Μια μελέτη ανάλυσης ατυχημάτων που αξιολογεί την αποτελεσματικότητα των προτεινόμενων μέτρων ασφαλείας, δόθηκε στη δημοσιότητα. Προκειμένου να εντοπιστούν τα κατάλληλα μελλοντικά συστήματα ασφαλείας οχημάτων, πρέπει να διεξαχθούν διεξοδικές έρευνες σχετικά με τα ατυχήματα ώστε να ληφθούν τεκμηριωμένες αποφάσεις.
Αυτό ισχύει και για την αναθεώρηση του κανονισμού της ΕΕ για τον Γενικό Κανονισμό Ασφάλειας (GSR), που συζητείται στο Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο και στο Συμβούλιο. Για τον σκοπό αυτό, διεξήχθη λεπτομερής ανάλυση των στατιστικών των οδικών ατυχημάτων από το Ερευνητικό Εργαστήριο Μεταφορών (TRL), το Ευρωπαϊκό Κέντρο Μελετών Ασφάλειας και Ανάλυσης Κινδύνων (CEESAR) και την Ένωση Ευρωπαίων κατασκευαστών αυτοκινήτων (ACEA).
Αυτή η μελέτη ανάλυσης ατυχημάτων παρέχει σαφή καθοδήγηση σχετικά με τα πλεονεκτήματα, τις αδυναμίες και την αποτελεσματικότητα των μέτρων ασφαλείας που προτείνονται στο πλαίσιο της αναθεώρησης του GSR, όσον αφορά στο κατά πόσον μπορούν να βελτιώσουν περαιτέρω την οδική ασφάλεια. Μερικά από τα κύρια ευρήματα της ανάλυσης περιλαμβάνουν:
- Καμπίνες χαμηλής εισόδου ‘άμεσης οπτικής επαφής’ για φορτηγά: τα συστήματα για την ανίχνευση ευάλωτων χρηστών των οδών (όπως οι πεζοί και οι ποδηλάτες) είναι περίπου 50% πιο αποτελεσματικά στη μείωση των θανατηφόρων και των τραυματισμών από ό,τι ο εκτεταμένος επανασχεδιασμός των φορτηγών για καμπίνες χαμηλής πρόσβασης «άμεσης επαφής».
- Ταχύτητα: Σύμφωνα με την ανάλυση ατυχημάτων, τα συστήματα πληροφόρησης ορίων ταχύτητας (SLI) αποτελούν αποτελεσματική εναλλακτική λύση στην τεχνολογία υποστήριξης έξυπνης ταχύτητας (ISA) και η αξιοπιστία της εξακολουθεί να παρακωλύεται από ζητήματα που συνδέονται με την υποδομή.
- Μέτρα μετωπικής και πλαγιομετωπικής σύγκρουσης για SUV και Vans: αυτά τα μεγάλα και βαρέα οχήματα έχουν ήδη υψηλό επίπεδο προστασίας επιβατών. Όπως δείχνει η μελέτη, η προστιθέμενη αξία επιπρόσθετων μέτρων παθητικής ασφάλειας είναι περιορισμένη.
- Ανίχνευση αναστροφής για φορτηγά: τα οφέλη από αυτό το μέτρο ασφάλειας θα ήταν πολύ περιορισμένα. Το πλήθος-στόχος είναι ήδη χαμηλό, καλύπτοντας μόνο το 0,10% του συνόλου των θανατηφόρων ατυχημάτων των χρηστών οδικών δικτύων, σύμφωνα με την ανάλυση ατυχημάτων.