Η Mitsubishi Motors στοχεύει να πουλά 75.000 έως 80.000 οχήματα ετησίως στην Ευρώπη — αύξηση 20% έως 30% σε σχέση με πέρυσι — με τη βοήθεια δύο νέων μοντέλων προερχόμενων από τη Renault που θα κυκλοφορήσουν το 2025, δήλωσε ο περιφερειακός CEO Φρανκ Κρολ.

Αυτό θα αποτελούσε μια θεαματική ανατροπή για τη Mitsubishi, η οποία το 2020 είχε ανακοινώσει την αποχώρησή της από την Ευρώπη λόγω ζημιών που προκλήθηκαν από την πανδημία COVID-19. Ένα χρόνο αργότερα, άλλαξε πορεία μετά τη σύναψη συμφωνίας για κοινή παραγωγή με τη συμμαχική της εταιρεία Renault.

Τα μοντέλα της Mitsubishi που βασίζονται σε πλατφόρμες της Renault περιλαμβάνουν το μικρό αυτοκίνητο Colt (βασισμένο στο Clio), το μικρό SUV ASX (βασισμένο στο Captur) και το νέο Grandis, ένα συμπαγές SUV (παραλλαγή του Renault Symbioz). Το Grandis θα κυκλοφορήσει αργότερα μέσα στη χρονιά.

Το πλήρως ηλεκτρικό Eclipse Cross, κατασκευασμένο από τη Renault, αναμένεται να ακολουθήσει το φθινόπωρο, χρησιμοποιώντας την πλατφόρμα CMF-EV της συμμαχίας, αλλά με περισσότερα σχεδιαστικά στοιχεία της Mitsubishi, όπως η νέα εκδοχή της χαρακτηριστικής γρίλιας “dynamic shield” που εμφανίστηκε για πρώτη φορά στο νέο Outlander.

«Το Colt και το ASX ήταν το πρώτο βήμα», δήλωσε ο Κρολ. «Το Eclipse Cross EV είναι το δεύτερο βήμα, που είναι πολύ πιο Mitsubishi.»

Η Mitsubishi επιθυμεί να φέρει περισσότερα δικά της μοντέλα στην Ευρώπη, πρόσθεσε ο Κρολ, χωρίς να δώσει συγκεκριμένες λεπτομέρειες. Η εταιρεία ακύρωσε τα σχέδια για την ανάπτυξη δύο αμιγώς ηλεκτρικών μοντέλων για να επικεντρωθεί στα υβριδικά και plug-in υβριδικά οχήματα, «όπου διαθέτουμε ανταγωνιστικό πλεονέκτημα», όπως δήλωσε ο CEO της Mitsubishi Motors, Τακάο Κάτο, στην τηλεδιάσκεψη κερδών της 8ης Μαΐου.

Για αγορές όπως η Ευρώπη, όπου τα BEV (Battery Electric Vehicles) είναι απαραίτητα, η Mitsubishi «αποφάσισε να αξιοποιήσει προϊόντα από συνεργάτες κατασκευαστές», είπε ο Κάτο, υπονοώντας σχέδια να αντλήσει μοντέλα από τη Renault ή τον άλλο σύμμαχο της συμμαχίας, τη Nissan.

Η Renault έχει ήδη ξεκινήσει την παραγωγή του μικρού ηλεκτρικού Micra για τη Nissan, ενώ ο Κρολ δήλωσε πως επίκειται μια «τρίτη φάση» στη συνεργασία με τη Renault, χωρίς όμως να αποκαλύψει ποια μοντέλα αφορά. Η Mitsubishi πιθανόν να αποκτήσει δική της εκδοχή της επόμενης γενιάς του Clio, η οποία θα παρουσιαστεί φέτος.

Επίσης, η εταιρεία ξεκίνησε την άνοιξη τις πωλήσεις του καθυστερημένου Outlander plug-in hybrid, ενός μεσαίου SUV, διευρύνοντας έτσι τη γκάμα των εξηλεκτρισμένων οχημάτων της, με στόχο την ανταγωνιστικότητα έναντι των ανερχόμενων κινεζικών εταιρειών.

