Χωρίς την έκπτωση φόρου, ερευνητές εκτιμούν ότι οι πωλήσεις εξηλεκτρισμένων αυτοκινήτων (EV) στις ΗΠΑ θα μπορούσαν να μειωθούν κατά 30% έως το 2027 και σχεδόν 40% έως το 2030.

Αυτό μπορεί να μειώσει το προβλεπόμενο μερίδιο αγοράς EV από 18% σε 13% το 2026 και από 40% σε 24% το 2030, σύμφωνα με σχετική μελέτη του REPEAT Project, μια ομάδας του Πανεπιστημίου του Πρίνστον που αναλύει την περιβαλλοντική πολιτική. Μια τέτοια επιβράδυνση θα μπορούσε να οδηγήσει σε ακύρωση του 100% των προγραμματισμένων επεκτάσεων των εργοστασίων συναρμολόγησης ηλεκτρικών στις ΗΠΑ και θα μπορούσε να καταστήσει περιττό το 29% έως 72% της χωρητικότητας κατασκευής μπαταριών στις ΗΠΑ. Τα εργοστάσια που είναι σε αδράνεια —ή δεν χτίστηκαν ποτέ εξαρχής— σημαίνουν λιγότερες θέσεις εργασίας.

Εάν η κυβέρνηση Τραμπ καταργήσει την ομοσπονδιακή πίστωση φόρου για ηλεκτρικά οχήματα, αυτό θα μπορούσε να έχει καταστροφικές επιπτώσεις στην αμερικανική παραγωγή, προειδοποιούν οι αναλυτές. Συγκεκριμένα, η κατάργηση της έκπτωσης φόρου των 7.500 δολαρίων θα μείωνε τη ζήτηση ηλεκτρικών οχημάτων , καθώς και θα έθετε σε κίνδυνο τις θέσεις εργασίας που σχετίζονται με την κατασκευή αυτών των οχημάτων και των μπαταριών που τα τροφοδοτούν. «Η έκθεση είναι επίσης η μόνη ανάλυση που γνωρίζω μέχρι σήμερα και η οποία αφορά την αμερικανική παραγωγή», είπε ο Jesse D. Jenkins, επίκουρος καθηγητής στο Πρίνστον και επικεφαλής του έργου της μελέτης, σε δήλωσή του.

Οι αναλυτές θεώρησαν την έκπτωση φόρου ως ζωτικής σημασίας για τη συνέχιση της αύξησης των πωλήσεων EV στις ΗΠΑ. Ήταν μεταξύ των τάσεων που οδήγησαν την S&P Global Mobility, το 2023, να προβλέψει ότι οι πωλήσεις ηλεκτρικών οχημάτων στις ΗΠΑ θα μπορούσαν να υπερδιπλασιαστούν έως το 2030 . Ωστόσο, η κυβέρνηση Τραμπ αναμένεται να σταματήσει την πολιτική της επιδότησης, μαζί με άλλες πολιτικές της κυβέρνησης Μπάιντεν που σχετίζονται με τις υποδομές των παρόχων και τα πρότυπα εκπομπών .

Προηγούμενο άρθροStellantis: Νέος επικεφαλής στην Κίνα
Επόμενο άρθροΕυρώπη: Μεταφορές με υποδομές φόρτισης