Το σύστημα προειδοποίησης εξόδου τελευταίας γενιάς της Volkswagen συμβάλλει στην αποφυγή επικίνδυνων καταστάσεων κατά την έξοδο από το αυτοκίνητο μέσα στην πόλη.

Το σύστημα υποβοήθησης έχει τη δυνατότητα να προειδοποιεί τον οδηγό και τους επιβάτες για τους υπόλοιπους χρήστες του δρόμου που πλησιάζουν το σταθμευμένο Volkswagen από πίσω. Για παράδειγμα, εντός του εύρους του συστήματος, μπορούν να ανιχνευθούν ποδηλάτες, οι οποίοι συχνά ανήκουν στους πιο ευάλωτους χρήστες του δρόμου. Εκτός από τις πόρτες του οδηγού και του συνοδηγού, το σύστημα προειδοποίησης εξόδου παρέχει προστασία και για τις πίσω πόρτες. Το νέο ID.7, το νέο Passat και το νέο Tiguan εξοπλίζονται στάνταρ με αυτό το σύστημα υποβοήθησης. Στα Golf, ID.4 και ID.5 διατίθεται προαιρετικά στην κατάλληλη τεχνολογικά εκδοχή του.

Το σύστημα προειδοποίησης εξόδου στο νέο ID.7

Το νέο ID.7 είναι εξοπλισμένο με τις υψηλότερες προδιαγραφές του συστήματος υποβοήθησης. Το σύστημα προειδοποίησης εξόδου σαρώνει την περιοχή πίσω από το Volkswagen μέσω δύο αισθητήρων/ ραντάρ (αριστερά και δεξιά στον προφυλακτήρα) και ενημερώνει τους επιβάτες για τυχόν κίνδυνο πριν καν ακουμπήσουν το χερούλι της πόρτας: εάν πλησιάζει ένας χρήστης του δρόμου, ενεργοποιείται αυτόματα μια ένδειξη LED στον εξωτερικό καθρέφτη ως πρώτο στάδιο προειδοποίησης. Εάν παρ’ όλα αυτά ένα από τα χερούλια της πόρτας έχει ήδη τραβηχτεί η πόρτα παρεμποδίζεται για σύντομο χρονικό διάστημα προκειμένου να μην ανοίξει. Εάν τελικά η πόρτα ανοίξει, ακούγεται ένα προειδοποιητικό σήμα. Επιπλέον, το σύστημα υποβοήθησης παραμένει ενεργό για τρία λεπτά μετά τη στάθμευση και την απενεργοποίηση του Volkswagen, προκειμένου να καλύψει όλους τους επιβάτες που βγαίνουν από το όχημα.

Το σύστημα προειδοποίησης εξόδου στο νέο Passat και το νέο Tiguan

Το σύστημα προειδοποίησης εξόδου στο νέο Passat και το νέο Tiguan λειτουργεί με παρόμοιο τρόπο με το ID.7: το σύστημα χρησιμοποιεί την ένδειξη LED στον αντίστοιχο εξωτερικό καθρέφτη για να ενημερώσει τους επιβάτες εάν τυχόν πλησιάζει ένας χρήστης του δρόμου από πίσω, ακόμη και πριν καν πιάσουν τα χερούλια της πόρτας. Εάν παρ’ όλα αυτά έχει ανοίξει μία πόρτα, η ηχητική προειδοποίηση ακούγεται μέσω του ηχείου της συγκεκριμένης πόρτας. Δεδομένου ότι και τα δύο μοντέλα είναι εξοπλισμένα με μηχανικές κλειδαριές θυρών, η πρόσθετη λειτουργία καθυστέρησης ανοίγματος της πόρτας από το ID.7 δεν είναι διαθέσιμη.

Το σύστημα προειδοποίησης εξόδου είναι προαιρετικά διαθέσιμο στα ID.4 και ID.5. Λειτουργεί σχεδόν με τον ίδιο τρόπο όπως στο ID.7. Μόνη διαφορά: σε αυτά η ένδειξη LED στον εξωτερικό καθρέφτη ενεργοποιείται μόνο σε περίπτωση κινδύνου όταν οι επιβάτες χρησιμοποιούν ένα από τα χερούλια των θυρών. Τα άλλα στάδια προειδοποίησης -το ηχητικό σήμα στην αντίστοιχη πόρτα και η ηλεκτρονική καθυστέρηση ανοίγματος- είναι πανομοιότυπα με αυτά του ID.7.

Το πρώτο Volkswagen με σύστημα προειδοποίησης εξόδου ήταν το σημερινό Golf. Εδώ, το σύστημα λειτουργεί με παρόμοιο τρόπο με τα ID.4 και ID.5. Όπως και τα μοντέλα Passat και Tiguan MQB, το Golf είναι εξοπλισμένο με μηχανικές κλειδαριές θυρών, πράγμα που σημαίνει ότι η πρόσθετη λειτουργία καθυστέρησης του ανοίγματος της πόρτας δεν είναι διαθέσιμη.

 

 

Προηγούμενο άρθροΗ Symbio εγκαινίασε το SymphonHy
Επόμενο άρθροEuro NCAP: αποτελέσματα ασφαλείας 11 αυτοκινήτων