Η VW και η Ford βρίσκονται σε “διερευνητικές συνομιλίες” σχετικά με μια συμμαχία για την ανάπτυξη αυτόνομων και ηλεκτρικών οχημάτων και για την αλληλοσυμπλήρωση της διεθνούς παραγωγής και των πωλήσεών τους, ανέφερε πρόσφατα το Reuters.
Η Ford έχει ισχυρές πωλήσεις και κέρδη στις Ηνωμένες Πολιτείες χάρη στην έκθεσή της στον κερδοφόρο τομέα των φορτηγών, ενώ η Volkswagen κυριαρχεί στην αγορά επιβατικών αυτοκινήτων στην Ευρώπη.
Σύμφωνα με τις πηγές του Reuters, οι εταιρείες εξετάζουν συμφωνίες συνεργασίας στους τομείς των εμπορικών, ηλεκτρικών και αυτόνομων οχημάτων, παρόλο που μια τελική συμφωνία είναι απίθανο να ανακοινωθεί στη συνεδρίαση στρατηγικής της 16ης Νοεμβρίου στη Volkswagen.
Οι λεπτομέρειες μιας συμφωνίας συνεργασίας με τη Ford ενδέχεται να διαρκέσουν μέχρι το τέλος του έτους. Η γερμανική αυτοκινητοβιομηχανία θα επικεντρωθεί κυρίως στη συζήτηση για τα πλεονεκτήματα της μετατροπής των εργοστασίων της VW στο Emden, το Zwickau και το Hanover, τα οποία κατασκευάζουν αυτοκίνητα εσωτερικής καύσης, σε ηλεκτρικά, σύμφωνα με τα σχέδια που συζητούνται στο διοικητικό της συμβούλιο.
Οι κατασκευαστές αυτοκινήτων στη Γερμανία συμφώνησαν πρόσφατα να ξοδέψουν μέχρι 3.000 ευρώ ανά όχημα για να προσθέσουν πιο αποτελεσματικά συστήματα φιλτραρίσματος καυσαερίων ώστε να μειώσουν τις εκπομπές ντίζελ, ωστόσο δεν κατάφεραν να αποτρέψουν την απαγόρευση κυκλοφορίας των οχημάτων ντίζελ από κάποιες πόλεις.
Οι νομοθέτες της ΕΕ συμφώνησαν να επιδιώξουν περικοπή κατά 35% στις εκπομπές αυτοκινήτων έως το 2030 μετά από την έκθεση του ΟΗΕ που ζητούσε δραστικές ενέργειες για να επιβραδυνθεί η υπερθέρμανση του πλανήτη.
Ο Dr. Herbert Diess, πρόεδρος του ΔΣ της Volkswagen AG και της Volkswagen Passenger Cars, δήλωσε ότι για να μειωθεί κατά 30% ο μέσος όρος εκπομπών διοξειδίου του άνθρακα στην Ευρώπη μέχρι το 2030, θα πρέπει η VW να αυξήσει το μερίδιό της ηλεκτρικών οχημάτων στο 30% των πωλήσεων καινούργιων αυτοκινήτων.
Η μετάβαση από κινητήρες καύσης σε ηλεκτρικά αυτοκίνητα θα κοστίσει επίσης 14.000 θέσεις εργασίας στη VW έως το 2020, καθώς χρειάζεται λιγότερος χρόνος για την κατασκευή ενός ηλεκτρικού αυτοκινήτου από ό, τι ενός συμβατικού και επειδή οι θέσεις εργασίας θα μετατοπιστούν στο εξωτερικό σε κατασκευαστές μπαταριών.
Στην Ευρώπη υπάρχουν περίπου 126 εργοστάσια που παράγουν κινητήρες καύσης, απασχολώντας 112.000 άτομα. Το μεγαλύτερο τέτοιου είδους εργοστάσιο στην ήπειρο είναι αυτό της VW στο Kassel. Το Volkswagen Group διατηρεί εγκαταστάσεις σε 14 χώρες όπυ παράγονται οχήματα για περισσότερες από 150 χώρες. Το 2017 το brand Volkswagen πούλησε 6.23 εκατομμύρια οχήματα.