H IAA Transportation 2024 ξεκίνησε επίσημα την Τρίτη 17 Σεπτεμβρίου στο Αννόβερο, περιλαμβάνοντας, μεταξύ άλλων ένα σημαντικό συνέδριο για τον κλάδο.

Την έκθεση εγκαινίασαν ο Ομοσπονδιακός Υπουργός Μεταφορών της Γερμανίας, Volker Wissing, ο πρωθυπουργός της Κάτω Σαξονίας, Stephan Weil, ο δήμαρχος του Αννόβερου Belit Onay, και η πρόεδρος της VDA (Γερμανική Ένωση Αυτοκινητοβιομηχανίας), Hildegard Müller.

Στην εναρκτήρια ομιλία της, η κ. Müller τόνισε: “Οι βιομηχανίες αυτοκινήτων και επαγγελματικών οχημάτων οδηγούν τον μετασχηματισμό προς τα εμπρός με μεγάλη αφοσίωση, σημαντικές επενδύσεις και εντυπωσιακές καινοτομίες. Ο κλάδος παρουσιάζει εδώ στην IAA Transportation ότι έχουμε ήδη αναπτύξει και τα προϊόντα παράγουμε για κλιματικά ουδέτερη κινητικότητα». Και πρόσθεσε, «τώρα είναι να βγάλουμε αυτά τα έτοιμα για παραγωγή οχήματα στο δρόμο». Επισήμανε επίσης ότι ένα κρίσιμο εμπόδιο παραμένει η υποδομή, ιδιαίτερα στους σταθμούς τροφοδοσίας υδρογόνου και στα δίκτυα φόρτισης: “Η ανάπτυξη σημείων φόρτισης για επαγγελματικά οχήματα παρεμποδίζεται πολύ συχνά από ζητήματα χωρητικότητας του δικτύου ηλεκτρικής ενέργειας. Οι μεταφορείς είναι πρόθυμοι για τη μετάβαση, αλλά αντιμετωπίζουν την πραγματικότητα των χρόνων αναμονής από τους τοπικούς φορείς εκμετάλλευσης δικτύων για την παροχή της απαραίτητης χωρητικότητας. Είναι σαφές ότι κάτι δεν πάει καλά εδώ και χρειάζεται επειγόντως αποφασιστική δράση».

Παράλληλα ξεκίνησε το Συνέδριο της IAA Transportation, με πολλές κεντρικές ομιλίες από εκπροσώπους κορυφαίων κατασκευαστών στους τομείς των μεταφορών και της εφοδιαστικής. Ο Martin Daum, Πρόεδρος του ΔΣ της Daimler Truck, αναφέρθηκε στον ουσιαστικό ρόλο των επαγγελματικών οχημάτων στην παγκόσμια οικονομία. Σημείωσε ότι οι σύγχρονες πόλεις και ο εφοδιασμός των πληθυσμών τους δεν θα λειτουργούσαν χωρίς την καθημερινή χρήση φορτηγών, τονίζοντας ότι τα φορτηγά δεν είναι απλά μεταφορικά οχήματα—είναι η «μηχανή» της σύγχρονης κοινωνίας.

Ο Δρ. Stefan Hartung, Πρόεδρος του ΔΣ της Robert Bosch GmbH, μίλησε για το μέλλον των τεχνολογιών μετάδοσης κίνησης και τον ρόλο του υδρογόνου στις βαριές μεταφορές. Η Bosch θεωρεί ένα ευρύ φάσμα τεχνολογιών ως την καλύτερη προσέγγιση για την κάλυψη των ποικίλων απαιτήσεων των παγκόσμιων logistics. Εκτός από τις μπαταρίες, οι κινητήρες υδρογόνου και οι κινητήρες καύσης υψηλής απόδοσης θα συνεχίσουν να διαδραματίζουν σημαντικό ρόλο για πολλά χρόνια.

