Το Fleet Europe Summit 2020 απέφερε θέματα προς σκέψη, χάρη στα υψηλόβαθμα στελέχη δεκάδων εταιρειών που μοιράστηκαν τις απόψεις τους για το μέλλον του στόλου και της κινητικότητας με 1.100 συμμετέχοντες.
Η πρώτη ημέρα του εικονικού Fleet Europe Summit κατέδειξε ότι η πανδημία δεν αλλάζει τους κανόνες, τους επιταχύνει!
Μετά τον χαιρετισμό, ο αρχισυντάκτης του Fleet Europe, Steven Schoefs, παρουσίασε την Britta Seeger, Μέλος του ΔΣ των Daimler AG και Mercedes–Benz AG, υπεύθυνης Μάρκετινγκ & Πωλήσεων. «Βρισκόμαστε σε μια πορεία ανάκαμψης, επομένως μπορούμε να είμαστε συγκρατημένα αισιόδοξοι, αλλά ως κλάδος πρέπει να είμαστε ευέλικτοι», είπε.
Τα PHEV είναι η κορυφαία επιλογή
«Κυρίως οι οδηγοί εταιρικών αυτοκινήτων μεγάλων εταιρειών είναι αυτοί που πιέζουν για εναλλακτικούς κινητήρες, όπως δείχνει μια γερμανική μελέτη», δήλωσε ο Marc Odinius, CEO της Dataforce. “Τα PHEV αποτελούν την κορυφαία επιλογή και έπονται τα BEV, αλλά προβλέπουμε πως τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα μπαταρίας θα πάρουν το προβάδισμα τα επόμενα χρόνια, καθώς η διαθεσιμότητά τους θα εκτοξευθεί και θα ξεπεράσει αυτή των PHEV.”
Ο Jarno Pajunen, European Fleet & Mobility Manager of the Year 2019 και Global Travel & Mobility Category Lead της Nokia είπε: «Θεωρείται πως η κινητικότητα αφορά συνήθως στη μετακίνηση, αλλά αν το εξετάσετε καλύτερα, πρόκειται για τον τρόπο εργασίας. Όπως, π.χ. μας έδειξε η πανδημία, είναι εφικτή η εργασία από το σπίτι».
Ο Yves Helven, συνιδρυτής της CMaaS, επισήμανε: «Μη σκέφτεστε την κινητικότητα ως μαγική λύση που αντικαθιστά το εταιρικό αυτοκίνητο. Η κινητικότητα αποτελεί την τέλεια εναλλακτική λύση για ορισμένες μετακινήσεις και είναι μια επιπλέον επιλογή για τους εργαζόμενους. Αυτό που χρειάζεται ο εταιρικός πελάτης, είναι μια λύση πλατφόρμας, όπου μπορεί να διαχειριστεί τα αυτοκίνητά του και τις λύσεις κινητικότητας. Αυτή είναι η πραγματική ευελιξία. ”
Ο Marchel Koops, CCO της Athlon International, της εταιρείας leasing πολλαπλών μαρκών που ανήκει στην Daimler, είναι της άποψης πως η πανδημία δεν αλλάζει τους κανόνες του παιχνιδιού: « Ο κλάδος μετασχηματιζόταν ούτως ή άλλως, η πανδημία το απλώς το επιταχύνει. Η μεγαλύτερη πρόκληση για τους πελάτες της Athlon είναι η εύρεση της σωστής ισορροπίας μεταξύ κόστους, βιωσιμότητας και φήμης προτιμητέου εργοδότη».
Ακριβή δεδομένα
Την μετάβαση από κινητήρες εσωτερικής καύσης σε ηλεκτρικούς κινητήρες θα ακολουθήσει πιθανότατα μια μετάβαση από ιδιόκτητα οχήματα σε οχήματα διαμοιρασμού. Αυτή η μετάβαση εξαρτάται σε μεγάλο βαθμό από την ουσιαστική ανάλυση δεδομένων ακριβείας.
