Οι περισσότερες χώρες της Ευρωπαϊκής Ένωσης (ΕΕ) βρίσκονται σε πορεία επίτευξης των στόχων δημόσιων υποδομών φόρτισης. Η φόρτιση θεωρείται από τα μεγαλύτερα εμπόδια μετάβασης σε ηλεκτρικά οχήματα, αλλά η κατάσταση βελτιώνεται ταχέως, όπως δείχνει ανάλυση της Transport & Environment (T&E).

Υπήρξε τριπλάσια αύξηση δημόσιων φορτιστών EV στην ΕΕ την τελευταία τριετία, σύμφωνα νέα ανάλυση της T&E. Υπήρχαν περισσότερα από 630.000 σημεία φόρτισης στα τέλη του 2023 και το δίκτυο φόρτισης αυξήθηκε ταχύτερα πέρυσι σε σχέση με τον στόλο ηλεκτρικών οχημάτων.

Οι περισσότερες χώρες της ΕΕ έχουν ήδη πιάσει τους στόχους δημόσιων υποδομών φόρτισης της ΕΕ για το 2024, σύμφωνα με την ανάλυση των εθνικών δικτύων φόρτισης και την προβλεπόμενη ανάπτυξη του στόλου ηλεκτρικών οχημάτων. Σύμφωνα με τον ισχύοντα Κανονισμό Υποδομής Εναλλακτικών Καυσίμων (AFIR) της ΕΕ, κάθε χώρα έχει ετήσιους στόχους αναλόγως  της συνολικής ισχύος φόρτισης και του πλήθους των κυκλοφορούντων ηλεκτρικών αυτοκινήτων.

Πορεία επίτευξης των στόχων δημόσιων υποδομών φόρτισης

Μεταξύ των χωρών που δεν έχουν επιτύχει ακόμα τους στόχους τους για το 2024, η Πορτογαλία, η Ουγγαρία και η Λιθουανία θα καλύψουν πιθανότατα την διαφορά έως την προθεσμία της 31ης Δεκεμβρίου. Η Ελλάδα και η Ιρλανδία πρέπει να προσπαθήσουν  περισσότερο, αλλά μπορούν να επιτύχουν τους στόχους τους εάν κινηθούν ταχέως φέτος, ανέφερε η T&E. Το Λουξεμβούργο, η Κύπρος και η Μάλτα υστερούν επίσης, αλλά μπορούν εύκολα να επιτύχουν τους στόχους με λίγους νέους φορτιστές, λόγω μικρού μεγέθους των στόλων τους EV.

Ο Fabian Sperka, διευθυντής πολιτικής οχημάτων της T&E, δήλωσε: «Η φόρτιση θεωρείται από τα μεγαλύτερα εμπόδια για την μετάβαση σε ηλεκτρικά οχήματα, αλλά η κατάσταση βελτιώνεται ταχέως. Οι κυβερνήσεις πρέπει να υπερβούν τους στόχους της ΕΕ εάν επιθυμούν να πείσουν περισσότερους οδηγούς. Πρέπει να εγκατασταθεί μεγαλύτερη ικανότητα όπου υπάρχει κίνηση και οι πληρωμές πρέπει να είναι απλούστερες. Πρέπει επίσης να υπάρξει έλεγχος για χαλασμένους φορτιστές».

Η T&E καλεί τις κυβερνήσεις της ΕΕ να υπερβούν τις επιδιώξεις του AFIR και να λάβουν υπόψη τα ακόλουθα:

  1. Πρόβλεψη και εντοπισμό μελλοντικής ζήτησης για φόρτιση προς αποφυγή τα προβλημάτων δικτύου.
  2. Εγκατάσταση κόμβων ταχυφόρτισης κάθε 60 χλμ κατά μήκος κύριων οδικών αρτηριών έως το 2025, πριν από την προθεσμία AFIR για το 2030 και επέκταση των στόχων AFIR στις μεγάλες εθνικές οδούς·
  3. Αποκεντρωμένη εφαρμογή των εθνικών στόχων φόρτισης βάσει στόλου, ώστε η ανάπτυξή της να συνάδει με την υιοθέτηση EV σε περιφερειακό ή επαρχιακό επίπεδο.
  4. Επιδιόρθωση της προβληματικής υποδομής, απαιτώντας από τους διαχειριστές των δημόσιων σημείων φόρτισης ελάχιστο χρόνο λειτουργίας τουλάχιστον 98% ετησίως.
  5. Περιορισμό της γραφειοκρατίας για τις εταιρείες διαχείρισης δικτύων, εναρμονίζοντας τις αδειοδοτήσεις και τις διοικητικές διαδικασίες της ΕΕ και εστιάζοντας στη δημόσια οικονομική στήριξη όπου υφίσταται αδυναμία αγοράς, π.χ. όπου χρειάζονται υποδομές αλλά υποχρησιμοποιούνται και δεν προσελκύουν ιδιωτικές επενδύσεις.

Φωτογραφία: Transport & Environment

Προηγούμενο άρθροΗ S Black Edition είναι η πιο δυναμική Bentayga
Επόμενο άρθροYoung Car Mechanic 2024 από την INTER CARS