Σταθερά αποτελέσματα κατέγραψε το Volkswagen Group το Οικονομικό Έτος 2024, ενώ διαβλέπει ισχυρές προοπτικές για  το 2025.

Τα έσοδα από πωλήσεις ανήλθαν σε  324,7 δισ. ευρώ, ελαφρώς αυξημένα σε σχέση με το 2023 (322,3 δισ. ευρώ). Στον κλάδο αυτοκινήτου, τα έσοδα από πωλήσεις ανήλθαν σε 265,9 δισ. ευρώ, σημειώνοντας ελαφρά πτώση έναντι του προηγούμενου έτους εξαιτίας της μείωσης του όγκου πωλήσεων. Τα έσοδα από τις πωλήσεις του Ομίλου παρουσίασαν ελαφρά αύξηση από το προηγούμενο έτος λόγω της θετικής πορείας του τομέα Χρηματοοικονομικών Υπηρεσιών (Financial Services).

Το Λειτουργικό Αποτέλεσμα 19,1 δισ. ευρώ ήταν μειωμένο κατά 15% σε σχέση με το 2023 (22,5 δισ. ευρώ), το δε Προσαρμοσμένο Λειτουργικό Αποτέλεσμα έφθασε τα 21,7 δισ. ευρώ. Η μείωση του Λειτουργικού Αποτελέσματος οφείλεται στη σημαντική αύξηση των πάγιων εξόδων, που περιλαμβάνουν έκτακτες δαπάνες συνολικού ύψους 2,6 δισ. ευρώ σε καθαρή βάση, κυρίως για λόγους αναδιάρθρωσης.

Το  Περιθώριο Λειτουργικού Κέρδους ήταν 5,9%. Προσαρμοσμένο για μη λειτουργικά στοιχεία όπως τα έξοδα αναδιάρθρωσης και η αποδέσμευση προβλέψεων, καθώς και πριν από τις επιπτώσεις αποτίμησης, το Περιθώριο Λειτουργικού Κέρδους του 2024 ανέρχεται σε 6,7%.

Οι Καθαρές Ταμειακές Ροές 5,0 δισ. ευρώ στον τομέα του αυτοκινήτου για το οικονομικό έτος 2024 (10,7 δισ. ευρώ). Οι Καθαρές Ταμειακές Ροές στον τομέα του αυτοκινήτου, όπως αναμενόταν, ήταν χαμηλότερές σε σύγκριση με το προηγούμενο έτος, κυρίως λόγω των συνεχιζόμενων υψηλών επενδύσεων και της πτώσης των λειτουργικών κερδών.

Οι Καθαρές Ταμειακές Ροές ήταν σταθερές στα 1,7 δισ. ευρώ το 4ο τρίμηνο του 2024, υποστηριζόμενες από τη μείωση του κεφαλαίου κίνησης. Το Volkswagen Group πέτυχε το περασμένο έτος πωλήσεις 9,4 εκατ. οχημάτων. Η ανάπτυξη στη Νότια Αμερική δεν μπόρεσε να αντισταθμίσει πλήρως την πτώση που παρατηρήθηκε στην Κίνα. Οι πωλήσεις οχημάτων στη Βόρεια Αμερική και την Ευρώπη παρέμειναν στα επίπεδα του προηγούμενου έτους.

Η λήψη παραγγελιών για αμιγώς ηλεκτρικά οχήματα στη Δυτική Ευρώπη αυξήθηκε κατά 88% κατά το Οικονομικό Έτος 2024. Με σημαντική υποστήριξη από το διευρυμένο και ανανεωμένο χαρτοφυλάκιο προϊόντων, στη Δυτ. Ευρώπη, οι παραγγελίες για τα BEV σχεδόν διπλασιάστηκαν (+88% από το 2023), γράφοντας συνολική αύξηση 15%.  Το Διοικητικό Συμβούλιο και το Εποπτικό Συμβούλιο προτείνουν μέρισμα ύψους 6,30 ευρώ ανά κοινή μετοχή και 6,36 ευρώ ανά προνομιούχο μετοχή, που αντιπροσωπεύει μία μείωση 30% σε σχέση με το προηγούμενο έτος. Ο δείκτης πληρωμής μερισμάτων αντιστοιχεί σε περίπου 30%. Το Volkswagen Group αναμένει ότι τα έσοδα από τις πωλήσεις θα ξεπεράσουν τα επίπεδα του προηγούμενου έτους έως και 5%. Η λειτουργική απόδοση επί των πωλήσεων του Ομίλου αναμένεται να κυμανθεί μεταξύ 5,5 και 6,5%.

Στον Τομέα Αυτοκινήτου, ο Όμιλος αναμένει ποσοστό επενδύσεων μεταξύ 12 και 13% το 2025. Εδώ, οι καθαρές ταμειακές ροές προβλέπονται να είναι μεταξύ 2 και 5 δισ. ευρώ.

Περιλαμβάνονται εκροές μετρητών για μελλοντικές επενδύσεις καθώς και για μέτρα αναδιάρθρωσης που θα εφαρμοστούν. Η καθαρή ρευστότητα του Τομέα Αυτοκινήτου για το 2025 αναμένεται μεταξύ 34 και 37 δισ. ευρώ. Ο στόχος του ομίλου να συνεχίσει μια ισχυρή πολιτική χρηματοδότησης και ρευστότητας παραμένει.

Προκλήσεις θα προκύψουν κυρίως από ένα περιβάλλον που χαρακτηρίζεται από πολιτική αβεβαιότητα, αυξανόμενους εμπορικούς περιορισμούς και γεωπολιτικές εντάσεις, και από τον εντεινόμενο ανταγωνισμό, τις ασταθείς αγορές πρώτων υλών, ενέργειας και συναλλάγματος, καθώς και τις αυστηρότερες προδιαγραφές εκπομπών ρύπων.

Προηγούμενο άρθροTOYOTA C-HR+: Νέο, πλήρως ηλεκτρικό C-SUV – Στην Ελλάδα το Φθινόπωρο
Επόμενο άρθροAlphabet: Θετικά αποτελέσματα – Αναμένει να ξεπεράσει τον στόχο για την αποτίμησή της