«Ορισμένες από αυτές [τις κινεζικές εταιρείες] είναι πολύ ισχυρές και θα πρέπει να πάρουν μερίδιο από τους παραδοσιακούς κατασκευαστές, γι’ αυτό και εξετάζουμε κάθε πτυχή — όχι μόνο τη γκάμα των μοντέλων, αλλά και τον τρόπο πώλησης και τη σχέση με τους πελάτες», δήλωσε ο Κρολ.

Για παράδειγμα, η Mitsubishi εγκαταλείπει το παλιό μοντέλο χονδρικής διάθεσης μέσω εισαγωγέων και περνά σε άμεσες πωλήσεις στους εμπόρους.

Οι πωλήσεις της Mitsubishi στην Ευρώπη αυξήθηκαν κατά 44% το 2024, φτάνοντας τις 60.879 μονάδες, σύμφωνα με την Dataforce, με επικεφαλής τα μοντέλα Colt και ASX. Ωστόσο, οι παραδόσεις μέχρι τον Μάιο μειώθηκαν κατά 29%, στις 21.398 μονάδες, λόγω του σταδιακού τερματισμού των Space Star και Eclipse Cross, που δεν πληρούν τους νέους ευρωπαϊκούς κανονισμούς ασφαλείας. Το Space Star ήταν το πιο εμπορικό μοντέλο της Mitsubishi πέρυσι, με 39% του συνολικού όγκου πωλήσεων στην Ευρώπη.

Το άλλοτε βασικό μοντέλο της Mitsubishi στη Γερμανία, το Space Star ξεκινούσε από τις 11.990 ευρώ — τιμή αρκετά χαμηλότερη από την τιμή εισόδου των 15.990 ευρώ για το Colt.

Ο Κρολ δήλωσε πως η Mitsubishi θα υποστήριζε μια ευρωπαϊκή εκδοχή της ιαπωνικής κατηγορίας μικρών kei cars. Ο απερχόμενος CEO της Renault, Λούκα ντε Μέο, και ο πρόεδρος της Stellantis, Τζον Έλκαν, πρότειναν την άνοιξη ότι η Ε.Ε. θα έπρεπε να προσαρμόσει τους κανονισμούς για να επιτρέψει την κυκλοφορία τέτοιων αυτοκινήτων.

«Αυτό θα ήταν ένα καλό εργαλείο για την ενίσχυση της ηλεκτροκίνησης στην Ευρώπη», είπε ο Κρολ. Η Mitsubishi είναι ισχυρή στην κατηγορία kei στην Ιαπωνία, αλλά η μεταφορά τους στην Ευρώπη «είναι πιο δύσκολη απ’ όσο φαίνεται», προειδοποίησε. Τα kei cars αντιστοιχούν στο 35% έως 40% των πωλήσεων στην Ιαπωνία.

Το 2019, η Mitsubishi πωλούσε οχήματα σε 32 ευρωπαϊκές αγορές. Σήμερα δραστηριοποιείται σε 20, με ενδεχόμενη επιστροφή στο Ηνωμένο Βασίλειο και το Βέλγιο. Υπάρχουν περιορισμένα σχέδια επανεισόδου σε μικρότερες αγορές της Ανατολικής Ευρώπης, όπου κυρίως πωλούνταν το pick-up L200.

Η κατασκευή ενός νέου L200 για την Ευρώπη θα απαιτούσε εξηλεκτρισμό, κάτι που, σύμφωνα με τον Κρολ, δεν είναι εμπορικά βιώσιμο.

«Το πρόβλημα με την ανάπτυξη ενός και μόνο κινητήρα για την Ευρώπη είναι ότι ο όγκος πωλήσεων δεν είναι επαρκής», εξήγησε ο Κρολ.

Προηγούμενο άρθροAudi: Ενσωμάτωση της AirConsole για οχήματα (εικόνες)
Επόμενο άρθροBMW Group: Χρήση σύνθετων υλικών από φυσικές ίνες σε μαζική παραγωγή