Το Groupe Renault δημιουργεί το πρώτο ευρωπαϊκό εργοστάσιο κινητικότητας κυκλικής οικονομίας στη Γαλλία: Το Re-FACTORY Flins, με στόχο αρνητικό ισοζύγιο CO2 έως το 2030.

Το Groupe Renault ανακοίνωσε τον μετασχηματισμό των εγκαταστάσεών του στο Flins για να δημιουργήσει το ReFACTORY, το πρώτο ευρωπαϊκό εργοστάσιο κινητικότητας κυκλικής οικονομίας αρνητικού ισοζυγίου CO2 έως το 2030. Αυτό το έργο, το οποίο αποτελεί μέρος της στρατηγικής μετασχηματισμού του Ομίλου, θα επιτρέψει στη Renault να εκμεταλλευθεί μια ταχέως αναπτυσσόμενη πηγή αξίας, επιβεβαιώνοντας ταυτόχρονα το βιομηχανικό της αποτύπωμα στη Γαλλία. Σύμφωνα με τις δεσμεύσεις του Ομίλου, το RE-FACTORY θα φιλοξενήσει τις δραστηριότητες ανακαίνισης του Choisy-le-Roi. Το Groupe Renault σχεδιάζει προγράμματα υποστήριξης και κατάρτισης των εργαζομένων στο Flins και στο ChoisyleRoi προς ανάπτυξη των δεξιοτήτων τους και σκοπεύει να απασχολήσει πάνω από 3.000 άτομα στο εργοστάσιο έως το 2030.

Ο Jean-Dominique Senard, Πρόεδρος του Διοικητικού Συμβουλίου της Renault δήλωσε: “Αυτή η ανακοίνωση είναι αποτέλεσμα του εκπληκτικού έργου των ομάδων της Renault και της εποικοδομητικής διαβούλευσης με τα ενδιαφερόμενα μέρη, συμπεριλαμβανομένων των τοπικών αρχών. Το RE-FACTORY αποτελεί μια νέα ανάσα ζωής για τη Renault, τους εργαζομένους της και το δυναμικό ολόκληρης της περιοχής. Το έργο βασίζεται στην πρωτοποριακή μας δέσμευση κυκλικής οικονομίας, στις αξίες μας, στην τεχνογνωσία μας και ανταποκρίνεται πλήρως στη φιλοδοξία μας θετικού μετασχηματισμού του κλάδου μας”.

“Η κλιματική κρίση και οι προσδοκίες των πελατών μας ώθησαν το Groupe Renault στον επαναπροσανατολισμό της στρατηγικής του με φιλοδοξίες ποιότητας και διάρκειας των προϊόντων του, καθώς και μείωση των εκπομπών άνθρακα. Το Groupe Renault πιστεύει πως η κυκλική οικονομία διαθέτει εξαιρετικό αναπτυξιακό δυναμικό. Με το RE-FACTORY, η φιλοδοξία του Ομίλου είναι να πρωτοπορεί έναντι του ανταγωνισμού”.

“Με το RE-FACTORY, το Flins θα καταστεί ευρωπαϊκό σημείο αναφοράς κυκλικής οικονομίας. Το RE-FACTORY θα επιτρέψει στον Όμιλο να αντιμετωπίσει τις τρέχουσες και μελλοντικές προκλήσεις του κλάδου κινητικότητας και αυτοκινήτου. Αυτό το εργοστάσιο, με στόχο αρνητικού ισοζυγίου CO2 έως το 2030, ευθυγραμμίζεται πλήρως με την παγκόσμια στρατηγική του Ομίλου, συνδυάζοντας την κυκλική οικονομία, τη μείωση εκπομπών, την ανάπτυξη δεξιοτήτων και τη δημιουργία νέων δραστηριοτήτων προστιθέμενης αξίας”, πρόσθεσε ο Luca de Meo, CEO της Renault.

Το Re-FACTORY, που θα δημιουργηθεί μεταξύ 2021 και 2024, θα περιλαμβάνει ένα ευρύ δίκτυο πολυκλαδικών εταίρων (νεοφυείς επιχειρήσεις, ακαδημαϊκούς εταίρους, μεγάλους ομίλους, τοπικές αρχές κ.λπ.) και θα δομηθεί γύρω από τέσσερα κέντρα δραστηριοτήτων των οποίων η εμπειρογνωμοσύνη θα υποστηρίξει τον πλήρη κύκλο ζωής του οχήματος, βάσει των κύριων συστατικών της κυκλικής οικονομίας (προμήθειες, οικολογικός σχεδιασμός, οικονομία λειτουργικότητας, συντήρηση, επανάχρηση, ανακατασκευή και ανακύκλωση).

