Το Εποπτικό Συμβούλιο της Peugeot S.A. (PSA) και το Διοικητικό Συμβούλιο της Fiat Chrysler Automobiles N.V. (FCA) συμφώνησαν ομόφωνα να εργασθούν για την πλήρη συγχώνευση των αντίστοιχων επιχειρήσεών τους κατά 50/50. Και τα δύο συμβούλια έδωσαν εντολή στις αντίστοιχες ομάδες τους να ολοκληρώσουν τις συζητήσεις για να καταλήξουν σε δεσμευτικό Μνημόνιο Κατανόησης (MoU) τις προσεχείς εβδομάδες.

Οι συζητήσεις άνοιξαν τον δρόμο για τη δημιουργία ενός νέου ομίλου παγκόσμιας εμβέλειας και πόρους που θα ανήκουν κατά 50% στους μετόχους του Groupe PSA και κατά 50% στους μετόχους της FCA. Σε ένα ταχέως μεταβαλλόμενο περιβάλλον, με νέες προκλήσεις συνδεδεμένης, ηλεκτρικής, διαμοιρασμένης και αυτόνομης κινητικότητας, η κοινή προσπάθεια θα αξιοποιούσε το ισχυρό παγκόσμιο αποτύπωμα και το οικοσύστημά της στην Ε & Α για την προώθηση της καινοτομίας και την αντιμετώπιση των προκλήσεων με ταχύτητα και κεφαλαιακή απόδοση.

  • Ο συνδυασμός θα δημιουργήσει την τέταρτη μεγαλύτερη αυτοκινητοβιομηχανία παγκοσμίως όσον αφορά στις ετήσιες πωλήσεις (8,7 εκατομμύρια οχήματα)
  • Κατά την ίδρυσή της, η συγχωνευθείσα εταιρεία θα σημειώσει ένα από τα υψηλότερα περιθώρια στις αγορές όπου θα ενεργοποιηθεί, στηριζόμενη στην ισχύ της FCA στη Βόρεια και τη Λατινική Αμερική και του Groupe PSA στην Ευρώπη
  • Η συγχώνευση θα ενώσει τις αντίστοιχες δυνάμεις τους σε όλα τα πολυτελή, premium, συμβατικά επιβατικά ευτοκίνητα, SUV και φορτηγά & ελαφρά επαγγελματικά – καθιστώντας τα ακόμα πιο ισχυρά
  • Η συγχωνευθείσα εταιρεία θα συγκεντρώσει τις εκτεταμένες και αναπτυσσόμενες τεχνολογικές δυνατότητες των δύο ομίλων, διαμορφώνοντας τη νέα εποχή της βιώσιμης κινητικότητας, συμπεριλαμβανομένων του ηλεκτροκίνητου συστήματος μετάδοσης κίνησης, της αυτόνομης οδήγησης και της ψηφιακής συνδεσιμότητας
  • Περίπου 3,7 δισ. ευρώ είναι οι εκτιμώμενες ετήσιες συνέργειες σε συνάλλαγμα χωρίς κίνδυνο κλεισίματος εργοστασίου λόγω συναλλαγής
  • Η συνδυασμένη διευθυντική ομάδα έχει την παγκόσμια αναγνώριση για τη δημιουργία ιδιαίτερης αξίας και αποδεδειγμένης επιτυχίας προηγούμενων συγχωνεύσεων.
  • Το Διοικητικό Συμβούλιο της ολλανδικής μητρικής εταιρείας θα αποκτήσει ισορροπημένη εκπροσώπηση και πλειοψηφία ανεξάρτητων διευθυντών. Τον John Elkann ως πρόεδρο και τον Carlos Tavares ως CEO και μέλος του ΔΣ.

