Το ελβετικό ηλεκτρικό bubble car Microlino θα μπορούσε να πετύχει εκεί που άλλοι απέτυχαν. Αυτό που ξεκίνησε το 2015 χωρίς πραγματικά σχέδια παραγωγής, έχει σήμερα λάβει έγκριση τύπου και έχει καταγράψει τουλάχιστον 8.000 παραγγελίες αξίας 100 εκατομμυρίων ευρώ.

Τα σενάρια χρήσης αυτού του ηλεκτρικού αμαξιδίου είναι άφθονα – καθώς και το ενδιαφέρον που εκφράζεται από τον κλάδο του στόλου. Το Fleet Europe μίλησε με τον Olivier Ouboter (στη φωτογραφία δεξιά), COO και οδηγό δοκιμών της Micro Mobility Systems AG, τώρα που η εταιρία έχει μόλις παραγάγει το πρώτο της πρότυπο.

Ερ. Από ένα όραμα σε 8.000 παραγγελίες: ποια είναι η ιστορία πίσω από αυτό το αξιόλογο έργο;

Olivier Ouboter: “Στην αρχή, εμείς – ο πατέρας μου Wim, ο αδελφός μου Merlin και εγώ – πραγματικά δεν πιστεύαμε ότι θα παράγουμε ένα όχημα. Κατασκευάσαμε ένα πρότυπο για να δείξουμε το όραμά μας για μελλοντική κινητικότητα στο Motor Show της Γενεύης το 2016. Αστειευόμενοι, είπαμε ότι αν έχουμε 500 παραγγελίες, θα κατασκευάζαμε πραγματικά το αυτοκίνητο. Μέσα σε τέσσερις ημέρες είχαμε 500 παραγγελίες, γι ‘αυτό κάναμε το επόμενο βήμα. ”

Ερ. Πώς περάσατε από την ιδέα στην παραγωγή;

OO: “Δημιουργήσαμε μια κοινοπραξία με την ιταλική εταιρεία Tazzari, που κατασκευάζει ηλεκτρικά οχήματα πόλης για περισσότερα από 10 χρόνια. Διαθέτει μεγάλη εμπειρία και θα είναι ουσιαστικά υπεύθυνη για τις πιο τεχνικές πτυχές του οχήματος, ενώ εμείς επικεντρωνόμαστε στην σχεδίαση και την εμπειρία των χρηστών και θα καλύψουμε επίσης τις πωλήσεις και το μάρκετινγκ”.

Ερ. Πριν από μερικούς μήνες λάβατε την επίσημη έγκρισή σας για την Ευρώπη. Αυτό πρέπει να υπήρξε μεγάλη δοκιμασία για μια μικρή εταιρεία σαν την Micro Mobility System.

OO: “Πράγματι, αν έχετε μόνο μια μικρή ομάδα, είναι δύσκολο να συμμορφωθείτε με όλους τους κανονισμούς, διατηρώντας παράλληλα το προϊόν όπως το οραματισθήκατε. Επιπλέον, αυτή η κατηγορία οχήματος είναι ένα μείγμα μεταξύ μοτοσικλέτας και αυτοκινήτου, πράγμα που σημαίνει ότι ορισμένοι κανονισμοί είναι λίγο περίεργοι, ειδικά όσον αφορά στην ελάχιστη απόσταση μεταξύ των φλας και των προβολέων. Σε γενικές γραμμές, η αυτοκινητοβιομηχανία είναι πολύ ρυθμισμένη, γι ‘αυτό κυρίως πολύ μεγάλες εταιρείες κατασκευάζουν αυτοκίνητα και για έναν μικρό παίκτη σαν και εμάς, αυτό αποτελεί σίγουρα πρόκληση”.

Ερ. Ως τετράτροχο L7E, το Microlino φέρει πινακίδα αυτοκινήτου και μπορεί να οδηγηθεί στον αυτοκινητόδρομο, σωστά;

OO: “Ναι, αλλά υπάρχουν κάποιες τοπικές διαφοροποιήσεις. Χρειάζεσαι μια κανονική άδεια οδήγησης για να το οδηγήσεις και γενικά μπορείς να ταξιδεύεις σε αυτοκινητόδρομους, εκτός από την Ιταλία. Φυσικά, το Microlino δεν είναι ένα κλασικό όχημα αυτοκινητόδρομου, αλλά είναι καλό να γνωρίζουμε ότι δεν περιορίζεστε καθόλου σε άλλες χώρες. Σχεδιάσαμε το αυτοκίνητο για να ταιριάζει στο 95% των περιπτώσεων μέσης χρήσης. Συνήθως υπάρχουν δύο άτομα σε ένα αυτοκίνητο και οδηγείτε περίπου 35 χλμ. την ημέρα. Γι΄αυτές τις μικρές αποστάσεις, ένα τυπικό 5-θέσιο αυτοκίνητο αποτελεί υπερβολή”.

