Η πρόταση της Ευρωπαϊκής Επιτροπής για χαλάρωση των κανόνων εκπομπών που υποτίθεται ότι θα γίνονταν αυστηρότεροι φέτος, ήταν καλοδεχούμενη από μεγάλους ομίλους.

Επιτρέποντας στις αυτοκινητοβιομηχανίες να υπερβούν τους αυστηρότερους στόχους το 2025 και να αποφύγουν τα πρόστιμα, η Πρόεδρος Ursula von der Leyen υπέκυψε, τελικά, στην πίεση πολλών μηνών από μια βιομηχανία που, ήδη, αμφιταλαντευόταν για την ηλεκτροκίνηση.

Η VW, η Stellantis και η Renault φέρονται ικανοποιημένες από την αλλαγή πολιτικής, η οποία πρέπει, βεβαίως, να εγκριθεί από τα κράτη μέλη και το Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο.

Και οι τρεις μαζί πωλούν περισσότερα από τα μισά νέα οχήματα που είναι ταξινομημένα στην Ευρωπαϊκή Ένωση και σύμφωνα με το Bloomberg Intelligence θα δυσκολεύονταν πολύ με τη συμμόρφωση στους αυστηρότερους κανόνες για το CO2 φέτος. Η άρση του βάρους των εκπομπών θα μπορούσε να αυξήσει τα κέρδη των εταιρειών κατά σχεδόν 3 δισεκατομμύρια ευρώ, εκτιμά ο ανώτερος αναλυτής της, Michael Dean.

Ειδικότερα, το Volkswagen Group και ο  Όμιλος Stellantis, έχουν επαναβαθμονομήσει τα προϊοντικά τους σχέδια, μετά την απομάκρυνση των διευθυντικών στελεχών που πόνταραν επιθετικά στα ηλεκτρικά οχήματα και τα οποία οι καταναλωτές δεν ήταν ακόμη έτοιμοι να αγοράσουν.

Την ίδια ώρα, ο Διευθύνων Σύμβουλος της Volvo, Jim Rowan, είναι «εξαιρετικά απογοητευμένος» για το γεγονός ότι η Ευρωπαϊκή Ένωση ανοίγει ένα τριετές παράθυρο στις αυτοκινητοβιομηχανίες ώστε να επιτύχουν αυστηρότερους στόχους CO2. «Αυτό που κάνει είναι ότι μειώνει την εμπιστοσύνη μεταξύ της Ευρωπαϊκής Ένωσης και της βιομηχανίας», είπε ο Rowan στο περιθώριο εταιρικής παρουσίασης. «Τα κράτη μέλη υπέγραψαν αυτό. Αυτό είναι νόμος και έχει αλλάξει», είπε. «Αν είστε μια μικρή εταιρεία και δεν έχετε τόση μόχλευση όσο οι μεγάλες εταιρείες, τότε πώς είναι ίσοι οι όροι του ανταγωνισμού;» Ο Rowan επέκρινε επίσης την Ευρωπαϊκή Ένωση Κατασκευαστών Αυτοκινήτων (ACEA), από την οποία η Volvo αποχώρησε το 2022. Είπε ότι η ένωση επηρέασε την απόφαση για την εφαρμογή αυστηρότερων κανόνων για το CO2 το 2025.

«Τα ευρωπαϊκά πρότυπα εκπομπών για νέα αυτοκίνητα και φορτηγά παρέχουν μακροπρόθεσμη βεβαιότητα στους επενδυτές. Άρα, παραμένουν», είπε στους δημοσιογράφους ο Απόστολος Τζιτζικώστας, Επίτροπος Μεταφορών. «Αλλά πρέπει επίσης να είμαστε πραγματιστές». Πρόσθεσε ότι η Επιτροπή θα προωθήσει στο δεύτερο εξάμηνο του τρέχοντος έτους την αναθεώρησή της για τους στόχους του 2026, στην προοπτική  μηδενικών εκπομπών για το 2035.

Προηγούμενο άρθροAlpine A390: Δοκιμή σε πολικές συνθήκες
Επόμενο άρθροLynk & Co 08: Νέο plug-in hybrid – Με αυτονομία 1.100 χλμ.