Το σχέδιο συνένωσης των επιχειρήσεων Groupe PSA και FCA αποτελεί συνέχεια των εντατικών συζητήσεων μεταξύ των ανώτερων διευθυντικών ομάδων των δύο εταιρειών. Αμφότερες συμμερίζονται την πεποίθηση ότι υπάρχει επιτακτική λογική για μια τολμηρή και αποφασιστική κίνηση που θα δημιουργούσε έναν ηγέτη του κλάδου με το μέγεθος, τις δυνατότητες και τους πόρους για να εκμεταλλευθεί επιτυχώς τις ευκαιρίες και να διαχειριστεί αποτελεσματικά τις προκλήσεις της νέας εποχής κινητικότητας.

Ο προτεινόμενος συνδυασμός θα δημιουργήσει την 4η μεγαλύτερη παγκόσμια αυτοκινητοβιομηχανία όσον αφορά στις πωλήσεις (8,7 εκατομμύρια οχήματα), με συνδυασμένα έσοδα ύψους σχεδόν 170 δισ. ευρώ και επαναλαμβανόμενα λειτουργικά κέρδη άνω των 11 δισ. ευρώ σε απλή συγκεντρωτική βάση αποτελεσμάτων 2018 εξαιρουμένων των Magneti Marelli και Faurecia. Η σημαντική αύξηση της αξίας που προκύπτει από τη συναλλαγή εκτιμάται ότι θα ανέλθει σε περίπου 3,7 δισ. ευρώ σε ετήσιες συνέργειες βασικού επιτοκίου που προκύπτουν κυρίως από την αποτελεσματικότερη κατανομή πόρων για επενδύσεις μεγάλης κλίμακας σε πλατφόρμες οχημάτων, κινητήρες και τεχνολογία και από την αυξημένη δυνατότητα βελτίωσης αγορών του συνδυασμένου ομίλου. Αυτές οι εκτιμήσεις συνέργειας δεν βασίζονται σε κλείσιμο εγκαταστάσεων.

Προβλέπεται πως το 80% των συνεργειών θα συντελεσθεί μετά από τέσσερα χρόνια. Το συνολικό εφάπαξ κόστος επίτευξης των συνεργειών εκτιμάται στα 2,8 δισ. ευρώ.

Οι μέτοχοι κάθε εταιρείας θα κατέχουν το 50% των ιδίων κεφαλαίων του νεοσυσταθέντος ομίλου και συνεπώς θα συμμετέχουν εξίσου στα κέρδη που θα προκύπτουν. Το Διοικητικό Συμβούλιο θα αποτελείται από 11 μέλη. Πέντε μέλη του Συμβουλίου θα διοριστούν από την FCA (συμπεριλαμβανομένου του John Elkann ως Πρόεδρου) και πέντε από τον Όμιλο PSA (συμπεριλαμβανομένου του Senior Independent Director και του Αντιπροέδρου). CEO θα είναι ο Carlos Tavares για μια αρχική θητεία πέντε ετών και θα είναι επίσης μέλος του Διοικητικού Συμβουλίου.

Ο CEO του Groupe PSA, Carlos Tavares δήλωσε: “Αυτή η σύγκλιση αποδίδει σημαντική αξία σε όλους τους ενδιαφερόμενους και ανοίγει ένα λαμπρό μέλλον για τη συνδυασμένη εταιρεία. Είμαι ικανοποιημένος με το έργο που έχει ήδη επιτελεσθεί με τον Mike και θα χαρούμε πολύ να συνεργασθούμε μαζί του για να δημιουργήσουμε από κοινού μια μεγάλη εταιρεία».

Ο Mike Manley, CEO της Fiat Chrysler Automobiles, δήλωσε από την πλευρά του: “Είμαι ενθουσιασμένος με την ευκαιρία να συνεργασθώ με τον Carlos και την ομάδα του σε αυτόν τον συνδυασμό που μπορεί να αλλάξει τον κλάδο. Έχουμε μακρά ιστορία επιτυχούς συνεργασίας με το Groupe PSA και είμαι πεπεισμένος πως μαζί με τους σημαντικούς ανθρώπους μας μπορούμε να δημιουργήσουμε μια παγκοσμίου φήμης εταιρεία κινητικότητας. ”

Η μητρική εταιρεία του νέου ομίλου, με έδρα την Ολλανδία, θα είναι εισηγμένη στο Euronext (Παρίσι), στη Borsa Italiana (Μιλάνο) και στο Χρηματιστήριο της Νέας Υόρκης και θα συνεχίσει να διατηρεί σημαντική παρουσία στα κεντρικά γραφεία της Γαλλίας, της Ιταλίας και των ΗΠΑ.

