Mercedes-Benz - Σταδιακή επιστροφή στην κανονικότητα με επανεκκίνηση παραγωγής στο εργοστάσιο στο Sindelfingen

Σταδιακή επιστροφή στην κανονικότητα με επανεκκίνηση παραγωγής στα εργοστάσια της MercedesBenz στο Untertürkheim, το Βερολίνο, το Αμβούργο, το Sindelfingen και τη Βρέμη μετά την αναστολή παραγωγής και το μειωμένο ωράριο εργασίας. Εκτεταμένο πακέτο μέτρων κατά της μετάδοσης του κορωνοϊού COVID-19 συμφωνήθηκε και εφαρμόζεται κατόπιν συνεννόησης με το Συμβούλιο Εργαζομένων.

Σταδιακή επανεκκίνηση ανάλογα με τη χώρα και τις εξελίξεις

Στις 20 Απριλίου, οι μονάδες κινητήρων και εξαρτημάτων στο Untertürkheim, το Αμβούργο και το Βερολίνο ξεκίνησαν σταδιακά την παραγωγή τους, ακολουθούμενες από τα εργοστάσια της Mercedes-Benz στη Βρέμη και το Sindelfingen την περασμένη εβδομάδα. Από τις 4 Μαΐου, το εργοστάσιο της Mercedes-Benz στη Rastatt επαναλειτουργεί επίσης σταδιακά. Τα εργοστάσια της Kölleda και της Arnstadt (MDC Power και MDC Technology), καθώς και επιλεγμένα διεθνή εργοστάσια αυτοκινήτων Mercedes-Benz, θα επανεκκινήσουν επίσης την παραγωγή βήμα προς βήμα. Στα εργοστάσια αυτά περιλαμβάνονται τα Sebes / Cugir (Ρουμανία), Kecskemét (Ουγγαρία) και Tuscaloosa (ΗΠΑ). Η επανεκκίνηση θα γίνει με τρόπο που θα λαμβάνει υπόψη τις εξελίξεις.

Με αυτήν την αύξηση παραγωγής, η Mercedes-Benz συνεχίζει τις δραστηριότητες προϊόντων και ηλεκτροκίνησης, προμηθεύοντας μεταξύ άλλων και την Κίνα, ως τη μεγαλύτερη αγορά της, όπου η εταιρεία βλέπει και πάλι σημαντική αύξηση της ζήτησης. Το εργοστάσιο στο Untertürkheim παράγει κινητήρες και εξαρτήματα που απαιτούνται για την παραγωγή οχημάτων Mercedes-Benz στην Κίνα και για τη σταδιακή επανεκκίνηση των μονάδων συναρμολόγησης της Mercedes-Benz. Για τον ίδιο λόγο, το εργοστάσιο της Mercedes-Benz στο Βερολίνο ξεκίνησε εκ νέου την παραγωγή μονάδων λειτουργίας κινητήρων Camtronic. Το εργοστάσιο στο Αμβούργο παράγει άξονες και εξαρτήματα αξόνων για την παραγωγή οχημάτων Mercedes-Benz παγκοσμίως. Τα εργοστάσια μπαταριών στη Kamenz, όπου παράγονται μπαταρίες για την σειρά EQ, μπαταρίες κίνησης για plug-in υβριδικά οχήματα και μπαταρίες 48 V, συνέχισαν να λειτουργούν κατά τη διάρκεια της αναστολής παραγωγής και τη φάση μειωμένου ωραρίου, ως σημαντικές στρατηγικές δραστηριότητες της προσπάθειας ηλεκτροκίνησης της Mercedes-Benz – σε δύο βάρδιες αυστηρά διαχωρισμένες και με αυστηρά μέτρα ασφαλείας για τους εργαζόμενους.