«Δεν μπορούμε να έχουμε έξυπνες πόλεις και οχήματα διαμοιρασμού, χωρίς συνδεσιμότητα», δήλωσε ο Nicola Veratelli, CEO του Octo Group. “Τα δεδομένα είναι το σημαντικότερο ζήτημα. Αλλά πρέπει να μετατρέψουμε αυτά τα δεδομένα από ένα τεράστιο πλήθος πληροφοριών, σε κάτι χρήσιμο που παρέχει αξία. Το αποκαλούμε Vision Zero – λιγότερη ρύπανση, λιγότερη κυκλοφοριακή συμφόρηση και λιγότερα ατυχήματα. ”
Ο Matt Stevens, Αντιπρόεδρος Ηλεκτρικών Οχημάτων της Geotab, κάλεσε τους συμμετέχοντες να μη κάνουν λάθος: «Βάσει της 15ετούς εμπειρίας μου στα EV, μπορώ να σας πω μόνον αυτό: μη κάνετε το λάθος να μεταβείτε στην ηλεκτροκίνηση απροετοίμαστοι. Βασιστείτε στην τηλεματική για να δείτε ποια ακριβώς οχήματα του στόλου σας μπορούν να αντικατασταθούν με ηλεκτρικά, βάσει της χρήσης τους και να ενημερωθείτε για τα σημεία φόρτισης και τον χρόνο που απαιτεί. Επιτρέψτε στα δεδομένα να κάνουν τη δουλειά τους ώστε να επιτύχετε με την ηλεκτροκίνηση – ξεκινώντας από σήμερα».
Η δεύτερη ημέρα: Προχωρήστε λαμβάνοντας αποφάσεις
Οι ειδικοί συμφωνούν πως το μέλλον βασίζεται στη βιωσιμότητα και την ευελιξία. Το θέμα είναι η εξισορρόπηση προς όφελος του αυριανού στόλου και των προσδοκιών κινητικότητας – και εάν η μακροχρόνια μίσθωση εξακολουθεί να ισχύει έναντι των πλεονεκτημάτων που προσφέρει η Κινητικότητα ως Υπηρεσία.
Η ηλεκτροκίνηση είναι το μέλλον και ενώ η ευελιξία είναι στην ημερήσια διάταξη, οι συμβάσεις τριών και τεσσάρων ετών εξακολουθούν να υφίστανται. Αυτό είναι μόνον ένα από τα συμπεράσματα της δεύτερης και τελευταίας ημέρας
«Ο αριθμός των οχημάτων leasing αυξάνεται κάθε χρόνο. Προβλέπουμε πως η αγορά leasing θα συνεχίσει την αναπτυξιακή της πορεία. Επιπλέον, δεν υπάρχει διαφοροποίηση στη διάρκεια των συμβολαίων και αυτό είναι λογικό: τα συμβόλαια τριών και τεσσάρων ετών εξακολουθούν να αποτελούν πρότυπο, καθώς είναι η συμφερότερη πρόταση για τους πελάτες μας. Επίσης, οι περισσότεροι άνθρωποι επιθυμούν πρόσβαση σε αυτοκίνητο όλο το εικοσιτετράωρο και το μακροχρόνιο leasing προσφέρει αυτή την ευκολία. Όσοι ζουν σε πόλεις έχουν πιο συγκεκριμένες ανάγκες κινητικότητας και μπορούν να επωφεληθούν από ευέλικτες λύσεις, όπως ο διαμοιρασμός αυτοκινήτων ή η βραχυπρόθεσμη ενοικίαση», δήλωσε ο Tex Gunning, CEO της LeasePlan.
Ο Konstantin Sixt, Μέλος του Διοικητικού Συμβουλίου και Διευθύνων Σύμβουλος Πωλήσεων της Sixt απάντησε: «Οι πελάτες B2B και B2C συνειδητοποιούν ότι τα πιο ακριβά περιουσιακά στοιχεία στη ζωή τους είναι το σπίτι και το αυτοκίνητό τους. Αναζητούν λύσεις που τους επιτρέπουν να πληρώνουν μόνο για τη χρήση αντί της ιδιοκτησίας, και όλο και περισσότερο».
Το χάσμα του TCO
Σε πολλές περιπτώσεις, αυτή η ευέλικτη κινητικότητα θα είναι ηλεκτροκίνητη. Ωστόσο, οι ειδικοί πιστεύουν πως πρέπει να συνεχίσουν οι κρατικές επιδοτήσεις. Ο Gian Avignone, Global Head Automotive της ChargePoint,δήλωσε: “Χρειάζονται οι επιδοτήσεις τα επόμενα χρόνια, αλλά και ανάπτυξη της υποδομή φόρτισης.”
