Στον απόηχο της κρίσης του κορωνοϊού, οι παγκόσμιες πωλήσεις του Groupe PSA σχεδόν διπλασιάστηκαν τον Ιούνιο έναντι του Μαΐου, ενώ το α΄εξάμηνο του έτους ανήλθαν σε 1 εκατομμύριο μονάδες.
Το Groupe PSA συγκαταλέγεται στις αυτοκινητοβιομηχανίες με την καλύτερη απόδοση και συμμορφώνεται με τους ευρωπαϊκούς στόχους CO2 του 2020, προχωρώντας την ηλεκτροκίνηση της σειράς επιβατικών αυτοκινήτων και ελαφρών επαγγελματικών οχημάτων με γρήγορους ρυθμούς: 13 νέα μοντέλα από τις αρχές του 2019 και μία καινοτόμος λύση κινητικότητας με το Citroën Ami.
“Οι ομάδες μας βρίσκονται σε λειτουργία ανάκαμψης αυτήν την κρίσιμη περίοδο, πλήρως δεσμευμένες για κερδοφόρες πωλήσεις, βάσει εξαιρετικών ποιοτικών και ανταγωνιστικών μοντέλων. Παράλληλα, η μηνιαία επιτροπή μας για το CO2 διασφαλίζει το σεβασμό της δεοντολογικής μας δέσμευσης έναντι των ευρωπαϊκών στόχων CO2. Συνεχίζουμε να προσφέρουμε την ικανότητά μας ικανοποίησης προσδοκιών των πελατών μας με προϊόντα κίνησης πολλαπλής ενέργειας και ιδιαίτερα καινοτόμες νέες προσφορές όπως το Citroën Ami. Με αυτόν τον τρόπο, διατηρούμε περισσότερο από ποτέ τη φιλοδοξία μας να παρέχουμε καθαρές, ασφαλείς και προσιτές λύσεις κινητικότητας στους πελάτες μας” δήλωσε ο Carlos Tavares, Πρόεδρος του ΔΣ του Groupe PSA.
Η στρατηγική ηλεκτροκίνησης σε εξέλιξη
Το Groupe PSA λανσάρισε ένα 100% ηλεκτρικό καινοτόμο μοντέλο κινητικότητας, το Citroën Ami – 100% ηλεκτρικό, και διαθέτει στην αγορά 13 νέα ηλεκτρικά μοντέλα. Όλα τα νέα μοντέλα είναι εξοπλισμένα τώρα είτε με αμιγώς ηλεκτρικό είτε με plug-in υβριδικό σύστημα μετάδοσης κίνησης και ο Όμιλος βρίσκεται σε τροχιά συμμόρφωσης με τον ευρωπαϊκό στόχο CO2 του 2020 από την έναρξή του.
Αυτή η παγκόσμια στρατηγική είναι σύμφωνη με τον οδικό χάρτη του Ομίλου για διάθεση 100% ηλεκτροκίνητης γκάμας από το 2025, το 50% της οποίας θα είναι ήδη ηλεκτροκίνητο από τα τέλη του 2021.
Η στρατηγική του Ομίλου ανταποκρίνεται στις προσδοκίες των πελατών B2C και B2B και στοχεύει στην προσφορά μιας ανταγωνιστικής γκάμας, με απλές και υπερσύγχρονες υπηρεσίες καθημερινότητας.
Ευρώπη: καθ΄οδόν προς την ανάκαμψη με δέσμευση στα ευρωπαϊκά πρότυπα CO2 για το 2020
Οι πωλήσεις του Ομίλου ανέκαμψαν ιδιαιτέρως τον Ιούνιο (οι πωλήσεις διπλασιάστηκαν και οι παραδόσεις αυξήθηκαν κατά 71% έναντι του Μαΐου) σε μια ευρωπαϊκή αγορά πεσμένη κατά 39% το πρώτο εξάμηνο του 2020, ιδίως στη Νότια Ευρώπη όπου ο Όμιλος διαθέτει ισχυρή παρουσία. Η απόδοση του Ομίλου επηρεάστηκε επίσης από τη μετάβαση του χαρτοφυλακίου της Opel σε μελλοντικά μοντέλα με βελτιωμένες εκπομπές CO2.
Ο Όμιλος παραμένει επικεντρωμένος στην απόδοση CO2 και επιβεβαιώνει την πρόβλεψή του για τήρηση των ευρωπαϊκών προτύπων μέχρι το τέλος του 2020. Η καμπάνια ηλεκτροκίνησης όλων των σημάτων αποδίδει τα πρώτα αποτελέσματα, καθώς το μερίδιο του Ομίλου στη συγκεκριμένη αγορά αυξήθηκε κατά 10 μονάδες τους πρώτους πέντε μήνες του έτους.