Ο ρυθμός παραγωγής αυξάνεται

Στο εργοστάσιο της Βρέμης οι ρυθμοί παραγωγής αυξάνονται σταδιακά για όλη τη γκάμα προϊόντων, όπως για παράδειγμα τη Mercedes-Benz GLC, του κορυφαίου σε πωλήσεις SUV του τελευταίου έτους. Ταυτόχρονα, η παραγωγή της EQC (μικτή ηλεκτρική κατανάλωση: 20,8-19,7 kWh / 100 χλμ, μικτές εκπομπές CO2: 0 g / χλμ) [1] αυξάνεται διαδοχικά στην ίδια γραμμή με τα ηλεκτροκίνητα. Το εργοστάσιο του Sindelfingen είναι υπεύθυνο για την παραγωγή της Mercedes-Benz E-Class και της S-Class Saloon, του πολυτελούς saloon με τις περισσότερες πωλήσεις παγκοσμίως το 2019, του οποίου η Κίνα υπήρξε η μεγαλύτερη αγορά πέρυσι. Τα ηλεκτροκίνητα μοντέλα της E-Class και της S-Class, καθώς και οι υβριδικές και plug-in παραλλαγές τους παράγονται επίσης στο εργοστάσιο του Sindelfingen.

Μέτρα προστασίας εργαζομένων

Για την προστασία των εργαζομένων, η εταιρεία έλαβε μέτρα πρόληψης και κατέληξε σε πλήρη συμφωνία δέσμης μέτρων με το Γενικό Συμβούλιο Εργαζομένων για τα εργοστάσια. Τα μέτρα αυτά περιλαμβάνουν πρότυπα υγιεινής και καθαριότητας, κανονισμούς για εφαρμογή ελάχιστης απόστασης ασφαλείας 1,5 μέτρου και τη χρήση μασκών στην παραγωγή που καλύπτουν το στόμα και τη μύτη.

Η Daimler αποφάσισε να αναστείλει το μεγαλύτερο μέρος της παραγωγής της, καθώς και των διοικητικών δραστηριοτήτων σε συγκεκριμένες ευρωπαϊκές περιοχές για μια αρχική περίοδο δύο εβδομάδων (23 Μαρτίου έως 5 Απριλίου 2020). Ακολούθησε η εφαρμογή μειωμένου ωραρίου εργασίας στη Γερμανία από τις 6 Απριλίου. Οι συνθήκες εξακολουθούν να διαφέρουν μεταξύ των τμημάτων της εταιρείας. Το μειωμένο ωράριο εργασίας θα συνεχιστεί σε ορισμένα τμήματα. Το μειωμένο ωράριο επηρεάζει τα εργοστάσια αυτοκινήτων, βαν και επαγγελματικών οχημάτων του Ομίλου στη Γερμανία. Οι απαραίτητες βασικές λειτουργίες, καθώς και τα μελλοντικά και στρατηγικά έργα εξαιρούνται από το μειωμένο ωράριο, ώστε να είναι δυνατή η ταχεία επανεκκίνηση μετά την κρίση.

Επιστροφή στην κανονικότητα – οι δηλώσεις των στελεχών της Mercedes-Benz

Ισχύουν ειδικές ρυθμίσεις ανά χώρα για τις διεθνείς δραστηριότητες. Η εταιρεία εφαρμόζει τις συστάσεις διεθνών, εθνικών και τοπικών αρχών. Η διοίκηση της Daimler παρακολουθεί συνεχώς την κατάσταση και αναλόγως θα λάβει περαιτέρω μέτρα. Ο Jörg Burzer, Μέλος του Διοικητικού Συμβουλίου της Mercedes-Benz AG, Management and Supply Chain Management, δήλωσε: “Από κοινού με την υπόλοιπη ομάδα, χαίρομαι που ξεκινάμε σταδιακά την παραγωγή μας με συντονισμένο τρόπο. Η ευελιξία έχει μεγάλη σημασία: η ευελιξία των εργοστασίων μας αποτελεί μία από τις στρατηγικές διαδικασίες παραγωγής και μας βοηθά στην παρούσα φάση επανεκκίνησης. Η αρχική μας προτεραιότητα είναι ο περιορισμός της εξάπλωσης της πανδημίας του COVID-19 και η διασφάλιση του εργασιακού περιβάλλοντος για τους εργαζομένους, τους προμηθευτές και τους παρόχους υπηρεσιών. Παράγουμε εφαρμόζοντας εκτενή μέτρα ασφάλειας και αυξάνουμε την παραγωγή μας σταδιακά”.

