Το BMW Group ενισχύει το δίκτυο παραγωγής του

Το BMW Group επιταχύνει τη μετάβαση στην ηλεκτροκίνηση και ενισχύει το παγκόσμιο δίκτυο παραγωγής της εταιρείας για τα ηλεκτροκίνητα οχήματα. Η εταιρεία επενδύει 400 εκατ. ευρώ σε μία νέα γραμμή συναρμολόγησης στο κεντρικό εργοστάσιο του Μονάχου και συγκεντρώνει τις ευρωπαϊκές δραστηριότητες παραγωγής της για κινητήρες εσωτερικής καύσης στο Steyr και το Hams Hall.

«Εφαρμόζουμε κατά γράμμα τη στρατηγική μας στον τομέα της ηλεκτροκίνησης. Μέχρι το τέλος του 2022, κάθε γερμανικό εργοστάσιό μας θα κατασκευάζει τουλάχιστον ένα αμιγώς ηλεκτρικό όχημα», δήλωσε ο Milan Nedeljković, μέλος Δ.Σ. της BMW AG, υπεύθυνος για την Παραγωγή.

Dr Milan Nedeljković

Το BMW Group έχει ένα από τα πιο ευέλικτα συστήματα παραγωγής της αυτοκινητοβιομηχανίας σε όλο τον κόσμο. «Μπορούμε να κατασκευάζουμε οχήματα με κινητήρες εσωτερικής καύσης και ηλεκτροκινητήρες σε μία γραμμή παραγωγής και να ανταποκρινόμαστε με ευελιξία στη ζήτηση των πελατών», δήλωσε ο Nedeljković: «Αυτός είναι ένας κρίσιμος παράγοντας επιτυχίας». Ο κ. Nedeljković είναι υπεύθυνος του τομέα παραγωγής για ένα χρόνο περίπου. «Κατά τη διάρκεια της υγειονομικής κρίσης του Covid-19, έχουμε αποδείξει ότι μπορούμε να ανταποκρινόμαστε άμεσα και αποτελεσματικά ακόμα και σε ένα ιδιαίτερα ασταθές περιβάλλον της αγοράς, και την ίδια στιγμή, να βελτιώνουμε σταθερά τη δομή των δαπανών μας», υπογράμμισε ο υπεύθυνος Παραγωγής. «Η πρόοδος που έχει επιτευχθεί φέτος, θα μειώσει τις σταθερές δαπάνες μας κατά μισό δισεκατομμύριο ευρώ περίπου μέχρι το τέλος της ερχόμενης χρονιάς».

Νέα γραμμή συναρμολόγησης οχημάτων στο εργοστάσιο του Μονάχου.

Το BMW Group αναπροσαρμόζει συστηματικά το κεντρικό εργοστάσιό του στο Μόναχο σύμφωνα με τις απαιτήσεις του μέλλοντος. Μετά την επέκταση του τμήματος αμαξωμάτων και την ανέγερση ενός νέου βαφείου αποδοτικού ως προς τη χρήση πόρων το διάστημα 2016 – 2018, η εταιρεία θα επενδύσει περίπου 400 εκατομμύρια ευρώ σε μία νέα γραμμή συναρμολόγησης οχημάτων από τώρα μέχρι το 2026. «Εξελίσσουμε συνεχώς το εργοστάσιο του Μονάχου προς την πλευρά της ηλεκτροκίνησης και στο πλαίσιο αυτό, δημιουργούμε αποδοτικές και ανταγωνιστικές δομές παραγωγής», εξήγησε ο Nedeljković. «Η εν λόγω απόφαση σηματοδοτεί την ισχυρή μας δέσμευση στο εργοστάσιο του Μονάχου».

Ο Manfred Schoch, Αντιπρόεδρος του Εποπτικού Συμβουλίου και Πρόεδρος του Ευρωπαϊκού και Γενικού Συμβουλίου Εργαζομένων της BMW AG δήλωσε: «Η απόφαση για τη δημιουργία μιας νέας γραμμής συναρμολόγησης στο ηλικίας σχεδόν 100 ετών εργοστάσιο του Μονάχου αποδεικνύει ότι η μεταμόρφωση μπορεί να διασφαλίσει, ακόμα και να δημιουργήσει βιομηχανικές θέσεις εργασίας στην καρδιά της πόλης – εάν γίνεται στρατηγικά και με τόλμη. Η απόφαση αυτή αποτελεί μοντέλο πρότυπο για την επιτυχημένη μεταμόρφωση της Γερμανικής βιομηχανίας».

