Δικαστική απόφαση αναστέλλει την παραγωγή της Renault στη Νορμανδία

Δικαστική απόφαση αναστέλλει την παραγωγή της Renault σε ένα από τα γαλλικά εργοστάσιά της. Η απόφαση επέκρινε τον τρόπο με τον οποίο η αυτοκινητοβιομηχανία ενημέρωσε τα συνδικάτα για τα αυξημένα προστατευτικά μέτρα που έθεσε σε εφαρμογή ώστε να αποτρέψει τη διάδοση του κορωνοϊού.

Η μερική δραστηριότητα στο εργοστάσιο Sandouville, που εδρεύει στη Νορμανδία, ξανάρχισε στα τέλη του περασμένου μήνα μετά από κλείσιμο έξι εβδομάδων λόγω της πανδημίας.

“Κάθε δραστηριότητα στο εργοστάσιο της Sandouville διεκόπη από τις 7 Μαΐου μέχρι νεοτέρας”, δήλωσε εκπρόσωπος της Renault στο Reuters. Και πρόσθεσε πως η γαλλική αυτοκινητοβιομηχανία θα ασκήσει έφεση στη δικαστική απόφαση, που απορρέει από υπόθεση που παρουσιάστηκε στο δικαστήριο από το τοπικό συνδικάτο της CGT.

Το εργατικό δυναμικό της Sandouville ανερχόταν σε 1.900 άτομα στα τέλη 2019. Το εργοστάσιο παράγει κυρίως το βαν Renault Trafic και τμήματα των βαν Fiat και Nissan.

Σύμφωνα με καλά ενημερωμένες γαλλικές πηγές, το δικαστήριο του Havre εργάστηκε μόνον επί του φακέλου της υπόθεσης, χωρίς να δεχθεί προς ακρόαση τα ενδιαφερόμενα μέρη ή να επισκεφθεί το εργοστάσιο της Sandouville για να παρακολουθήσει την εκπαίδευση που παρέχεται όντως στους εργαζόμενους της Renault.

Στην καταγγελία της, η CGT επικαλείται θέματα τυπικότητας, ισχυριζόμενη πως δεν έλαβαν όλα τα μέλη της το εταιρικό email πρόσκλησης προς ενημέρωση. Έτσι, η συνδικαλιστική οργάνωση θεωρεί ότι η διαδικασία δεν υπήρξε “κανονική” και το δικαστήριο αποδέχθηκε “αντικανονικότητα”, παρόλο που η συγκεκριμένη διαδικασία δεν απαγορεύεται από τον Εργατικό Κώδικα.

Η δυσαρέσκεια των άλλων συνδικάτων

Η αναστολή της παραγωγής αποτελεί πλήγμα για τη Renault, σε μια ήδη δύσκολη οικονομική συγκυρία. Ειδικά επειδή το εργοστάσιο της Sandouville κατασκευάζει κυρίως τα επαγγελματικά οχήματα Renault Trafic, για τα οποία τα βιβλία παραγγελιών της εταιρείας είναι πλήρη.

Η Διοίκηση εκτιμά πως οι κυρώσεις οφείλονται σε διαδικαστικά θέματα και όχι σε ελλιπή υγειονομικά μέτρα. Η σταδιακή επαναλειτουργία “ξεκίνησε εντός του κοινωνικού πλαισίου του συμφώνου αλληλεγγύης και πορείας του μέλλοντος που συμφωνήθηκε και προσυπογράφηκε από τις συνδικαλιστικές οργανώσεις CFDT, CFE-CGC και FO στις 2 Απριλίου 2020”.

Οι συνδικαλιστικές οργανώσεις, CFE-CGC, FO και CFDT, που συμφωνούν με την επανέναρξη της παραγωγής, έχουν εκπλαγεί, καταλογίζοντας, άμεσα ή έμμεσα, στην CGT ανευθυνότητα. Ο Franck Daoût, εκπρόσωπος της κεντρικής συνδικαλιστικής ένωσης CFDT-Renault, δεν αποκρύπτει τη δυσαρέσκειά του. “Είναι πραγματικά κρίμα. Για δογματικούς πολιτικούς λόγους, έχουμε ένα εργοστάσιο κλεισμένο για τουλάχιστον δύο εβδομάδες ενώ υπήρχε η δυνατότητα να επανεκκινήσει υπό καλές συνθήκες”.

Από τις 18 Μαΐου το εργοστάσιο της Sandouville επρόκειτο να λειτουργήσει με πλήρη ισχύ. Περίπου 700 έκτακτοι εργαζόμενοι επρόκειτο να ενταχθούν εκείνη την ημέρα.

Ο Guillaume Ribeyre, εκπρόσωπος της κεντρικής συνδικαλιστικής ένωσης CFE-CGC, του μεγαλύτερου συνδικάτου στη Renault, “ανησυχεί” για τους εργαζόμενους και φοβάται για τη διάρκεια του κλεισίματος του εργοστασίου. Το συνδικάτο δεν κατανοεί αυτήν την απόφαση, ειδικά έχοντας “συμμετάσχει στις προσπάθειες δημιουργίας συνθηκών υγιεινής που θεωρούνται καλού επιπέδου”.

Ο αντίκτυπος του COVID-19

Το Groupe Renault πούλησε παγκοσμίως 672.962 οχήματα (επιβατικά και LCV όλων των μαρκών του) το τρίμηνο Ιανουαρίου – Μαρτίου, παρουσιάζοντας πτώση 25,9% σε μια παγκόσμια αγορά με πτώση 24,6%.
Τα έσοδα του Ομίλου ανήλθαν σε 10.125 εκατ. ευρώ (-19,2%) το τρίμηνο.
Το Διοικητικό Συμβούλιο της Renault αποφάσισε στις 9 Απριλίου 2020 να μη προτείνει πλέον τη διανομή μερίσματος στην Ετήσια Γενική Συνέλευση της 19ης Ιουνίου 2020. Ενώ μέχρι σήμερα, ο αντίκτυπος που θα έχει αυτή η πανδημία στα αποτελέσματα του Ομίλου είναι ακόμη αδύνατος να εκτιμηθεί.

Προηγούμενο άρθροENYAQ iV: η φιλοσοφία ηλεκτροκίνησης της Škoda
Επόμενο άρθροFiat: Όσα θέλετε να μάθετε για τα EV σε 8 video