Παρόλο που η ηλεκτροκίνηση βρίσκεται στο επίκεντρο των συζητήσεων της Daimler και της JLR και οι δύο κατασκευαστές έχουν επενδύσει σημαντικά στο ντίζελ, θεωρώντας μάλλον ότι υπάρχει θέση γι΄αυτό τώρα που οι εκπομπές NOx είναι υπό έλεγχο. Και οι δύο κατασκευαστές πολυτελών οχημάτων προσφέρουν σήμερα μοντέλα ντίζελ που συμμορφώνονται με το πρότυπο εκπομπών του 2020.

Τα Mercedes A 200 d, A 220 d, B 200 d, B 220 d, GLE 350 d και GLE 400 d έχουν έγκριση τύπου Euro 6d και την ίδια έχει και το Jaguar XF 2.0D 180 (φωτογραφία). Αυτό μπορεί να τους δίνει σήμερα ένα μικρό ανταγωνιστικό πλεονέκτημα – εκτός από το Ηνωμένο Βασίλειο, όπου απαλλάσσονται από το νέο πρόσθετο ετήσιο τέλος κυκλοφορίας για ντίζελ – αλλά θα μπορούσε να σημάνει μια τεράστια διαφορά στο μέλλον.

Το Euro 6d είναι αυστηρότερο από το Euro 6dtemp

Τον Σεπτέμβριο του 2018 το πρότυπο Euro 6 υιοθέτησε την επωνυμία «d-temp» – ένα ενδιάμεσο βήμα προς το «πραγματικό» πρότυπο Euro 6d, το οποίο θα τεθεί σε ισχύ το 2020 για νέες εγκρίσεις τύπου και ένα χρόνο αργότερα για όλα τα νέα οχήματα. Το Euro 6d-temp επιτρέπει συντελεστή συμμόρφωσης 2,1 για τις εκπομπές NOx που μετρήθηκαν κατά τη διάρκεια της δοκιμής πραγματικών εκπομπών οδήγησης (RDE). Με άλλα λόγια: με λιγότερα από 168 mg / km εγκρίνεται, με περισσότερα κόβεται.

Μόλις εφαρμοσθεί το Euro 6d, ο συντελεστής συμμόρφωσης μειώνεται στο 1,5 ισούται δηλαδή με 120 mg / km. Τα νέα μοντέλα της Mercedes και της Jaguar καταφέρνουν να παραμείνουν κάτω από αυτό το όριο και, συνεπώς, ήδη συμμορφώνονται με το επόμενο πρότυπο.

Σήμερα, οι νομοθέτες δεν κάνουν καμία διάκριση μεταξύ του Euro 6b και του 6d-temp, ούτε ως προς τους φόρους, ούτε ως προς τους περιορισμούς αποδοχής. Αυτό πιθανότατα θα αλλάξει στο μέλλον. Στο Ηνωμένο Βασίλειο, ο φόρος εταιρικών αυτοκινήτων ήδη λαμβάνει υπόψη το πρότυπο 6d. Αν το αυτοκίνητο συμμορφώνεται, απαλλάσσεται από το νέο πρόσθετο ετήσιο τέλος κυκλοφορίας πετρελαίου.

Συντελεστής συμμόρφωσης υπό συζήτηση

Υπάρχει κάποια διαμάχη γύρω από τον συντελεστή συμμόρφωσης 2,1, ο οποίος μειώνει κάπως το περιθώριο προσαρμογής των κατασκευαστών να προσαρμοστούν στη νέα διαδικασία έγκρισης τύπου RDE. Δημιουργήθηκε το 2016, όταν η Ευρωπαϊκή Επιτροπή ψήφισε μια τροποποίηση του προτύπου Euro 6, επιτρέποντας την απόκλιση των εκπομπών NOx, που μετρήθηκαν κατά τη διάρκεια της δοκιμής πραγματικών εκπομπών ρύπων (RDE), κατά 110% σε σχέση με το εργαστηριακό όριο των 80 mg / km.

Τον Δεκέμβριο του 2018, το Γενικό Δικαστήριο της Ευρωπαϊκής Ένωσης έκρινε ότι η Επιτροπή δεν είχε τέτοια εξουσία και πως, όσο δύσκολο και αν είναι για τεχνολογικούς λόγους η αυτοκινητοβιομηχανία να επιτύχει το όριο των 80 mg / km υπό πραγματικές συνθήκες, το γεγονός αυτό δεν δικαιολογεί την επιείκεια. Η Επιτροπή άσκησε έφεση κατά της απόφασης του δικαστηρίου. Αν μη τι άλλο, αυτό δεν βοηθά τους καταναλωτές να ανακτήσουν την εμπιστοσύνη τους στο ντίζελ.

Οι πωλήσεις αυτοκινήτων ντίζελ στην Ευρώπη (ΕΕ+ΕΖΕΣ) κατέγραψαν συνολικά πτώση κατά 18,4% το 2018 σε σχέση με το 2017. Στη Γερμανία, ωστόσο, ενώ οι πωλήσεις ντίζελ το 2018 συνολικά έπεσαν σε σχέση με το 2017 κατά 16,9%, τον Ιανουάριο του 2019 αυξήθηκαν κατά 2,1%.

Πηγή διαγράμματος: European Federation for Transport and Environment

Προηγούμενο άρθροΗ Volkswagen FS απέκτησε το 60% της Fleet Logistics
Επόμενο άρθροΗ Volkswagen Financial Services εξαγοράζει την LogPay