Με την αξιολόγηση 15 επιβατικών αυτοκινήτων κλείνει η σεζόν του Ευρωπαϊκού Προγράμματος Αξιολόγησης Νέων Αυτοκινήτων (European New Car Assessment Programme – Euro NCAP) για το 2024. Ως γνωστόν οι δοκιμές του Euro NCAP είναι εξαιρετικά αναλυτικές. Τα αυτοκίνητα βαθμολογούνται σε 4 βασικές κατηγορίες, για τον βαθμό προστασίας ενηλίκων επιβατών και παιδιών, καθώς και ευάλωτους χρηστών του οδικού δικτύου. Σημαντικό ρόλο παίζουν και τα συστήματα υποβοήθησης της ασφάλειας και της οδήγησης.

Αυτή τη φορά εξετάστηκαν οχήματα σχεδόν από κάθε κατηγορία, μεταξύ των οποίων και ηλεκτρικά, όπως το Renault 5, καθώς και η πιο hot εκδοχή του, το Alpine A290. Ως συνήθως, τα SUV εμφανίζονται μεγάλα ή μικρότερα σε αυτήν τη λίστα και περιλαμβάνουν το νέο φουτουριστικό Hyundai SANTA FE και δύο EV, από την Κίνα, των εταιρειών Deepal και Leapmotor. Διαθέσιμες είναι και οι επιδόσεις της ολοκαίνουργιας ηλεκτρικής Macan της ευρωπαϊκής αυτοκινητοβιομηχανίας Porsche, αλλά και του πρώτου ηλεκτρικού pick-up, του eTERRON 9 της Maxus. Σημειώνεται ότι τα pick-up είχαν από καιρό «ζητήματα», λόγω του μεγάλου βάρους και των υψηλών δομών τους. Στην προκειμένη περίπτωση, η αξιολόγηση «συμβατότητας» του Euro NCAP αποκάλυψε ότι το eTERRON 9, που πήρε συνολικά 5 αστέρια, ήταν πολύ ασφαλέστερο από ό,τι αναμενόταν για το μέγεθος και το βάρος του. Το όχημα είχε καλή απόδοση και στις δοκιμές προστασίας πεζών.

Πιο αναλυτικά,

Σε ότι αφορά την Renault, η νέα ηλεκτρική έκδοση του Renault 5 ξεχωρίζει από τη μοναδική σχεδίαση προϊόντος, παράλληλα με τον «πύραυλο τσέπης» της μάρκας, του Alpine A290. Ωστόσο, η απόδοση και των δύο σε δοκιμές σύγκρουσης σε ότι αφορά τους ενήλικους επιβάτες βαθμολογήθηκε με 4 αστέρια.

Το Lexus LBX, το Volvo EX30 και το MINI Countryman αναδείχθηκαν 5στερα, ενώ το MG ZS Hybrid σταμάτησε στα 4 αστέρια.

Μικρά SUV που είναι πιο ευρύχωρα σε κλίμακα δοκιμάστηκαν επίσης από το Euro NCAP αυτόν τον μήνα και περιλαμβάνουν τη νέα διάσημη ηλεκτρική Porsche Macan και το Subaru Forester , καθώς και δύο κινεζικές ηλεκτρικές αφίξεις στην ευρωπαϊκή αγορά: το Deepal S07 και το Leapmotor C10.

Η Porsche Macan έχει αναφερθεί στα μέσα ενημέρωσης ως ένα από τα καλύτερα ηλεκτρικά διεθνώς, με κορυφαία εμφάνιση και οδική συμπεριφορά. Τώρα πλέον, με βαθμολογία ασφάλειας 5 αστέρων, επιβεβαιώνει τα ρηθέντα. Στο ίδιο μήκος κύματος βρίσκεται το Subaru Forester, 6ης γενιάς. Πεντάστερο ήταν το μοντέλο το 2019 και τώρα επανέλαβε την επιτυχία του.

Το Deepal S07 είναι ένα αυτοκίνητο από την κινεζική εταιρεία Changan Auto (που πρόσφατα ένωσε τις δυνάμεις της με την Huawei) και διανέμεται ευρέως σε όλη την Ασία. Αν και νέο στην ευρωπαϊκή αγορά, το αυτοκίνητο είναι ένας άξιος ανταγωνιστής παραδοσιακών σημάτων της περιοχής και πετυχαίνει 5 αστέρια.