Στο Remarketing Forum, ο Dirk–Marco Adams, Επικεφαλής Πωλήσεων του Autovista Group, δήλωσε: «Χωρίς κυβερνητικά κίνητρα, θα υπάρχει μια διαφορά περίπου 5.000 ευρώ στο TCO μεταξύ των EV και των ICE. Παρόλο που το TCO των EV θα βελτιωθεί με την πάροδο του χρόνου, αυτή η διαφορά δεν γεφυρώνεται προς το παρόν».
Ο Thomas Björnsson, Αντιπρόεδρος e-Mobility της Vattenfall, δήλωσε: «Ο κατακερματισμός της αγοράς φόρτισης είναι ένα θέμα σε ορισμένες χώρες, αλλά η Ολλανδία δείχνει ότι είναι δυνατή η χρήση μιας κάρτας για όλα».
Εναρμόνιση 80/20
«Δεν ταιριάζουν όλα παντού», δήλωσε ο Thierry Faure, Head of Sales & Client Relations International Key Accounts της ALD Automotive, προσθέτοντας ότι είναι καλύτερο να επιδιώξουμε μια εναρμόνιση 80/20. Παρουσίασε διάφορους λόγους γι΄ αυτό: διαφορετικές νομισματικές ισοτιμίες, μίγμα σταθερών και ασταθών χωρών, έλλειψη συνοχής των εταιρειών διαχείρισης στόλων, είναι κάποιοι από αυτούς.
Οι ευέλικτες υπηρεσίες κινητικότητας αποτελούν ένα μόνο παράδειγμα προσφοράς κινητικότητας που συχνά στερείται συνοχής μεταξύ χωρών ή ακόμα και μεταξύ πόλεων.
Ο John Saffrett, Αναπληρωτής CEO της ALD Automotive, δήλωσε: «Το οικοσύστημα ψηφιακής κινητικότητας είναι τόσο ευρύ και ποικίλο που μια εταιρεία μόνη της δεν θα πετύχει, θα πρέπει να υπάρξουν συνεργασίες μεταξύ εταιρειών για να δημιουργηθεί η καλύτερη εμπειρία πελατών. Η ικανότητα έγκειται στη δημιουργία ενός οικοσυστήματος συνεργασιών, ώστε να υπάρξει επιτυχία. Το σωστό μίγμα εταιρειών τεχνολογίας, παρόχων αστικής κινητικότητας, πελατών, προμηθευτών και η σωστή τεχνολογία που θα συνδυάσει όλα αυτά, είναι βασικά».
Τι σημαίνει στρατηγική;
Η τεχνολογία διευκολύνει την αφιέρωση χρόνου στην ανάπτυξη στρατηγικής, δήλωσε ο Yves Helven, της CMaaS: «Η διαχείριση ενός συνδεδεμένου στόλου παρέχει στον διαχειριστή του πολύ περισσότερο χρόνο για διαμόρφωση στρατηγικής, γιατί όλα τα κοινότυπα θέματα, όπως έλεγχος τιμολογίων, μπορούν να ψηφιοποιηθούν. Αλλά η αλλαγή αφορά ακόμα περισσότερο στο τι σημαίνει στρατηγική – σήμερα γίνεται λόγος κυρίως για εξοικονόμηση κόστους, βιωσιμότητα και αλυσίδες εφοδιασμού, αλλά αύριο θα πρόκειται για την ενσωμάτωση συνδεδεμένων υπηρεσιών, τη διαχείριση συμπεριφοράς εργαζομένων και τη σύνδεση των σωστών προμηθευτών στο οικοσύστημα του πελάτη».
Ο Jorge Fernandez, της Roche κάλεσε τους διαχειριστές στόλου να εκμεταλλευτούν την ευκαιρία: «Αντιμετωπίζουμε προκλήσεις, αλλά οι προκλήσεις δημιουργούν ευκαιρίες. Η Διαχείριση Στόλου πρέπει να αναλάβει ηγετικό ρόλο. Ήρθε η ώρα να προχωρήσετε, να επιδείξετε θάρρος και να λάβετε αποφάσεις».
Αν θέλετε να δείτε αυτήν τη συναρπαστική εκδήλωση, κάντε κλικ εδώ και ανακαλύψτε τα βίντεο που μεταδόθηκαν κατά τη διάρκεια του Fleet Europe Summit.