Ο Frank Deiß, Επικεφαλής της Παραγωγής Κινητήρων της Mercedes-Benz Cars και Διευθυντής του εργοστασίου Untertürkheim, δήλωσε: “Τα εργοστάσια κινητήρων τροφοδοτούν τα εργοστάσια αυτοκινήτων μας σε όλο τον κόσμο. Για να διαφυλάξουμε τις αναγκαίες δυνατότητες παραγωγής, ξεκινήσαμε σταδιακή λειτουργία των εργοστασίων κινητήρων στο Αμβούργο, το Βερολίνο και το Untertürkheim την περασμένη εβδομάδα. Αυτό επηρεάζει την παραγωγή Camtronic του εργοστασίου του Βερολίνου, όπου παράγονται εξαρτήματα λειτουργίας κινητήρων για την Κίνα. Θέλω να ευχαριστήσω την εμπνευσμένη ομάδα για την επιτυχή επανεκκίνηση των εργοστασίων μας”.

Ο Michael Häberle, Πρόεδρος του Συμβουλίου Εργαζομένων του εργοστασίου Untertürkheim, δήλωσε από την λευρά του: “Αναπτύξαμε και εφαρμόσαμε αυστηρά μέτρα ασφαλείας στις εγκαταστάσεις μας σε πολύ σύντομο χρονικό διάστημα. Τώρα θα πρέπει να προσαρμόζονται συνεχώς – και γι’ αυτό δίνουμε ιδιαίτερη σημασία στην ανατροφοδότηση των συναδέλφων μας. Όλα όσα συμβαίνουν αποτελούν μέρος μιας μείζονος μαθησιακής διαδικασίας. Επειδή η σωστή προστασία ξεκινά ήδη καθ΄οδόν προς την εργασία και η έννοια της ασφάλειας ισχύει, τόσο για τα γραφεία, όσο και κατά τη διάρκεια των διαλειμμάτων και την παραγωγή. Αυτά τα μέτρα είναι αναμφίβολα πρωτόγνωρα σε ορισμένες περιπτώσεις – αλλά είναι σημαντικά για την ατομική προστασία. Χαίρομαι που όλοι βαδίζουμε προς την ίδια κατεύθυνση!”.

Ο Michael Bauer, Επικεφαλής Παραγωγής του εργοστασίου Sindelfingen και Διευθυντής Εγκαταστάσεων, δήλωσε: “Από αυτήν την εβδομάδα ξεκινάμε σταδιακά και ευέλικτα τη συναρμολόγηση της E-Class και της S-Class, ώστε να μπορούμε να ανταποκριθούμε άμεσα στις τρέχουσες εξελίξεις. Θα αυξήσουμε σταδιακά τον όγκο παραγωγής μας τις επόμενες ημέρες και εβδομάδες, ώστε να είμαστε σε θέση να λειτουργήσουμε σε πλήρη δυνατότητα όσο το δυνατόν ταχύτερα. Το απόλυτα καταρτισμένο, αφοσιωμένο και εμπνευσμένο προσωπικό μας αποτελεί το κλειδί για την επιτυχή διαχείριση μιας συντονισμένης επανεκκίνησης”.

Ο Ergun Lümali, Πρόεδρος του Συμβουλίου Εργαζομένων του εργοστασίου, δήλωσε επίσης: “Η προστασία της υγείας των εργαζομένων είναι υψίστης προτεραιότητας για την επανεκκίνηση της παραγωγής. Για τον σκοπό αυτό έχουμε θεσπίσει ένα εκτενές πακέτο μέτρων προστασίας και υγιεινής που είναι αποδεκτό από το ανθρώπινο δυναμικό. Τα μέτρα αυτά κυμαίνονται από τη συμμόρφωση με τους κανόνες υγιεινής και τις αποστάσεις ασφαλείας ως τη χρήση μάσκας που καλύπτει το στόμα και τη μύτη. Στόχος μας είναι η οι εργαζόμενοι να αισθάνονται ασφαλέστεροι στην εργασία από ό,τι σε δημόσιους χώρους. Αυτή η επανεκκίνηση της παραγωγής αποτελεί για όλους μας ένα θετικό σημάδι”.


[1] Η κατανάλωση ισχύος και η εμβέλεια έχουν καθοριστεί βάσει του Κανονισμού (ΕC) υπ΄αριθ. 692/2008. Η κατανάλωση ισχύος και η εμβέλεια εξαρτώνται από τη διαμόρφωση του οχήματος.

 

Προηγούμενο άρθροΟ Jochen Paesen Αντιπρόεδρος της Kia για το Interior Design
Επόμενο άρθροΗ αγορά αυτοκινήτων που εκπέμπουν CO2 μειώθηκε κατά 5%