Ερ. Η Renault προσφέρει μια έκδοση του Twizy που μπορείτε να οδηγήσετε με μια άδεια σκούτερ κατηγορίας A3. Έχετε παρόμοια σχέδια;

OO: “Μέχρι κάποιο σημείο, ναι. Πρώτον, θέλαμε να δημιουργήσουμε το πρώτο προϊόν lifestyle στην κατηγορία των οχημάτων L7E, η οποία αποτελείται κυρίως από ανούσιες δημιουργίες. Σαν δεύτερο βήμα, θα σκεφτούμε να κάνουμε το Microlino προσιτό σε άτομα χωρίς άδεια οδήγησης, δημιουργώντας ένα μοντέλο με ταχύτητα 45 km / h. Η έλλειψη άδειας οδήγησης δεν θα πρέπει να τους απαγορεύει να τους αρέσει και να εξετάζουν το Microlino. Είναι ένα ελκυστικό πράγμα σε τροχούς – και αυτό αποτελεί ένα σημαντικό USP Unique Selling Proposition) στην κατηγορία των τετράτροχων”.

Ερ. Έχετε ήδη πάνω από 8.000 προπαραγγελίες. Πότε θα αρχίσετε να τα κατασκευάζετε;

OO: “Το πρώτο όχημα προ-παραγωγής μόλις βγήκε από τη γραμμή συναρμολόγησης. Είναι εγκεκριμένο και έτσι μπορούμε να το δοκιμάσουμε σε δημόσιους δρόμους. Θα ξεκινήσουμε τη σειρά παραγωγής σε λίγες εβδομάδες, στο εργοστάσιο Tazzari της Μπολόνια. Το επόμενο έτος αναμένουμε παραγωγή μεταξύ 1.000 και 1.500 αυτοκινήτων. Θα επικεντρωθούμε κυρίως στην Ελβετία το επόμενο έτος και στη συνέχεια στην Γερμανία. Παρατηρούμε επίσης έντονο ενδιαφέρον από τη γαλλική αγορά. Δεν θέλουμε όμως να εξαπλωθούμε πολύ γρήγορα. Ανάλογα με την πορεία, μπορούμε να αυξήσουμε την παραγωγή στα 15.000 – 20.000 οχήματα μέχρι το 2021”.

Ερ. Έχετε ήδη προσεγγίσει εταιρείες χρηματοδοτικής μίσθωσης ή πλατφόρμες κοινής χρήσης αυτοκινήτων; Είναι αυτός ο τομέας για τον οποίον ενδιαφέρεστε;

OO: “Σίγουρα. Το Microlino θα ταιριάζει απόλυτα με τα προγράμματα κοινής χρήσης αυτοκινήτων και τα σενάρια B2B. Έχουμε πολλούς πελάτες B2B που ενδιαφέρονται να αποκτήσουν ένα Microlino για τους στόλους τους, επειδή βλέπουν ότι αυτή τη στιγμή είναι ο μόνος τύπος οχήματος που διανύει τέλεια μικρές αποστάσεις. Έχει ένα πολύ καλό αντίκτυπο μάρκετινγκ. Αν ο στόλος σας λειτουργεί με τον τρόπο που διαφημίζετε, νομίζω ότι είναι πολύ καλό. Είμαστε ανοικτοί σε συνεργασίες και με νέους εταίρους”.

Ερ. Πιστεύετε ότι θα ήταν λογικό για την εταιρεία σας να ξεκινήσει τις δικές της υπηρεσίες κινητικότητας ή θα παραμείνετε παραγωγός οχημάτων;

OO: “Υπάρχουν ήδη αρκετοί παίκτες που έχουν καθιερωθεί σε αυτόν τον τομέα. Έτσι, προσωπικά, δεν νομίζω ότι έχει πολύ νόημα να μπούμε στο παιχνίδι. Θα συνεργαστούμε με τους εταίρους μας και θα κάνουμε αυτό στο οποίο είμαστε καλοί, δηλαδή την ανάπτυξη και παραγωγή εξαιρετικών προϊόντων. Οι συνεργάτες μας μπορούν να επικεντρωθούν στη λειτουργία του στόλου”.

Φωτογραφία: Το πρότυπο Microlino στο Νομισματοκοπείο του Παρισιού. Copyright: Microlino, 2018

Προηγούμενο άρθροΗ Volkswagen και η Ford σε διερευνητικές συνομιλίες
Επόμενο άρθροΗ Ford Ευρώπης ορίζει επικεφαλής των ηλεκτροκίνητων οχημάτων