Η Jaguar Land Rover (JLR) επιβεβαίωσε ότι θα επικεντρωθεί αποκλειστικά στο SUV F–Pace και θα καταργήσει τα άλλα πέντε μοντέλα της γκάμας της, XE, XF, F–Type, E–Pace και το ηλεκτρικό i–Pace.
Οι πωλήσεις αμιγώς ηλεκτρικών οχημάτων δεν τόνωσαν τον κλάδο, ιδιαιτέρως στις υψηλές κατηγορίες και τα υπό κατάργηση μοντέλα κατέστησαν ασύμφορα.
Η F-Pace είναι προς το παρόν διαθέσιμη ως ICE, με plug-in υβριδικούς (PHEV) και ήπιους υβριδικούς (MHEV) κινητήρες. Η Jaguar μετασχηματίζεται σε πλήρως ηλεκτρική μάρκα έως το 2025, επομένως είναι πιθανόν η F-Pace να διαθέτει μια αμιγώς ηλεκτρική έκδοση.
Η JLR δήλωσε στο Fleet Europe: «Κατά την μετάβαση στην ηλεκτροκίνηση, η τρέχουσα παραγωγή των Jaguar XE, XF και F-Type έληξε στα μέσα του 2024, ενώ τα I-Pace και E-Pace, σε συνεργασία με τη Magna Steyr στο Γκρατς της Αυστρίας, θα λήξουν τον Δεκέμβριο του 2024. Η τρέχουσα παραγωγή F-Pace στο Solihull και η τοπική κινεζική παραγωγή θα συνεχιστούν στο εγγύς μέλλον.
Η πώληση όλων των υπαρχόντων μοντέλων θα συνεχιστεί καθ’ όλο το 2024 και σε ορισμένες αγορές μέχρι και το 2025. Η Jaguar εγκαινιάζει μια συναρπαστική νέα εποχή ως αμιγώς ηλεκτρική μάρκα πολυτελείας και η παραγωγή οχημάτων ξεκινά στις εγκαταστάσεις μας στο Solihull το 2025».
Κατάργηση ασύμφορων μοντέλων
Σε συνέλευση επενδυτών στις 19 Ιουνίου 2024, ο CEO της JLR, Adrian Mardell, δήλωσε στα μέσα ενημέρωσης: «Καταργούμε πέντε προϊόντα χαμηλότερης αξίας. Δεν είχαμε έσοδα από κανένα από αυτά τα οχήματα, επομένως τα αντικαθιστούμε με νέα σε νέες αρχιτεκτονικές».
Η εταιρεία παρουσίασε τα καλύτερα κέρδη της το οικονομικό έτος που έληξε στις 31 Μαρτίου 2024, από το 2015, λόγω τριών μοντέλων Land Rover: Range Rover, Range Rover Sport και Land Rover Defender.
Σύμφωνα με τον Mardell, το δεύτερο τρίμηνο του 2023 αυτά τα τρία μοντέλα αντιπροσώπευαν το 59% των 111.180 μονάδων λιανικής που πωλήθηκαν παγκοσμίως, συνεισφέροντας το 85% της συνολικής αξίας της JLR.
Η Jaguar πούλησε 15.324 οχήματα την ίδια περίοδο, ενώ η Land Rover πούλησε 95.856. Η Jaguar F-Pace σημείωσε τις περισσότερες πωλήσεις της Jaguar, με 5.292 μονάδες.
Νέα ηλεκτρική πλατφόρμα
Η JLR ανέπτυξε νέα πλατφόρμα Jaguar Electrified Architecture (JEA) για τα καινούργια οχήματά της.
Η απόφαση αμιγούς ηλεκτροκίνησης δεν αποδίδει σε ορισμένες αγορές. Τον περασμένο μήνα, η CarDealer ανέφερε ότι οι Καναδοί αντιπρόσωποι της Jaguar ετοιμάζονται για νομική διαδικασία έναντι της εταιρείας για τα σχέδιά της περικοπών μοντέλων και ηλεκτροκίνησης. Εάν και όταν κυκλοφορήσει νέο ηλεκτρικό μοντέλο το 2025, οι Καναδοί αντιπρόσωποι ισχυρίζονται πως οι πωλήσεις θα περιοριστούν από περίπου 8.000 μονάδες ετησίως σε περίπου 700.
Η μετάβαση σε ένα μόνο μοντέλο σημαίνει επίσης ότι η Jaguar θα κλείσει περίπου 60 από τις 80 εκθέσεις αυτοκινήτων της στο Ηνωμένο Βασίλειο.
Ο Mardell υπερασπίστηκε την απόφαση λέγοντας: «Το επιχειρηματικό μας πρότυπο δεν θα στηριχθεί σε σύστημα εκπτώσεων και σταθερά έξοδα μάρκετινγκ για να διατηρηθούν τα εργοστάσιά μας. Αυτό ήταν ένα μαζικό μοντέλο premium. Το πρότυπό μας είναι πολύ διαφορετικό και μας παρέχει τεράστια ευκαιρία να διαπρέψουμε».
Ο Mardell τόνισε ότι η JLR σκοπεύει να αυξήσει την κερδοφορία με την τολμηρή στρατηγική της, λανσάροντας πολυτελή οχήματα περιορισμένης έκδοσης.