H Γενική Διευθύντρια της ACEA, Sigrid de Vries, συζητά στο συνέδριο της IAA Transportation 2024 για τα ζητήματα του κλάδου

Εκπροσωπώντας την OICA (Διεθνής Οργανισμός Κατασκευαστών Μηχανοκίνητων Οχημάτων), ο François Roudier αναφέρθηκε στον ρόλο των νομοθετικών ρυθμίσεων στον μετασχηματισμό της κινητικότητας. Ο κ. Roudier τόνισε ότι η παγκόσμια συνεργασία είναι ζωτικής σημασίας για τη θέσπιση ενιαίων προτύπων και κανονισμών για την αυτοκινητοβιομηχανία. Περιέγραψε τις προσπάθειες της OICA να εναρμονίσει τα διεθνή πρότυπα που επηρεάζουν τόσο τους κατασκευαστές οχημάτων όσο και τις εταιρείες logistics.

Στην ομιλία της, η Karin Rådström, CEO της Mercedes-Benz Trucks στην Daimler Truck AG, τόνισε τον κρίσιμο ρόλο των ηλεκτρικών φορτηγών στην απαλλαγή των βαρέων επαγγελματικών μεταφορών από τον άνθρακα. Παρουσίασε το νέο eActros 600, ένα ηλεκτρικό φορτηγό με αυτονομία έως και 500 χλμ ανά φόρτιση. Η κ. Rådström τόνισε τη σημασία της οικονομικά αποδοτικής ηλεκτροκίνησης και της ευρέως διαδεδομένης υποδομής φόρτισης.

Ο Holger Klein, CEO του ZF Group, μίλησε για τον ρόλο της ZF στον κλάδο της αυτοκινητοβιομηχανίας και των μεταφορών. Τόνισε την ανάγκη για καινοτομία και την ανάπτυξη τεχνολογιών που είναι φιλικές προς το περιβάλλον και οικονομικά βιώσιμες. Ο κ. Klein παρουσίασε την πρόοδο της ZF στην ανάπτυξη αυτοματοποιημένων κιβωτίων ταχυτήτων και ευφυών συστημάτων οχημάτων που έχουν σχεδιαστεί για τη βελτιστοποίηση της κατανάλωσης καυσίμου ενώ παράλληλα ενισχύουν την οδική ασφάλεια.

Ο Arnd Franz, CEO της MAHLE GmbH, συζήτησε τον ρόλο της τεχνολογίας κυψελών καυσίμου και την αναγκαιότητα επιδίωξης πολλαπλών τεχνολογικών προσεγγίσεων για την προώθηση της απαλλαγής από τον άνθρακα. Η MAHLE εστιάζει σε λύσεις τόσο με ηλεκτρικά μπαταρίας όσο και υδρογόνου, αναπτύσσοντας τεχνολογίες που μειώνουν τις εκπομπές CO2 στα επαγγελματικά οχήματα και στα επιβατικά αυτοκίνητα.

Ο Olof Persson, CEO του Iveco Group, τόνισε τη σημασία της διεθνούς συνεργασίας και των τυποποιημένων λύσεων για τις υποδομές φόρτισης και τη μετάβαση στην κινητικότητα υδρογόνου. Μίλησε για την ανάγκη εναρμόνισης των ρυθμιστικών πλαισίων προς την επιτάχυνση της υιοθέτησης νέων τεχνολογιών και τη διευκόλυνση της μετάβασης σε κλιματικά ουδέτερη κινητικότητα.

Ο επικεφαλής της Tesla Semi, Dan Priestley, στην ομιλία του, αναφέρθηκε το νέο ηλεκτρικό φορτηγό της Tesla, το Tesla Semi, και μοιράστηκε ενδιαφέροντα νέα σχετικά με την ανάπτυξή του για μαζική παραγωγή, τα πλεονεκτήματά του έναντι των φορτηγών ντίζελ και την πιθανή κυκλοφορία στην ευρωπαϊκή αγορά αυτού του καινοτόμου φορτηγού.

Φωτογραφίες: IAA Transportation

Προηγούμενο άρθροΤα “Αστέρια της Χρονιάς” στην IAA Transportation 2024
Επόμενο άρθροΗ ACEA ζητά επείγουσα δράση καθώς η ζήτηση για EV μειώνεται