Προτείνεται οι διατάξεις της νέας συνδυασμένης εταιρείας να προβλέπουν πως το πρόγραμμα ψηφοφορίας δεν θα παρέχει δικαιώματα ψήφου σε όποιον μέτοχο στη Συνέλευση υπερβαίνει το 30% του συνόλου των ψήφων. Προβλέπεται επίσης πως δεν θα υπάρξει μεταφορά υπάρχοντος διπλού δικαιώματος ψήφου, αλλά πως νέο διπλό δικαίωμα ψήφου θα προκύψει μετά από τριετή περίοδο από την ολοκλήρωση της συγχώνευσης.

Η αναστολή συμμετοχής της EXOR N.V., της Bpifrance Participations SA, της DFG και της Οικογένειας Peugeot θα ισχύει για περίοδο επτά ετών από την ολοκλήρωση της συγχώνευσης. Η EXOR, η Bpifrance Participations και η Οικογένεια Peugeot θα υπόκεινται σε τριετή αποκλεισμό όσον αφορά στις συμμετοχές τους, με την εξαίρεση ότι θα επιτρέπεται στην Οικογένεια Peugeot να αυξήσει το μερίδιό της κατά 2,5% κατά τα πρώτα τρία χρόνια από το κλείσιμο, μόνον με την απόκτηση μετοχών από την Bpifrance Participations και την DFG.

Πριν την ολοκλήρωση της συναλλαγής, η FCA θα διανείμει στους μετόχους της ένα ειδικό μέρισμα ύψους 5,5 δισ. ευρώ, καθώς και τη συμμετοχή της στην Comau. Επιπλέον, πριν από την ολοκλήρωση, η Peugeot θα διανείμει στους μετόχους της το 46% των μετοχών της στην Faurecia. Αυτό θα επιτρέψει στους μετόχους του νέου ομίλου να μετέχουν εξίσου στις συνέργειες και τα οφέλη που θα προκύψουν από τη συγχώνευση, αναγνωρίζοντας παράλληλα τη σημαντική αξία της διαφοροποιημένης πλατφόρμας της FCA στη Βόρεια Αμερική και της ισχυρής θέσης της στη Λατινική Αμερική, συμπεριλαμβανομένων των ισχυρών περιθωρίων κέρδους αγοράς στις περιοχές αυτές. Θα αντανακλά επίσης την προστιθέμενη αξία που θα προσφέρουν οι παγκόσμιες μάρκες της FCA, Alfa Romeo και Maserati, δεδομένης της σημαντικής αναπτυξιακής τους δυνατότητας.

Το εκτεταμένο χαρτοφυλάκιο θα καλύπτει όλες τις κατηγορίες της αγοράς με περιώνυμες μάρκες και ισχυρά προϊόντα που θα βασίζονται σε εκλογικευμένες πλατφόρμες και βελτιστοποίηση επενδύσεων.

Η πρόταση θα υποβληθεί σε διαδικασία ενημέρωσης και διαβούλευσης των αρμόδιων φορέων των εργαζομένων και θα υπόκειται σε συνήθεις όρους κλεισίματος, συμπεριλαμβανομένων των τελικών εγκρίσεων εκ μέρους των ΔΣ του δεσμευτικού MoU και της συμφωνίας οριστικής τεκμηρίωσης.

 

Προηγούμενο άρθροΗ ALD ανακοινώνει δύο νέες λύσεις στη Γαλλία
Επόμενο άρθροLexus LF-30 Electrified, το μέλλον της μάρκας