Τα αποτελέσματα του Μαρτίου 2024 του Green NCAP περιλαμβάνουν αξιολογήσεις τεσσάρων οχημάτων με χαρακτηριστικά φιλικά προς την οικογένεια: το Volkswagen ID.7, το Škoda Enyaq, το Opel/Vauxhall Astra 1.5 CDTi και το Toyota Corolla Cross Hybrid.
Παρόλο που τα μεγέθη τους και τα συστήματα κίνησης διαφέρουν, τα αυτοκίνητα αυτά συμβάλλουν στη μετάβαση σε πιο βιώσιμες λύσεις μεταφοράς, με αξιολογήσεις που κυμαίνονται από δυόμισι έως πέντε αστέρια.
Τις οικογένειες που επιθυμούν άπλετο χώρο και άνεση θα προσελκύσει αμέσως το Volkswagen ID.7. Τα έντυπα το αποκαλούν «το πιο ανεπτυγμένο» της γκάμας ηλεκτρικών αυτοκινήτων της Volkswagen και το επαινούν για την ευελιξία του παρά το μεγάλο μέγεθός του. Τα αποτελέσματα της αξιολόγησης του Green NCAP δείχνουν ότι η Volkswagen έχει καταβάλει την ίδια προσπάθεια για τις περιβαλλοντικές επιπτώσεις, όπως και για τις επιδόσεις οδήγησης, Η ενεργειακή απόδοση του ID.7 είναι από τις καλύτερες που έχει δοκιμάσει ο οργανισμός. Το αυτοκίνητο παρέχει επίσης αυτονομία 506 χλμ σε πραγματικές συνθήκες οδήγησης και 370 χλμ κατά μέσο όρο στον αυτοκινητόδρομο, με ταχύτητα 130 χλμ/ώρα. Αυτό ίσως να μην είναι τόσο συναρπαστικό σε σύγκριση με ένα Tesla S, αλλά το αυτοκίνητο προσφέρει στις οικογένειες αξιοπρεπή προοπτική εκδρομών τα Σαββατοκύριακα. Η αεροδυναμική του αμαξώματος, το αποδοτικό σύστημα κίνησης και η καλή άνεση των επιβατών συμβάλλουν στην εντυπωσιακή συνολική βαθμολογία 98% και πέντε αστέρια.
Τα αυτοκίνητά της Škoda είναι από τα προτιμώμενα οικογενειακά, με ελκυστικά χαρακτηριστικά, όπως ευρυχωρία, ποιότητα κατασκευής και λογική τιμή. Ο χαρακτηρισμός “πράσινα” μπορεί πλέον να προστεθεί στη λίστα. Το Enyaq, το πρώτο αμιγώς ηλεκτρικό SUV της Škoda που απευθύνεται στις σύγχρονες οικογένειες, εντυπωσίασε το Green NCAP με τις επιδόσεις του. Όπως και το ID.7, το αυτοκίνητο αυτό διαθέτει σημαντική μάζα που επηρεάζει την κατανάλωση ενέργειας, ωστόσο το ηλεκτρικό του σύστημα κίνησης είναι σχετικά αποδοτικό και, σε συνδυασμό με την καλή αυτονομία, πρέπει να καθησυχάζει την πλειονότητα των οδηγών ηλεκτροκίνητων. Τόσο το ID.7, όσο και το Enyaq, διαθέτουν το ίδιο μέγεθος μπαταρίας 77 kWh, όπως διαπιστώθηκε από το Green NCAP στις δοκιμές χωρητικότητας της μπαταρίας του. Το Enyaq βαθμολογείται με πέντε αστέρια και 96%.
Για οικογένειες που εξακολουθούν να ανησυχούν για το πόσο καλά θα ταιριάξουν τα ηλεκτρικά οχήματα στην καθημερινότητά τους και αποτρέπονται από τις υψηλές τιμές, υπάρχει το κατάλληλο υβριδικό όχημα. Το Green NCAP δοκίμασε το Toyota Corolla Cross Hybrid του 2023 με ατμοσφαιρικό βενζινοκινητήρα 2,0 λίτρων, ηλεκτροκινητήρα και αυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων (CVT). Το μεσαίου μεγέθους SUV απευθύνεται σε όσους επιθυμούν ένα αυτοκίνητο κατάλληλου μεγέθους και υψηλής λειτουργικότητας με σχετικά χαμηλή κατανάλωση καυσίμου. Ωστόσο, η κατανάλωση αυξάνεται σημαντικά στον αυτοκινητόδρομο. Η απόδοση του συστήματος μετεπεξεργασίας καυσαερίων θα μπορούσε επίσης να βελτιωθεί με μεγαλύτερη εστίαση στις εκπομπές CO, που φαίνονται ιδιαίτερα σε μικρότερες διαδρομές με κρύο κινητήρα και σε καταστάσεις υψηλής ζήτησης ισχύος, όπως προσπέραση στον αυτοκινητόδρομο. Το αυτοκίνητο επιτυγχάνει συνολική βαθμολογία 49% και δυόμισι αστέρια.
Για όσους ενδιαφέρονται για μικρότερο οικογενειακό αυτοκίνητο, το Green NCAP δοκίμασε προσφάτως την έκδοση hatchback 96 kw ντίζελ του Opel Astra 1.5 CDTi με αυτόματο κιβώτιο 8 σχέσεων. Το αυτοκίνητο μπορεί να μη διαθέτει την λεπτότητα του αντίστοιχου βενζινοκίνητου σύμφωνα με τους κριτές, αλλά κερδίζει τα εύσημα για τη στιβαρή και τελευταίας τεχνολογίας μετεπεξεργασία καυσαερίων που αντιμετωπίζει αποτελεσματικά τους ρύπους και τα σωματίδια. Οι εκπομπές NOx είναι χαμηλές στις περισσότερες περιπτώσεις, αν και φθάνουν σε υψηλότερα επίπεδα σε ψυχρές και αστικές συνθήκες. Παραδόξως, το Astra δεν εκμεταλλεύεται πλήρως το ενεργειακό δυναμικό του κινητήρα ντίζελ και η κατανάλωση σε κάποιες περιπτώσεις δεν είναι όσο αποδοτική θα μπορούσε να είναι. Οι καταγεγραμμένη κατανάλωση είναι επίσης σημαντικά υψηλότερη από τα επίσημα δηλωθέντα στοιχεία. Συνολικά, το Astra επιτυγχάνει βαθμολογία 51% και τρία αστέρια κυρίως χάρη στην ικανότητά του επεξεργασίας καυσαερίων.
«Η αγορά νέου αυτοκινήτου είναι περίπλοκη. Υπάρχουν πολλοί παράγοντες που πρέπει να λάβει υπόψη μια οικογένεια, όπως το μέγεθος, η άνεση, η σχεδίαση και η οικονομική προσιτότητα, αλλά αξίζει να αφιερωθεί χρόνος για ανάλυση των περιβαλλοντικών επιδόσεων του οχήματος. Οι τελευταίες δοκιμές του Green NCAP δείχνουν την αφοσίωση των κατασκευαστών αυτοκινήτων στη βελτίωση των περιβαλλοντικών επιπτώσεων, ανεξαρτήτως συστήματος κίνησης. Είναι δύσκολο οι σύγχρονες οικογένειες να μεταβούν στην ηλεκτροκίνηση, αλλά πιστεύουμε ότι με τα πορίσματα του Green NCAP, θα υπάρξει ποικιλία επιλογών που θα βοηθήσουν μια πιο πράσινη απόφαση» δήλωσε ο Δρ. Aleksandar Damyanov, Τεχνικός Διευθυντής του Green NCAP.