Η μελλοντική γραμμή συναρμολόγησης και οι διαδικασίες παραγωγής της θα υποστηρίζουν μία νέα πλατφόρμα οχημάτων προσανατολισμένη στην ηλεκτροκίνηση. Ο κ. Nedeljković τόνισε: «Η πλατφόρμα αυτή θα χρησιμοποιείται από τα μέσα της δεκαετίας. Θα στηθεί για πρώτη φορά στο μελλοντικό μας εργοστάσιο στο Debrecen, Ουγγαρία, και σταδιακά θα επεκταθεί στο παγκόσμιο δίκτυο παραγωγής μας».

Η νέα γραμμή συναρμολόγησης στο Μόναχο θα κατασκευαστεί στο κτίριο που χρησιμοποιείται αυτή τη στιγμή για την παραγωγή των κινητήρων. Οι κινητήρες εσωτερικής καύσης με 4, 6, 8 και 12 κυλίνδρους που παράγονται εκεί, μελλοντικά θα κατασκευάζονται στις εγκαταστάσεις της εταιρείας στο Steyr (Αυστρία) και στο Hams Hall (Μ. Βρετανία). «Η αναδιάρθρωση του δικτύου παραγωγής κινητήρων μας είναι μία στρατηγική κίνηση, οδεύοντας προς το μέλλον. Επίσης ενισχύουμε την αποδοτικότητά μας και βελτιστοποιούμε την αξιοποίηση της δυναμικότητας», εξήγησε ο Nedeljković.

Η παραγωγή κινητήρων θα μεταφερθεί σταδιακά από το Μόναχο μέχρι το 2024

Οι εργαζόμενοι θα εξακολουθήσουν να εργάζονται σε διαφορετικούς τομείς σχεδιασμού και παραγωγής στο εργοστάσιο του Μονάχου και σε άλλες εγκαταστάσεις της Βαυαρίας. Μόνο στο Κέντρο Αριστείας Παραγωγής Συστημάτων E-Drive στο Dingolfing, η εταιρεία θα αυξήσει τον αριθμό των εργαζομένων από 1.000 σε 2.000. «Η μεταμόρφωση των εργοστασίων μας και η διασφάλιση μελλοντικών θέσεων εργασίας είναι άρρηκτα συνδεδεμένες», υπογράμμισε η Ilka Horstmeier, μέλος Δ.Σ. της BMW AG υπεύθυνη Ανθρωπίνων Πόρων αναφορικά με τις προσεχείς διαρθρωτικές αλλαγές στην παραγωγή κινητήρων. «Εδώ στο Μόναχο, θα αποδείξουμε για μία φορά ακόμα ότι το ανθρώπινο δυναμικό της BMW μπορεί να διαχειρίζεται τις αλλαγές. Οι εργαζόμενοί μας θα λάβουν εντατική υποστήριξη και εκπαίδευση σε όλη τη διάρκεια της διαδικασίας». Πάνω από 50.000 άτομα στο BMW Group έχουν ήδη εκπαιδευτεί για την ηλεκτροκίνηση από το 2009.

Το δίκτυο παραγωγής του BMW Group μεταμορφώνεται για τις απαιτήσεις της ηλεκτροκίνησης

Η αναδιοργάνωση του δικτύου παραγωγής βασίζεται σε τρεις προτεραιότητες: μεταμόρφωση για την ηλεκτροκίνηση και την ψηφιοποίηση, αποδοτικότητα διαδικασιών και δομών, και βιωσιμότητα στην παραγωγή και τις υπηρεσίες της εφοδιαστικής αλυσίδας (logistics). Η επέκταση της ηλεκτροκίνησης στο δίκτυο παραγωγής συνεχίζεται. Το εργοστάσιο στο Dadong στην Κίνα ξεκίνησε επίσης την παραγωγή της BMW iX3* τη φετινή χρονιά. «Μέχρι τα τέλη του 2022, όλα τα Γερμανικά εργοστάσια θα έχουν τουλάχιστον ένα αμιγώς ηλεκτρικό όχημα στο πρόγραμμά τους», υπογράμμισε ο Nedeljković. Από του χρόνου, η BMW i4 και BMW iX* θα φεύγουν από τις γραμμές παραγωγής του Μονάχου και του Dingolfing αντίστοιχα. Αμιγώς ηλεκτρικές εκδόσεις της νέας BMW Σειράς 7 και της μελλοντικής BMW Σειράς 5 είναι επίσης έτοιμες για παραγωγή στο Dingolfing. Στο εργοστάσιο του Regensburg θα ξεκινήσει επιπλέον η παραγωγή της BMW X1 το 2022, που θα διατίθεται και με κινητήρα εσωτερικής καύσης και με πλήρως ηλεκτρικό σύστημα κίνησης. Από το 2023, το εργοστάσιο του BMW Group στη Λειψία, όπου παράγεται το εμβληματικό ηλεκτρικό BMW i3 από το 2013, θα κατασκευάζει τον διάδοχο του MINI Countryman, με θερμικό κινητήρα και σε αμιγώς ηλεκτρική έκδοση.

