Απογοήτευση των στόλων καθώς το Ηνωμένο Βασίλειο (ΗΒ) καθυστερεί την απαγόρευση των οχημάτων εσωτερικής καύσης (ICE) έως το 2035.

Οι στόλοι, οι εταιρείες leasing και οι κατασκευαστές αντέδρασαν με οργή στην απόφαση της κυβέρνησης του Ηνωμένου Βασιλείου στις 20 Σεπτεμβρίου για πενταετή καθυστέρηση της απαγόρευσης πώλησης αυτοκινήτων και βαν με κινητήρες εσωτερικής καύσης (ICE).

Υποστηρίζουν ότι ο νέος τομέας των ηλεκτρικών οχημάτων χρειάζεται βεβαιότητα και υποστήριξη από την κυβέρνηση, όχι πολιτική σύγχυση και αναβλητικότητα.

Ο πρωθυπουργός Rishi Sunak ανακοίνωσε ότι η προθεσμία για την απαγόρευση πώλησης οχημάτων ICE θα παραταθεί έως το 2035. Η σταδιακή κατάργηση των νέων μοντέλων βενζίνης και ντίζελ το 2030 ήταν κυβερνητική πολιτική από το 2020.

Ο κ. Sunak εξήγησε ότι η αλλαγή θα δώσει στους ανθρώπους περισσότερο χρόνο για να μεταβούν στα EV, αν και εξακολουθεί να αναμένει ότι η «συντριπτική πλειονότητα» των αυτοκινήτων που πωλούνται έως το 2030 θα είναι ηλεκτρικά, «επειδή το κόστος μειώνεται, η αυτονομία βελτιώνεται, η υποδομή φόρτισης μεγαλώνει.”

Ωστόσο, πρόσθεσε: «Θα πρέπει να είστε εσείς οι καταναλωτές να κάνετε αυτή την επιλογή, όχι να σας αναγκάσει η κυβέρνηση να το κάνετε».

Οι πωλήσεις EV αυξάνονται στο Ηνωμένο Βασίλειο, αντιπροσωπεύοντας το 16,4% των πωλήσεων αυτοκινήτων το πρώτο οκτάμηνο του τρέχοντος έτους, με τα plug-in υβριδικά να αντιπροσωπεύουν επιπλέον το 7,7% των πωλήσεων, σύμφωνα με στοιχεία της Ένωσης Κατασκευαστών και Εμπόρων Αυτοκινήτων (SMMT).

Η διείσδυση των ηλεκτρικών οχημάτων στον τομέα του στόλου είναι ακόμη υψηλότερη, με τις εταιρείες leasing να αναφέρουν ότι έως και τα μισά βιβλία παραγγελιών τους αφορούν ηλεκτρικά μοντέλα μπαταρίας, καθώς οι οδηγοί εταιρικών αυτοκινήτων επωφελούνται από τον εξαιρετικά χαμηλό (2%) συντελεστή φόρου σε είδος για οχήματα μηδενικών εκπομπών.

Αντιδράσεις

Ο Paul Hollick, πρόεδρος της Ένωσης Επαγγελματιών Στόλου (AFP), δήλωσε πως οποιαδήποτε αλλαγή στην αρχική προθεσμία του 2030 αντικατοπτρίζει τον άσχημο τρόπο με τον οποίο η κυβέρνηση αντιμετωπίζει τις ανάγκες τόσο των επιχειρήσεων όσο και του περιβάλλοντος.
«Αυτό είναι ένα κρίσιμο θέμα για το οποίο έχουν γίνει τεράστιες επενδύσεις και δεν είναι απλώς κάτι που πρέπει να πολιτικοποιηθεί με την προσδοκία βραχυπρόθεσμου κέρδους».
Το AFP θα ήθελε περισσότερη βοήθεια από την κυβέρνηση για την τήρηση της προθεσμίας του 2030, ειδικά για τις εταιρείες εκμετάλλευσης ελαφρών επαγγελματικών οχημάτων – οι πωλήσεις ηλεκτρικών βαν είχαν 5,4% μερίδιο αγοράς μόνο το πρώτο οκτάμηνο του έτους.

Ο Mike Hawes, CEO της SMMT (Ένωση Κατασκευαστών και Εμπόρων Αυτοκινήτων), δήλωσε ότι η απαλλαγή από τον άνθρακα στις οδικές μεταφορές είναι απαραίτητη εάν το Ηνωμένο Βασίλειο θέλει να επιτύχει τους μηδενικούς στόχους του 2050 και ότι η αυτοκινητοβιομηχανία έχει επενδύσει -και συνεχίζει να επενδύει- δισεκατομμύρια στην ανάπτυξη νέων ηλεκτρικών οχημάτων. «Ωστόσο, οι καταναλωτές πρέπει να θέλουν να κάνουν τη μετάβαση στα EV, κάτι που απαιτεί από την κυβέρνηση ένα σαφές, συνεπές μήνυμα, ελκυστικά κίνητρα και υποδομή φόρτισης που προσφέρει εμπιστοσύνη και όχι άγχος. Η σύγχυση και η αβεβαιότητα θα τους εμποδίσει».

Η BVRLA, η οποία αντιπροσωπεύει τον κλάδο leasing και ενοικίασης οχημάτων του Ηνωμένου Βασιλείου, ζήτησε επίσης να συνεχιστεί η πρόοδος προς την απαλλαγή από τις εκπομπές άνθρακα, παρά τη μεταγενέστερη προθεσμία του 2035. «Όλοι είναι πιθανό να έχουν λιγότερη εμπιστοσύνη στη στρατηγική Μηδενικών Εκπομπών της κυβέρνησης και θα δυσκολευθούν πριν δεσμευτούν σε οποιαδήποτε από τις μελλοντικές στρατηγικές ή οδικούς χάρτες της», δήλωσε ο Gerry Keaney, CEO της BVRLA.

Ο David Savage, Αντιπρόεδρος, ΗΒ και Ιρλανδίας της Geotab, δήλωσε ότι οι κατασκευαστές οχημάτων, οι εταιρείες εκμετάλλευσης στόλων και οι πάροχοι υποδομών φόρτισης θα αισθανθούν «απογοητευμένοι και προδομένοι» από την κυβέρνηση, δεδομένων των μεγάλων επενδύσεών τους για την αντιμετώπιση της υπαρξιακής απειλής της κλιματικής αλλαγής. «Πρέπει να επενδύσουμε περισσότερα σε αυτή τη μετάβαση, όχι να την αντιστρέψουμε», δήλωσε. «Η κλιματική αλλαγή απλώς δεν πρόκειται να περιμένει».

Προηγούμενο άρθροΑναβάθμιση του Audi Q4 e-tron του 2024
Επόμενο άρθροMercedes-Benz: παραγωγή της νέας πλατφόρμας MMA