![Volkswagen Future Plan: Passenger Cars brand gives first glimpse](https://fleetnews.gr/wp-content/uploads/2025/02/20-VW-cheap-electric-696x392.jpg)
Η Volkswagen έδωσε στα στελέχη της μια πρώτη γεύση από ένα νέο χαμηλού κόστους αμιγώς ηλεκτρικό μοντέλο που θα κυκλοφορήσει στην Ευρώπη το 2027, με τιμή περίπου 20.000 ευρώ.
Το μίνι αυτοκίνητο θα είναι το βασικό μοντέλο της σειράς ηλεκτρικών αυτοκινήτων της μάρκας VW με το σήμα ID. Είναι πιθανό να φέρει το σήμα ID1 και θα ανταγωνιστεί χαμηλού κόστους μικρά EV από κινεζικές και κορεατικές μάρκες, καθώς και από Ευρωπαίους αντιπάλους της VW όπως η Renault.
Το EV θα είναι ένα «προσιτό, υψηλής ποιότητας και κερδοφόρο ηλεκτρικό Volkswagen από την Ευρώπη για την Ευρώπη», είπε ο διευθύνων σύμβουλος της μάρκας VW, Thomas Schaefer, στους εργαζόμενους στα κεντρικά γραφεία της αυτοκινητοβιομηχανίας στο Wolfsburg της Γερμανίας, στις 5 Φεβρουαρίου. Ο ίδιος ανέφερε ότι το μίνι αυτοκίνητο θα κάνει το δημόσιο ντεμπούτο του στις αρχές Μαρτίου.
Το ID1 είναι μέρος μιας νέας οικογένειας ηλεκτρικών μικρών αυτοκινήτων που αναπτύσσεται από το «brand core group» του VW Group, το οποίο περιλαμβάνει τις μάρκες μαζικής παραγωγής VW, Skoda και Seat/Cupra της εταιρείας. Η VW αρχικά σκέφτηκε να αναπτύξει το αυτοκίνητο με τη Renault, αλλά αποφάσισε να προχωρήσει μόνη της, λέγοντας ότι θα μπορούσε να μειώσει το κόστος βασιζόμενη στον υψηλό βαθμό τοπικής προσαρμογής στην Ευρώπη.
Η IG Metall, η οποία αντιπροσωπεύει τους περισσότερους Γερμανούς εργάτες της VW, είχε επιτεθεί στην πιθανή εμπλοκή της Renault. Η κορυφαία αξιωματούχος του σωματείου στη VW, Daniela Cavallo, είχε κατηγορήσει τη διοίκηση ότι «έπεσε σε έναν ανταγωνιστή» εξετάζοντας το ενδεχόμενο να αφήσει τη μάρκα Dacia της Renault να παράγει το μοντέλο της VW.
Το πρώτο αυτοκίνητο της VW από την οικογένεια των μικρών EV θα είναι μια έκδοση παραγωγής του πρωτότυπου μικρού αυτοκινήτου ID2 που αναμένεται το 2026, με τιμή περίπου 25.000 €. Η οικογένεια EVs ID2 περιλαμβάνει τα επερχόμενα Skoda Epiq και Cupra Raval. Αυτά τα ηλεκτρικά θα κατασκευαστούν στην Ισπανία.
Η VW δεν είπε εάν το ID1 των 20.000 ευρώ θα χρησιμοποιεί την ίδια πλατφόρμα που βασίζεται σε MEB με το ID2. Η εταιρεία επίσης δεν αποκάλυψε πού θα κατασκευαστεί το EV των 20.000 ευρώ. Το εργοστάσιο της VW στο Σετούμπαλ της Πορτογαλίας ή ένα εργοστάσιο του ομίλου στην ανατολική Ευρώπη είναι μεταξύ των τοποθεσιών που εξετάζονται, ανέφεραν γερμανικά μέσα ενημέρωσης.
Η παρουσίαση του concept ID1 στο Wolfsburg ήταν ένα μήνυμα από τη διοίκηση της VW προς τους εργαζόμενους του εργοστασίου ότι η αυτοκινητοβιομηχανία είναι αφοσιωμένη στο μέλλον του εργοστασίου μετά από επίπονες, πολύμηνες διαπραγματεύσεις για τη μείωση του κόστους.
Οι συνομιλίες ολοκληρώθηκαν τον Δεκέμβριο με τα συνδικάτα που συμφώνησαν σε ένα πακέτο εξοικονόμησης 15 δισεκατομμυρίων ευρώ που περιελάμβανε περικοπή 35.000 θέσεων εργασίας στη Γερμανία έως το 2030 και μείωση της παραγωγικής ικανότητας κατά 700.000 μονάδες. Σε ένα δελτίο τύπου της 5ης Φεβρουαρίου, η VW είπε ότι το εργοστάσιο στο Wolfsburg θα είναι η κύρια τοποθεσία για τη νέα, πλήρως ηλεκτρική συμπαγή κατηγορία της.
Το ηλεκτρικό Golf επόμενης γενιάς θα κατασκευαστεί στο Wolfsburg στη νέα πλατφόρμα Scalable Systems της αυτοκινητοβιομηχανίας με λογισμικό, μαζί με το μεγάλου όγκου ηλεκτρικό T-Roc, αναφέρει η VW στην ανακοίνωση. Αυτές οι δύο «μελλοντικές ηλεκτρικές ναυαρχίδες» για τη μάρκα VW αντιπροσωπεύουν έναν όγκο άνω των 500.000 μονάδων ετησίως, δήλωσε h Cavallo της IG Metall.
Στο πλαίσιο της συμφωνίας με τα συνδικάτα, η VW μεταφέρει την παραγωγή του Golf με κινητήρα εσωτερικής καύσης, που κατασκευάζεται αυτή τη στιγμή στο Wolfsburg, στο Μεξικό.