Η αγορά αυτοκινήτων που εκπέμπουν CO2 μειώθηκε κατά 5% το πρώτο τρίμηνο του 2020 στην Ευρώπη, αλλά αρκεί αυτό για να αποφευχθούν οι κυρώσεις της ΕΕ;

Το άγχος για τις προμήθειες ηλεκτρικών αυτοκινήτων (EV), η συνεχιζόμενη ζήτηση για SUV και η πτώση των τιμών των καυσίμων άσκησαν μεγάλη πίεση στους κατασκευαστές αυτοκινήτων προς εξεύρεση του κατάλληλου μίγματος προϊόντων για την αποφυγή των κυρώσεων το 2020. Είτε η ΕΕ αναιρέσει τις κυρώσεις προσωρινά, είτε όχι, λόγω της κρίσης του κορωνοϊού, η μείωση του CO2 είναι απαραίτητη. Η βελτίωση κατά το πρώτο τρίμηνο 2020 έναντι του τελευταίου τριμήνου 2019 περιορίζει το μέσο όρο στα 116 γραμμάρια CO2 NEDC και μένει να καλυφθεί μια διαφορά 21 γραμμαρίων.

CO2 Q1 2020 έναντι Q4 2019

Η αγορά αυτοκινήτων που εκπέμπουν CO2 μειώθηκε κατά 5% το πρώτο τρίμηνο του 2020 στην Ευρώπη

Το πρώτο τρίμηνο παρουσιάζει μείωση 5% έναντι του 4ου τριμήνου του 2019

Όπως επισημαίνει ο Julian de Groot, Head of Product της Dataforce, σε γενικές γραμμές το αποτέλεσμα αυτό μπορεί να συνοψιστεί ως εξής:

  1. Ηλεκτροκίνηση: Αύξηση των αμιγώς ηλεκτρικών οχημάτων και των Plug-in. Εν μέρει λόγω ζήτησης στην αγορά, αλλά επίσης ωθούμενη και από τον μεγάλο αριθμό νέων μοντέλων στην αγορά, όπως το Peugeot 208 EV και το Ford Kuga Plug-in.
  2. Βελτίωση των υφιστάμενων κινητήρων ή εμφάνιση νέων κινητήρων στη γκάμα των αυτοκινήτων
  3. Οι αυτοκινητοβιομηχανίες κατευθύνουν το μείγμα των πωλήσεων σε εκδόσεις της γκάμας τους με χαμηλό CO2

Αυτό που δεν συνέβη, είναι η μετάβαση σε μικρότερες κατηγορίες ή η αποφυγή των SUV. Δεν υπήρξαν σχεδόν καθόλου αλλαγές σε σχέση με πέρυσι.

Ωστόσο, παρατηρεί ο Julian de Groot πως στις πέντε μεγαλύτερες κατηγορίες αυτοκινήτων, όλα αυτά συμβάλλουν στη μείωση του CO2.

CO2 Q1 2020 έναντι Q4 2019 ανά κατηγορία αυτοκινήτων

Τι συνέβη λοιπόν στην Ιρλανδία και την Ολλανδία και αυξήθηκε το CO2;

Στην Ιρλανδία, το το τέταρτο τρίμηνο του 2019 παρουσίασε μείωση σε CO2. Συγκριτικά με το σύνολο του 2019, η πτώση είναι -6% κατά το πρώτο τρίμηνο του έτους. Και στην Ολλανδία, υπήρξε μια μεγάλη αύξηση των EV κατά το υέταρτο τρίμηνο, προκειμένου να καρπωθούν τα φορολογικά οφέλη. Αυτό πιθανότατα θα ομαλοποιηθεί κατά τη διάρκεια του έτους, όπως συνέβη το 2016 και το 2018.

Αρκεί αυτό;

Δεν θα είναι εύκολο. Παρά την πτώση, η οποία είναι η μεγαλύτερη από το 2009, παραμένει μια διαφορά 21 γραμμαρίων στο πρώτο τρίμηνο. Είναι πολύ μεγάλη και θα πρέπει να αντισταθμιστεί κατά τη διάρκεια του υπόλοιπου έτους.

Τα τρία ακόλουθα μέτρα μπορούν να βοηθήσουν στη βελτίωση της κατάστασης:

  • Το 2020 το 5% των αυτοκινήτων με τις περισσότερες εκπομπές θα εξαιρεθούν κατά τον υπολογισμό
  • Σύστημα υπερβαθμολόγησης, κατά το οποίο τα EV θα υπολογιστούν διπλά.
  • Το όριο CO2 είναι κατά μέσο όρο 95 γραμμάρια, αλλά μοναδικό για κάθε αυτοκινητοβιομηχανία. Ο τελικός στόχος CO2 θα εξαρτηθεί από το μέσο βάρος του στόλου. Όσο υψηλότερο το βάρος σε σχέση με τον μέσο όρο, τόσο υψηλότερος και ο στόχος.

Μέσος όρος NEDC CO2

Συμπέρασμα

Είναι απίθανο όλες οι μάρκες να καταφέρουν να αποφύγουν τις κυρώσεις. Η ζήτηση για SUV παραμένει σε μεγάλο βαθμό αναλλοίωτη, οι τιμές των καυσίμων βρίσκονται σε εξαιρετικά χαμηλά επίπεδα, η προμήθεια μπαταριών είναι αβέβαιη και η θέσπιση νέων τεχνολογιών δεν διεξάγεται πάντα ομαλά. Η επιβολή τεράστιων κυρώσεων στους κατασκευαστές κατά τη διάρκεια αυτής της κρίσης εκκρεμεί και μπορεί να τους δούμε να εξαγοράζουν από άλλους κατασκευαστές χαμηλών εκπομπών CO2, όπως η Tesla, αναζητώντας μερικούς πόντους CO2.


Η Dataforce, που εδρεύει στη Φρανκφούρτη, είναι κορυφαίος πάροχος δεδομένων αγοράς στόλου και πληροφοριών λύσεων αυτοκινήτου στην Ευρώπη. Επιπλέον, η εταιρεία παρέχει λεπτομερείς πληροφορίες σχετικά με τις ευκαιρίες πωλήσεων για την αυτοκινητοβιομηχανία, μαζί με ένα ευρύ χαρτοφυλάκιο πληροφοριών που βασίζονται σε πρωτογενείς έρευνες αγοράς και συμβουλευτικές υπηρεσίες.

 

Προηγούμενο άρθροMercedes-Benz, σταδιακή επιστροφή στην κανονικότητα
Επόμενο άρθροΗ νέα BMW Σειρά 4 Coupe στην τελική φάση δοκιμών