Η Peugeot αυξάνει το χαρτοφυλάκιο παραγγελιών της κατά 42%, διατηρώντας παράλληλα τις τιμές της, τη στρατηγική ανοδικής πορείας στην αγορά και την ηλεκτροκίνηση σε μια φθίνουσα αγορά. Η Peugeot είναι στην πρώτη θέση σε πωλήσεις στην Ισπανία και την Πορτογαλία και βελτιώνει το μερίδιο αγοράς της στη Γαλλία (+0,2 μονάδες), στην Ιταλία (+0,3 μον.) και στην Αυστρία (+0,2 μον.). Η Peugeot βιώνει μια εξαιρετική εκκίνηση της νέας γκάμας της ηλεκτροκίνητων επιβατικών και επαγγελματικών οχημάτων.
Η Citroën λανσάρισε την ηλεκτρική της καμπάνια το 2020 με το μοντέλο κινητικότητας Ami – 100% ηλεκτρικό και μοντέλα όπως το SUV C5 Aircross Hybrid, το ë-Jumpy, το ë-SpaceTourer και το νέο ë-C4 – 100% ηλεκτρικό, που παρουσίασε μόλις τον Ιούνιο. Η Citroën βελτίωσε το μερίδιό της σε μεγάλες αγορές όπως η Ιταλία (+ 0,2 μον.), η Ισπανία (+0,2 μον.) και η Γερμανία (+0,1 μον.). Η μάρκα συνεχίζει την καμπάνια της με έμφαση στις διαδικτυακές πωλήσεις και σημαντικά λανσαρίσματα κατά το δεύτερο εξάμηνο του 2020, συμπεριλαμβανομένης της ανανέωσης του λίαν επιτυχημένου C3.
Η απόδοση της DS Automobiles υποστηρίχθηκε ιδιαίτερα από νέα ηλεκτροκίνητα μοντέλα (33% των πωλήσεων) και η μάρκα ηγείται μεταξύ των premium εμπορικών σημάτων κίνησης πολλαπλής ενέργειας με τις χαμηλότερες εκπομπές CO2. Το μερίδιο της DS Automobiles αυξήθηκε κατά 0,4 μονάδες στην συγκεκριμένη ευρωπαϊκή αγορά και έφτασε σε ρεκόρ μεριδίου στην πρώτη της αγορά, τη Γαλλία (11,5%), όπου τα DS 7 Crossback και DS 3 Crossback καταλαμβάνουν τις πρώτες θέσεις.
Η Opel / Vauxhall αναμόρφωσε το χαρτοφυλάκιο των προϊόντων της με μελλοντικά μοντέλα και κινητήρες και πέτυχε σημαντικές μειώσεις εκπομπών CO2, ενώ σημειώθηκε αντίκτυπος στις πωλήσεις λόγω απόσυρσης ορισμένων μοντέλων υψηλών εκπομπών CO2. Από την άλλη, οι πωλήσεις της νέας γκάμας, όπως το Grandland X και το νέο Corsa – και οι δύο διαθέσιμες και σε ηλεκτρικές εκδόσεις – είχαν σταθερή ανάπτυξη παρά τις δύσκολες συνθήκες της αγοράς το πρώτο εξάμηνο του 2020. Το ίδιο ισχύει και για τις πωλήσεις LCV.
Μέση Ανατολή – Αφρική: Υψηλή ευελιξία και ανθεκτικότητα για ισχυρή αύξηση μεριδίου αγοράς
Παρά τις έντονες αντιξοότητες λόγω πανδημίας και πτώσης των περιφερειακών αγορών κατά 26,4%, οι συνολικές πωλήσεις του Groupe PSA παραμένουν πάνω από το 2019 και το μερίδιο αγοράς στην περιφέρει αυτή αυξήθηκε κατά 46%.
Σημαντικές εξελίξεις στα μερίδια αγοράς επιτεύχθηκαν σε ολόκληρη την περιοχή, όπως στην Τουρκία (+ 5,4 μον.), την Αίγυπτο (+ 3,9 μον.), το Μαρόκο (+ 0,8 μον.) και ο Όμιλος παραμένει ηγέτης της αγοράς στις γαλλικές υπερπόντιες χώρες. Η ευελιξία και η δυναμική του δεύτερου τριμήνου, που επηρεάστηκε περισσότερο από την κρίση του Covid-19, επέτρεψε στην περιοχή να επιταχύνει ακόμα περισσότερο αυτήν την ανάπτυξη, με μερίδιο αγοράς 9,1% τους τελευταίους τρεις μήνες.
Η παραγωγική ικανότητα του εργοστασίου Kenitra, στο Μαρόκο, θα διπλασιαστεί για να φτάσει τα 200.000 οχήματα από τον Σεπτέμβριο του 2020.
