3 | (31) | 100,0% |
29 | TESLA | 3 | (29) | 0 | (34) | 100,0% |
30 | JAGUAR | 2 | (30) | 14 | (28) | -85,7% |
31 | CUPRA | 2 | (30) | 0 | (34) | 100,0% |
32 | ALFA ROMEO | 2 | (30) | 17 | (27) | -88,2% |
33 | ABARTH | 1 | (33) | 3 | (31) | -66,7% |
34 | SUBARU | 1 | (33) | 6 | (29) | -83,3% |
35 | CHEVROLET | 0 | (35) | 1 | (33) | -100,0% |
Πηγή: ΣΕΑΑ
Λίνα Τσαγκαράκη