Όπως δείχνει η ανάλυση της JATO Dynamics για τον Φεβρουάριο 2022, oι ταξινομήσεις BEV και PHEV αντιπροσώπευσαν το 20% του συνολικού όγκου, η Tesla ηγήθηκε της αγοράς BEV με 18,1% και τα SUV αντιπροσώπευσαν το 51% των ταξινομήσεων BEV.
Η ευρωπαϊκή αγορά νέων αυτοκινήτων συνέχισε την σκληρή προσπάθεια τον Φεβρουάριο. Η γεωπολιτική κατάσταση στην Ουκρανία επηρέασε περαιτέρω την έλλειψη ημιαγωγών και άλλους τομείς της αλυσίδας εφοδιασμού. Ως αποτέλεσμα, πολλοί κατασκευαστές αναγκάστηκαν να σταματήσουν την παραγωγή, καθυστερώντας την παράδοση νέων οχημάτων.
Σύμφωνα με στοιχεία της JATO Dynamics για 26 ευρωπαϊκές αγορές, οι ταξινομήσεις νέων οχημάτων μειώθηκαν κατά 5,4% τον δεύτερο μήνα του έτους, στις 794.576 μονάδες. Ο όγκος μειώθηκε σε ετήσια βάση κατά 3,8%, στις 1.607.321 μονάδες. Ο Felipe Munoz, Παγκόσμιος Αναλυτής της JATO Dynamics, σχολίασε: «Τα αποτελέσματα του περασμένου μήνα ήταν τα χαμηλότερα μηνός Φεβρουαρίου εδώ και τέσσερις δεκαετίες. Η αγορά παραδοσιακά χαρακτηρίζεται από υψηλούς όγκους και χαμηλά περιθώρια κέρδους, αλλά αρχίζει να παρατηρείται αντίστροφη μετατόπιση».
Τα BEV πρωτοστατούν στη ζήτηση οχημάτων χαμηλών εκπομπών ρύπων
Τον Φεβρουάριο, τα ηλεκτρικά οχήματα μπαταρίας (BEV) αντιπροσώπευσαν το 56% της συνολικής ζήτησης οχημάτων χαμηλών εκπομπών ρύπων (BEV, PHEV, Υδρογόνου). Ο όγκος αυξήθηκε κατά 77% έναντι του Φεβρουαρίου 2021, στις 87.400 μονάδες. Αντιθέτως, ο όγκος των plug-in υβριδικών (PHEV) αυξήθηκε κατά μόλις 6%, στις 67.400 μονάδες.
Η εμφάνιση νέων μοντέλων και η συνεχιζόμενη παροχή κινήτρων είχε σαφή αντίκτυπο στη ζήτηση των καταναλωτών για BEV. Τα SUV συνέχισαν να αποτελούν βασικό μοχλό ανάπτυξης, αντιπροσωπεύοντας το 49% της συνολικής ζήτησης όλων των κατηγοριών. Ο κ. Munoz συνέχισε: «Χωρίς την άφιξη ανταγωνιστικών ηλεκτρικών SUV, η κατηγορία BEV έμοιαζε να παραμένει εξειδικευμένο τμήμα της ευρωπαϊκής αγοράς. Αλλά χάρη στις επενδύσεις κατασκευαστών σε αυτά τα οχήματα, η ζήτηση συνεχίζει να αυξάνεται, γεγονός που συμβάλλει στην αντιστάθμιση των προκλήσεων που αντιμετωπίζει ο κλάδος».
Τα SUV αντιπροσώπευσαν το 51% των ταξινομήσεων BEV τον Φεβρουάριο, ωστόσο αυτά τα οχήματα κάλυψαν μόνο το 11% των ταξινομήσεων SUV, υποδηλώνοντας πως εξακολουθεί να υπάρχει σημαντική δυνατότητα ανάπτυξης ηλεκτροκίνητων SUV στην κατηγορία.
Η Tesla ηγείται της αγοράς BEV
Η Tesla ηγήθηκε της αγοράς BEV τον Φεβρουάριο, με μερίδιο αγοράς 18,1%, μπροστά από το Volkswagen Group που σημείωσε 17,6% για το σύνολο των μαρκών. Η μάρκα Volkswagen ξεπεράστηκε σε πωλήσεις από την Hyundai και την Kia που κατέλαβαν τη δεύτερη και τρίτη θέση αντίστοιχα στην κατάταξη.
Τα αποτελέσματα της Tesla εξηγούνται από τη συνεχιζόμενη δημοτικότητα του Model 3, του BEV με τις καλύτερες πωλήσεις Φεβρουαρίου και της επιτυχίας του Model Y, που εξασφάλισε τη δεύτερη θέση στην κατάταξη BEV ανά μοντέλο. Το Model 3 ήταν το πιο δημοφιλές BEV στην Ισπανία, τη Γαλλία και τη Γερμανία, ενώ το Model Y πρωτοστάτησε στην Αυστρία, το Βέλγιο, την Ελβετία, τη Δανία και το Ηνωμένο Βασίλειο. Ο κ. Munoz πρόσθεσε: «Τα αποτελέσματα Φεβρουαρίου της Tesla υποδηλώνουν πως μπορεί κάλλιστα να υπάρξει νέο μηνιαίο ρεκόρ της μάρκας τον Μάρτιο».
Το Golf της Volkswagen πάλι στην κορυφή
Στη γενική κατάταξη μοντέλων, το Volkswagen Golf ανέκτησε την πρώτη θέση με περισσότερες από 15.000 μονάδες, μείωση 6% έναντι Φεβρουαρίου 2021. Στην πρώτη 10άδα, μόνο το Peugeot 3008 και το Hyundai Tucson σημείωσαν αύξηση τον Φεβρουάριο.
Τα Toyota Yaris Cross, Tesla Model 3, Mini Hatch, Opel/Vauxhall Mokka, Hyundai Kona, Kia Sportage, Tesla Model Y και Citroen C4 σημείωσαν επίσης ισχυρά αποτελέσματα. Από τα πρόσφατα μοντέλα, το Renault Arkana ήταν το τρίτο σε πωλήσεις Renault. Tο Hyundai IONIQ 5 ξεπέρασε τις πωλήσεις των Volkswagen ID.4 και Skoda Enyaq. Η Volkswagen ταξινόμησε πάνω από 3.000 Taigo ενώ η Kia πάνω από 2.000 EV6.