Η Chinese Leapmotor ιδρύθηκε το 2015, ωστόσο είναι, ήδη, ο τρίτος μεγαλύτερος κατασκευαστής ηλεκτρικών και plug-in υβριδικών οχημάτων στην Κίνα και στοχεύει και αυτή στην ευρωπαϊκή αγορά, συνεργαζόμενη με τη Stellantis. Το Leap C10 είναι διαθέσιμο σε μία μόνη έκδοση με σφραγίδα ασφάλειας 5 αστέρων.

Επόμενα στη λίστα του Euro NCAP είναι τα μεγαλύτερα SUV για εκείνες τις οικογένειες που θέλουν περισσότερο χώρο, καθίσματα σε τρεις σειρές και, συχνά, έναν τρόπο ζωής εκτός των τειχών. Το Hyundai SANTA FE κυκλοφορεί εδώ και σχεδόν 25 χρόνια, ωστόσο με ένα κομψό makeover, τώρα κατευθύνεται στην περιοχή των Βραβείων με μια πιο… αριστοκρατική αίσθηση για να ανταγωνιστεί πχ, με το Land Rover Discovery ή το Volvo XC90. Το Euro NCAP απονέμει στο SANTA FE διπλή βαθμολογία. Στη βασική έκδοση, το μοντέλο κερδίζει 4 αστέρια, αλλά ο πελάτης μπορεί να επιλέξει από τις προαιρετικές τεχνολογίες ασφάλειας το πακέτο ασφαλείας SmartSense, οπότε το όχημα λαμβάνει βαθμολογία 5 αστέρων.

Στην ίδια κατηγορία, το Mazda CX-80, η ναυαρχίδα των τριών σειρών SUV και premium μοντέλων της ιαπωνικής μάρκας, σημειώνει, ομοίως, την κορυφαία βαθμολογία 5 αστέρων.

Το Audi A5 αντικαθιστά το A4 saloon και το Avant, χρησιμοποιώντας τη νέα ονοματολογία της Audi που διαφοροποιεί τα EV και τα αυτοκίνητα με κινητήρα εσωτερικής καύσης (ICE) -όλα τα μοντέλα ICE θα έχουν μονούς αριθμούς οπότε το A4 μετονομάζεται σε A5. Αυτό, βεβαίως, που παραμένει αμετάβλητο είναι η δέσμευση της Audi στον τομέα της ασφάλειας. ΄Ετσι, το Audi A5 επιτυγχάνει τη μέγιστη βαθμολογία 5 αστέρων του Euro NCAP.

Υπογραμμίζεται πως, καθώς κλείνει το 2024 με αυτό το τελικό σύνολο αξιολογήσεων ασφάλειας, τα αποτελέσματα υπογραμμίζουν τη σημαντική πρόοδο σε όλες τις κατηγορίες οχημάτων, ακόμη και όταν η βιομηχανία αντιμετωπίζει σημαντικές προκλήσεις. Παρά τις ποικίλες πιέσεις της εποχής, πολλοί κατασκευαστές παραμένουν σταθεροί στη δέσμευσή τους να βελτιώσουν την ασφάλεια, να ενσωματώσουν προηγμένες τεχνολογίες και να δώσουν προτεραιότητα στην προστασία όλων των χρηστών του δρόμου. «Το Euro NCAP συνεχίζει να υποστηρίζει και να καθοδηγεί αυτές τις προσπάθειες και ανυπομονούμε να δούμε πώς ο κλάδος αντιμετωπίζει τις προκλήσεις του 2025, προωθώντας την καινοτομία και αυξάνοντας τα πρότυπα ασφαλείας παγκοσμίως», τονίζει ο Δρ. Michiel van Ratingen, Γενικός Γραμματέας Euro NCAP.

Ο Euro NCAP δημοσίευσε, επίσης, το αποτέλεσμα της νέας έκδοσης Caddy PHEV, της Volkswagen που μοιράζεται μια βαθμολογία πέντε αστέρων με το υπάρχον Volkswagen Caddy, το οποίο δοκιμάστηκε το 2021.

Προηγούμενο άρθροΠωλήσεις eLCV: Μετά την πτώση αναμένεται αύξηση το 2025
Επόμενο άρθροŠkoda Enyaq: Η ώρα της ανανέωσης