Τα 4 κέντρα δραστηριότητας:

  • RE-TROFIT: αυτό το τμήμα θα συγκεντρώνει όλες τις δραστηριότητες που επιτρέπουν την επέκταση της διάρκειας ζωής των οχημάτων και των χρήσεών τους, σε συντονισμό με το τμήμα Re-Cycle για την εξασφάλιση αποτελεσματικής διαχείρισης της ροής χρησιμοποιημένων ανταλλακτικών και υλικών εντός των εγκαταστάσεων. Θα περιλαμβάνει ένα Factory VO για την επιδιόρθωση μεταχειρισμένων οχημάτων, μια δραστηριότητα «μετασκευών» για τη μετατροπή θερμικών οχημάτων για χρήση άλλης ενέργειας μειωμένου άνθρακα, υπηρεσίες επισκευής για στόλους οχημάτων και νέα κινητικότητα, καθώς και μια υπηρεσία κατασκευής σπάνιων ανταλλακτικών με χρήση εκτυπωτών 3D. Θα περιλαμβάνει επίσης ένα κέντρο δοκιμών και αρχετύπων για την ανθεκτικότητα οχημάτων και υλικών, για εμπλουτισμό του σχεδιασμού μελλοντικών οχημάτων και προτάσεις βελτιώσεων κατά τη χρήση.
  • RE-ENERGY: αυτό το σύμπλεγμα θα αναπτύξει το δυναμικό των εφαρμογών που προκύπτουν από ηλεκτρικές μπαταρίες και νέες μορφές ενέργειας σε βιομηχανική κλίμακα (συμπεριλαμβανομένης της βελτιστοποίησης της αρχικής διάρκειας ζωής μπαταριών, της ανάπτυξης εφαρμογών δεύτερης διάρκειας ζωής, όπως η στατική αποθήκευση ενέργειας, τη διαχείριση τέλους ζωής μπαταριών και την ανάπτυξη τεχνικών λύσεων και λύσεων παροχής νέων ενεργειών, όπως το υδρογόνο).
  • RE-CYCLE: αυτός ο τομέας, ενσωματώνοντας τις δραστηριότητες του Choisy le Roi, θα συγκεντρώνει όλες τις δραστηριότητες του Ομίλου που συμβάλλουν στην αποτελεσματική διαχείριση πόρων και των ροών τους για προώθηση ανταλλακτικών και υλικών σε σύντομους βρόχους και αφομοίωση ενός αυξανόμενου ποσοστού ανακυκλωμένων ή επαναχρησιμοποιούμενων υλικών (εγκατάσταση γραμμής αποσυναρμολόγησης οχημάτων τέλους κύκλου ζωής, επέκταση ανακατασκευής, επανάχρησης και ανακύκλωσης υλικών).
  • RE-START: για τη βελτίωση και ανάπτυξη της βιομηχανικής τεχνογνωσίας, αλλά και για την επιτάχυνση της έρευνας και της καινοτομίας κυκλικής οικονομίας, αυτό το σύμπλεγμα θα στεγάσει ένα φυτώριο, καθώς και ένα πανεπιστήμιο και εκπαιδευτικό κέντρο.

Αυτές οι τέσσερις ενότητες θα αλληλεπιδρούν με το περιβάλλον τους (θυγατρικές, πελάτες, συνεργάτες κ.λπ.) και θα λειτουργούν με διασυνδεδεμένο και συμπληρωματικό τρόπο. Έτσι, για παράδειγμα, το κέντρο RE-TROFIT θα μπορεί να στέλνει χρησιμοποιημένα ανταλλακτικά στο κέντρο RE-CYCLE και να λαμβάνει ανακατασκευασμένα ή επαναχρησιμοποιούμενα ανταλλακτικά. Το κέντρο RE-CYCLE θα παρέχει επίσης στα άλλα κέντρα ανταλλακτικά και υλικά και θα συλλέγει χρησιμοποιημένες μπαταρίες από το κέντρο RE-ENERGY για να τις ετοιμάσει για νέα χρήση δεύτερης ζωής.

Δείτε εδώ το σχετικό video.

Φωτογραφίες: Groupe Renault 

Προηγούμενο άρθροΤο BMW Group ενισχύει το δίκτυο παραγωγής του
Επόμενο άρθροΗ πανδημία δεν αλλάζει τους κανόνες, τους επιταχύνει