100.000 μπαταρίες για τα plug-in υβριδικά Škoda: Η μάρκα έφτασε σε αυτό το ορόσημο μέσα στον Φεβρουάριο κατασκευάζοντας τη “Νο. 100.000” μπαταρία έλξης υψηλής τάσης, ειδικά για τα μοντέλα αυτά.
Οι μπαταρίες αυτές κατασκευάζονται σε μία νέα υπερσύγχρονη μονάδα, στις κεντρικές εγκαταστάσεις της Škoda, στη Mladá Boleslav, περίπου 70 χιλιόμετρα έξω από την Πράγα.
Για το νέο εργοστάσιο, έκτασης περίπου 2.000 τ.μ., η Škoda AUTO επένδυσε 25,3 εκατομμύρια ευρώ. Διαθέτει υπερσύγχρονο εξοπλισμό για πλήρη έλεγχο των μπαταριών και διασφάλιση των υψηλότερων δυνατών προδιαγραφών ασφάλειας και ποιότητας. Σε αυτό, η Škoda κατασκευάζει μπαταρίες υψηλής τάσης όχι μόνο για τα δικά της plug-in υβριδικά μοντέλα, συγκεκριμένα τα SUPERB iV και OCTAVIA iV, αλλά τις διαθέτει και στις άλλες μάρκες του Volkswagen Group.
Η παραγωγή στο συγκεκριμένο εργοστάσιο ξεκίνησε τον Σεπτέμβριο του 2019 και έκτοτε κλιμακώθηκε σταδιακά. Χρειάζονται περίπου δύο ώρες για την κατασκευή μιας μπαταρίας, χρονικό διάστημα στο οποίο αυτή περνά από 66 διαφορετικούς σταθμούς εργασίας. Κάθε 88 δευτερόλεπτα, μια μπαταρία για μοντέλα που βασίζονται στην MQB πλατφόρμα με plug-in υβριδικό σύστημα μετάδοσης, βγαίνει από τη γραμμή παραγωγής.
Κάθε βάρδια απασχολεί 58 εργαζόμενους οι οποίοι υποβοηθούνται από συνολικά 13 ρομπότ. Είναι χαρακτηριστικό ότι τα modules για το αριστερό και το δεξί μισό μιας μπαταρίας, τυγχάνουν ξεχωριστής επεξεργασίας. Διατίθενται με μια ειδική θερμοαγώγιμη μεμβράνη, η οποία αποβάλλει τη θερμότητα και βοηθά στην ψύξη του συστήματος. Επιπλέον, ένα ψυκτικό υγρό προστίθεται μεταξύ των δύο modules πριν συνδεθούν σε μία ενιαία μονάδα με περίβλημα αλουμινίου. Η ολοκληρωμένη μπαταρία, εκτός των ηλεκτρονικών διαθέτει επίσης όλες τις απαραίτητες προκαλωδιώσεις, στεγανοποιήσεις και βραχίονες, έτοιμη για τοποθέτηση στο όχημα.
Οι μπαταρίες υποβάλλονται σε εκτεταμένο έλεγχο πριν από την εγκατάσταση. Αυτό περιλαμβάνει τον έλεγχο του κυκλώματος ψύξης και ότι δεν υπάρχουν διαρροές. Για να διασφαλιστεί ότι η διαδικασία λειτουργεί αξιόπιστα και με μηδενικό ποσοστό λάθους, σε τακτά χρονικά διαστήματα παρεμβάλλονται δοκιμαστικές, ελαττωματικές μπαταρίες με στόχο την ανίχνευση και απόρριψή τους. ΟΙ μπαταρίες που περνούν με επιτυχία τον έλεγχο διαρροής, αξιολογούνται ως προς τις ηλεκτρικές λειτουργίες σε συνολικά 13 πάγκους δοκιμών. Αξιολογείται, για παράδειγμα, η αλληλεπίδραση εξαρτημάτων υψηλής τάσης και χαμηλής τάσης καθώς και η ηλεκτρική μόνωση. Τέλος, κάθε σύστημα μπαταρίας φορτίζεται σε ένα ποσοστό της μέγιστης χωρητικότητάς του.
H Škoda AUTO βρίσκεται σε τροχιά ραγδαίας τεχνολογικής ανάπτυξης και μετασχηματίζεται σταδιακά σε μία μάρκα με ιδιαίτερη έμφαση στην ηλεκτροκίνηση. Ειδικά προγράμματα κατάρτισης προετοιμάζουν το προσωπικό για τη νέα εποχή της αυτοκίνησης. Περισσότεροι από 16.000 εργαζόμενοι έχουν ήδη λάβει τη σχετική εκπαίδευση, σε ένα πρόγραμμα στο οποίο η εταιρεία, μόνο την επόμενη διετία, θα επενδύσει 45 εκατομμύρια ευρώ.
Αν αυτό το ποσό ακούγεται μεγάλο, είναι μάλλον μικρό σε σχέση με την απόφαση της Škoda να επενδύσει συνολικά 1,3 δισ. ευρώ σε νέα ηλεκτρικά και εξηλεκτρισμένα μοντέλα καθώς και στην παραγωγή μπαταριών, έως το 2025.