Η πορεία των μαρκών τον Ιανουάριο του 2021 στην ευρωπαϊκή αγορά δεν ήταν πτωτική για όλες: Smart, Alpine, Volvo και Porsche κατέγραψαν αύξηση.

Συγκεκριμένα, οι πωλήσεις της Volvo αυξήθηκαν 3,6%, λόγω ισχυρής επίδοσης στη Σουηδία και υψηλής ζήτησης της σειράς Recharge. Εντυπωσιακή ήταν η αύξηση πωλήσεων της Smart (+191,3%). Μεγάλη και της Alpine. (+18,46%). Όλες οι άλλες μάρκες με εξαίρεση την Porsche κατέγραψαν πτώση.

Στη δεκάδα με τη μεγαλύτερη πτώση περιλαμβάνονται κατά σειρά οι Lada -66,7%, Mitsubishi -63,5%, Honda -55,9%, Jaguar -52,5%, Alfa Romeo -46,7%, DS -44,9%, Nissan -39,5%, Mazda -38,8%, Lancia/Chrysler -35,2% και Lexus -34,6%.

Αύξηση μεριδίου τον Ιανουάριο του 2021, σε σχέση με τον Ιανουάριο του 2020, κατέγραψαν οι Skoda 5,6% από 5,3%, Mercedes 6,0% από 5,6%, MINI 1,2% από 1,1%, Toyota 6,5% από 5,9%, Peugeot 7,2% από 6,5%, BMW 6,4% από 5,7%, Jeep 1,1% από 1,0%, Dacia 3,4% από 2,9%, Kia 4,0% από 3,3%, Porsche 0,7% από 0,5%, Volvo 2,8% από 2,0% και Smart 0,3% από 0,1%. Αμετάβλητο παρέμεινε το μερίδιο των Lexus 0,4%, Seat 3,5% και Ford 5,5%.

Από πλευράς ομίλων, την καλύτερη επίδοση είχαν οι δύο premium γερμανικοί: BMW Group -16,8% και Daimler -17,9%. Ακολουθούν οι Toyota -20,2%, Hyundai -21,6%, Renault -22,9%, Ford -26,2%, Stellantis -27,4%, VW Group -28,1% και Jaguar Land Rover -38,5%.

Οι πωλήσεις του Volkswagen Group, του κορυφαίου ευρωπαϊκού ομίλου, μειώθηκαν κατά 28,1% (VW -31,6%, Audi -31,2%, Seat -27%, Skoda -20,9% και Porsche +0,9%). Ο δεύτερος μεγαλύτερος όμιλος από πλευράς πωλήσεων, η Stellantis, κατέγραψε συνολική πτώση κατά 27,4%.

Η πορεία των μαρκών τον Ιανουάριο του 2021 στην Ελλάδα

Στην Ελλάδα, αυξητικός ήταν ο Ιανουάριος για τις Opel, Mercedes, BMW, Renault, Ford, MINI και Land Rover. Καθώς και για τις Porsche, Smart, Tesla και Cupra, με ελάχιστες ωστόσο μονάδες.

Συγκεκριμένα, στις 10 πρώτες θέσεις της κατάταξης στις 10 πρώτες θέσεις η Toyota κατέγραψε πτώση -14,0% (1.269 μονάδες τον Ιανουάριο του 2021 από 1.475 τον Ιανουάριο του 2020), η Peugeot -17,0% (874 από 1.053), η Hyundai -29,5% (546 από 774) ανέβηκε στην 3η θέση από την 4η, η Opel σταθερή με +0,2% (476 από 475), η Volkswagen με -52,9% στην 5η από την 3η θέση (433 από 919), η Citroen με -11,5% στην 6η από την 7η θέση (424 από 479), η Suzuki με -35,8% κατέβηκε μία θέση (376 από 586), η Mercedes με + 22,7% στην 8η από τη 12η θέση (367 από 299), η BMW με +12,7% στην 9η θέση από την 11η (354 από 314) και η Renault με +13,4% στη 10η από την 13η θέση (322 από 284). Από τις υπόλοιπες μάρκες, αύξηση παρουσίασε η Ford +30,4% στην 11η από την 15η θέση, η Mini με +75,5% στη 17η από την 20η θέση και η Land Rover με +189,7% στην 21η από την 24η θέση.

YTD ΜΑΡΚΑ ΙΑΝ ’21 ΙΑΝ ’20 % ΜΕΤ 21/20
ΚΑΤ ΣΥΝΟΛΟ 7.766 9.785 -20,6%
1 TOYOTA 1.269 (1) 1.475 (1) -14,0%
2 PEUGEOT 874 (2) 1.053 (2) -17,0%
3 HYUNDAI 546 (3) 774 (4) -29,5%
4 OPEL 476 (4) 475 (8) 0,2%
5 VOLKSWAGEN 433 (5) 919 (3) -52,9%
6 CITROEN 424 (6) 479 (7) -11,5%
7 SUZUKI 376 (7) 586 (6) -35,8%
8 MERCEDES 367 (8) 299 (12) 22,7%
9 BMW 354 (9) 314 (11) 12,7%
10 RENAULT 322 (10) 284 (13) 13,4%
11 FORD 313 (11) 240 (15) 30,4%
12 KIA MOTORS 293 (12) 378 (9) -22,5%
13 NISSAN 264 (13) 699 (5) -62,2%
14 SKODA 253 (14) 263 (14) -3,8%
15 AUDI 235 (15) 358 (10) -34,4%
16 VOLVO 189 (16) 191 (18) -1,0%
17 MINI 165 (17) 94 (20) 75,5%
18 FIAT 128 (18) 210 (16) -39,0%
19 DACIA 126 (19) 160 (19) -21,3%
20 SEAT 106 (20) 210 (16) -49,5%
21 LAND ROVER 84 (21) 29 (24) 189,7%
22 JEEP 71 (22) 90 (21) -21,1%
23 MITSUBISHI 27 (23) 58 (23) -53,4%
24 HONDA 20 (24) 61 (22) -67,2%
25 MAZDA 15 (25) 18 (25) -16,7%
26 LEXUS 12 (26) 18 (25) -33,3%
27 PORSCHE 7 (27) 6 (29) 16,7%
28 SMART 6 (28) 3 (31) 100,0%
29 TESLA 3 (29) 0 (34) 100,0%
30 JAGUAR 2 (30) 14 (28) -85,7%
31 CUPRA 2 (30) 0 (34) 100,0%
32 ALFA ROMEO 2 (30) 17 (27) -88,2%
33 ABARTH 1 (33) 3 (31) -66,7%
34 SUBARU 1 (33) 6 (29) -83,3%
35 CHEVROLET 0 (35) 1 (33) -100,0%

Πηγή: ΣΕΑΑ

Λίνα Τσαγκαράκη

Προηγούμενο άρθρο2020: Έτος με σκαμπανεβάσματα στα μεταχειρισμένα
Επόμενο άρθροΥπηρεσία Pick up & Drop από την Europ Assistance