Την ίδια στιγμή, το BMW Group επεκτείνει τη δυναμικότητά του για την παραγωγή ηλεκτρικών συστημάτων κίνησης. Η εταιρεία επενδύει σε εξοπλισμό παραγωγής για συνδυασμένα συστήματα e-drive και μπαταρίες υψηλής τάσης στο Κέντρο Αριστείας Παραγωγής Συστημάτων E-Drive στο Dingolfing. Τα εργοστάσια της Λειψίας και του Regensburg προετοιμάζονται επίσης για την παραγωγή modules μπαταριών και μπαταριών υψηλής τάσης από το 2021. Παράλληλα, η εταιρεία αυξάνει τη δυναμικότητα παραγωγής για κελύφη e-drive στο εργοστάσιο του Steyr.

«Μία τέτοια κατανομή δυναμικότητας αποσκοπεί κυρίως στην ευελιξία των εργοστασίων μας και τα καθιστά πιο αποδοτικά και πιο ανταγωνιστικά. Μακροπρόθεσμες συμφωνίες με εκπροσώπους εργαζομένων παίζουν σημαντικό ρόλο σε αυτό», πρόσθεσε ο κ. Nedeljković.

Βιωσιμότητα στην παραγωγή

Το BMW Group έχει μειώσει την κατανάλωση πόρων και τις εκπομπές CO2 από την παραγωγή των οχημάτων του κατά 50% από το 2006 – πολύ υψηλότερο ποσοστό έναντι άλλων Ευρωπαίων κατασκευαστών. Η ποσότητα CO2 που παράγεται ανά όχημα θα μειωθεί κατά επιπλέον 40% από τα επίπεδα του 2019 μέχρι το 2025 και κατά 80% μέχρι το 2030. «Η βιωσιμότητα είναι βασικό στοιχείο της σύγχρονης παραγωγής», υπογράμμισε ο Milan Nedeljković, προσθέτοντας: «Μέχρι το τέλος της χρονιάς, τα εργοστάσιά μας σε όλο τον κόσμο θα προμηθεύονται ηλεκτρική ενέργεια αποκλειστικά, κατά 100%, από ανανεώσιμες πηγές ενέργειας». Για το σκοπό αυτό, θα αξιοποιήσουν τις καλύτερες δυνατότητες που προσφέρει η κάθε τοποθεσία – από ηλιακή ενέργεια σε Οξφόρδη, Μεξικό και Κίνα μέχρι βιοαέριο σε Ν. Αφρική και αιολική ενέργεια στη Λειψία.

Εκτός από τη χρήση ανανεώσιμων πηγών ενέργειας, παράλληλα θα μειωθεί περαιτέρω η κατανάλωση νερού, διαλυτών, φυσικού αερίου και ηλεκτρικής ενέργειας. Για παράδειγμα, η εταιρεία χρησιμοποιεί ανάλυση δεδομένων για να ελαχιστοποιήσει την κατανάλωση ενέργειας των μηχανών. Εξάλλου, η ποσότητα αποβλήτων ανά όχημα συνεχίζει να μειώνεται, καθιστώντας το BMW Group από πιο βιώσιμους κατασκευαστές αυτοκινήτων στον κόσμο. Η θέση του BMW Group στην κορυφή της κατηγορίας ‘Αυτοκίνητα’ του Δείκτη Βιωσιμότητας Dow Jones σε παγκόσμιο και ευρωπαϊκό επίπεδο, που ανακοινώθηκε πριν από μερικές ημέρες, το επιβεβαιώνει με τον καλύτερο τρόπο.

Προηγούμενο άρθροICE ή BEV; Το δίλημμα δεν θα υφίσταται σε τρία χρόνια
Επόμενο άρθροRe-FACTORY Flins: εργοστάσιο κυκλικής οικονομίας της Renault