Κίνα: ο Όμιλος ανακάμπτει από τον Covid-19 και ξεκινά την καμπάνια Οχημάτων Νέας Ενέργειας (NEV)
Αν και οι δραστηριότητες στην Κίνα έχουν επηρεαστεί σημαντικά από την κρίση του κορωνοϊού, ο Όμιλος συνεχίζει να προωθεί την καμπάνια του NEV όπως είχε προγραμματιστεί. Η πρώτη Ομάδα NEV, το Peugeot e2008 κυκλοφόρησε στην Κίνα στις 20 Μαΐου, ακολουθούμενο από τα Peugeot 4008 PHEV, 508L PHEV και Citroën C5 Aircross Hybrid το δεύτερο εξάμηνο του 2020. Η DS Automobiles βγήκε στην κινεζική αγορά με το νέο επιχειρηματικό μοντέλο και ένα νέο στρατηγικό σχέδιο πρόκειται να κυκλοφορήσει σύντομα. Η DPCA ξανάρχισε την πλήρη παραγωγή της από τα τέλη Μαρτίου και η απόδοση των πωλήσεών της ακολουθεί μια καλή πορεία.
Λατινική Αμερική: συμβάσεις αγοράς
Σε μια περιοχή που επλήγη ιδιαίτερα από την κρίση του κορωνοϊού, με μερικούς αποκλεισμούς να ισχύουν ακόμα σε πολλές χώρες τον Ιούλιο, το μερίδιο αγοράς του Groupe PSA είναι πάνω από 3% για δεύτερο συνεχόμενο μήνα, με το δεύτερο τρίμηνο του 2020 υψηλότερο από το πρώτο και πάνω από το δεύτερο τρίμηνο του 2019. Κέρδισε μερίδια αγοράς στη Χιλή, το Μεξικό, την Κολομβία, τον Ισημερινό και το Περού. Στην Αργεντινή, ο Όμιλος διατήρησε ένα διψήφιο μερίδιο αγοράς (10%) και αναμένει να αυξηθεί σύντομα με το λανσάρισμα του νέου Peugeot 208 που θα παράγεται στο εργοστάσιο του Palomar, χρησιμοποιώντας την υπερσύγχρονη παγκόσμια πλατφόρμα CMP. Το μερίδιο αγοράς LCV αυξήθηκε επίσης στη Λατινική Αμερική (στο 3,5%), ιδίως στη Βραζιλία. Η DS Automobiles και η Opel βελτιώνουν τις επιδόσεις τους στις αγορές όπου δραστηριοποιούνται.
Ινδία & Ασία-Ειρηνικός: αύξηση μεριδίου αγοράς του Ομίλου
Οι ενοποιημένες πωλήσεις στην περιοχή ακολούθησαν την πτωτική τάση της αγοράς κατά -27%, σε σύγκριση με αυτή του πρώτου εξαμήνου του 2019, ενώ οι παραδόσεις μειώθηκαν μόνο κατά 14%, οδηγώντας σε αύξηση μεριδίου αγοράς + 14%.
Η επαναλαμβανόμενη επιτυχία στην Ιαπωνία συνεχίστηκε και με τις τρεις μάρκες, κυρίως της Citroën με το λανσάρισμα των C3 Aircross SUV, C5 Aircross SUV και Berlingo.
Στην Ινδία, το Groupe PSA συνεχίζει να προετοιμάζεται για την είσοδο της μάρκας Citroën το πρώτο εξάμηνο του 2021 με το Citroën C5 Aircross SUV, που θα ακολουθηθεί από νέα και καινοτόμα μοντέλα Citroën που θα σχεδιάζονται τοπικά.
Στην περιοχή ASEAN, το μερίδιο αγοράς αυξήθηκε επίσης ελαφρά σε σύγκριση με το πρώτο εξάμηνο του 2019, σε δύσκολες συνθήκες αγοράς, με αύξηση του μεριδίου των σημάτων Peugeot και Citroën.
Ευρασία: αύξηση μεριδίων αγοράς
Ενώ οι επιδόσεις στην περιοχή επλήγησαν από την κρίση του κορωνοϊού κατά το β’ τρίμηνο, οι πωλήσεις του Ομίλου αυξήθηκαν το α’ τρίμηνο και τα μερίδια αγοράς αυξήθηκαν κατά 0,2 μονάδες στο α΄εξάμηνο (0,7% με 0,9%). Η εταιρεία αύξησε το μερίδιό της σε όλες τις αγορές φθάνοντας στο 0,4% και 8,9% αντίστοιχα στις δύο κύριες χώρες – τη Ρωσία και την Ουκρανία. Όλα τα σήματα Peugeot, Citroën και Opel συνέβαλαν σε αυτήν την καλή απόδοση, ιδιαίτερα στην Ουκρανία, ενώ η DS Automobiles άρχισε μόλις να αναπτύσσει τις δραστηριότητές της στην Ουκρανία το β΄εξάμηνο του 2019.
Οι πωλήσεις LCV του Ομίλου αυξήθηκαν με τα Peugeot Traveler / Expert και Citroën SpaceTourer / Jumpy. Ο Όμιλος λανσάρισε πρόσφατα το σήμα Opel στη Ρωσία, ξεκινώντας με τα μοντέλα Zafira Life, Vivaro και Grandland X.