Η ευρωπαϊκή αυτοκινητοβιομηχανία αναγνωρίζει τη ρεαλιστική στροφή στο Σχέδιο Δράσης της Επιτροπής εν μέσω αναταραχής της παγκόσμιας αγοράς, αλλά προειδοποιεί ότι βασικά στοιχεία εξακολουθούν να λείπουν.

Οι ευρωπαίοι κατασκευαστές οχημάτων έχουν δεσμευτεί για κινητικότητα μηδενικών εκπομπών, έχοντας ήδη επενδύσει εκατοντάδες δισεκατομμύρια ευρώ στη μετάβαση. Ωστόσο, όπως δείχνουν τα στοιχεία της αγοράς, οι κατασκευαστές μόνοι τους δεν μπορούν να πραγματοποιήσουν τη μετάβαση με τον ρυθμό που απαιτεί η νομοθεσία της ΕΕ. Απαιτούνται φιλόδοξες ενέργειες για την ενίσχυση των υποδομών, η ζήτηση κινήτρων και μέτρα για τη μείωση του κόστους κατασκευής για αυτοκίνητα, φορτηγά, φορτηγά και λεωφορεία.

«Το Σχέδιο Δράσης προσδιορίζει πολλούς βασικούς τομείς στους οποίους απαιτείται άμεση εργασία. Η προτεινόμενη ευελιξία για την επίτευξη των στόχων CO2 τα επόμενα χρόνια είναι ένα ευπρόσδεκτο πρώτο βήμα προς μια πιο ρεαλιστική προσέγγιση για την απαλλαγή από τις ανθρακούχες εκπομπές που υπαγορεύεται από την αγορά και τη γεωπολιτική πραγματικότητα. Κρατάει την υπόσχεση για μικρή ανάσα των κατασκευαστών αυτοκινήτων και φορτηγών, υπό την προϋπόθεση ότι θα τεθούν σε εφαρμογή τα τόσο αναγκαία μέτρα υποδομών ζήτησης και φόρτισης», δήλωσε η Sigrid de Vries, Γενική Διευθύντρια της Ευρωπαϊκής Ένωσης Κατασκευαστών Αυτοκινήτων (ACEA).

«Παρόλα αυτά και παρά την περιγραφή πολλών υποσχόμενων μέτρων για την ενίσχυση της ανάπτυξης των υποδομών και της απορρόφησης βαρέων επαγγελματικών οχημάτων μηδενικών εκπομπών, από αυτήν την κατηγορία οχημάτων εξακολουθεί να λείπει η ρητή δέσμευση να ξεκινήσει την αναθεώρηση των προτύπων CO2 το 2025, συμπεριλαμβανομένης μιας επείγουσας αξιολόγησης των συνθηκών που επιτρέπουν την εφαρμογή», ​​πρόσθεσε η de Vries.

Η ACEA χαιρετίζει την αναγνώριση από το Σχέδιο Δράσης της ανάγκης εξορθολογισμού των ρυθμίσεων, εργασιών για την απλούστευση των κανονισμών και λήψης μέτρων για την ενίσχυση του ανταγωνιστικού πλεονεκτήματος της Ευρώπης σε άλλους τομείς, όπως η αυτόνομη οδήγηση.

Η ACEA είναι έτοιμη να συνεχίσει το διάλογο με την Ευρωπαϊκή Επιτροπή για να διαμορφώσει μια ολοκληρωμένη μακροπρόθεσμη στρατηγική απαλλαγής από τις ανθρακούχες εκπομπές και να εξασφαλίσει μια πιο ανθεκτική, ανταγωνιστική, βιώσιμη ευρωπαϊκή αυτοκινητοβιομηχανία.

ΕΤΗΣΙΑ ΔΕΞΙΩΣΗ 2025: ΣΥΝΕΡΓΑΣΙΑ ΓΙΑ ΤΟ ΜΕΛΛΟΝ

Η ετήσια δεξίωση της ACEA πραγματοποιήθηκε στις 5 Μαρτίου 2025 στη Bibliothèque Solvay στις Βρυξέλλες, συγκεντρώνοντας περισσότερους από 250 καλεσμένους, συμπεριλαμβανομένων κορυφαίων CEO της αυτοκινητοβιομηχανίας, υπεύθυνους χάραξης πολιτικής και βασικούς ενδιαφερόμενους του κλάδου. Η εκδήλωση χρησίμευσε ως κρίσιμη πλατφόρμα για συζητήσεις σε μια αποφασιστική στιγμή πριν από την έναρξη του Σχεδίου Δράσης της ΕΕ για την Αυτοκινητοβιομηχανία. Η Γενική Διευθύντρια της ACEA, Sigrid de Vries, καλωσόρισε τους παρευρισκόμενους, θέτοντας το έδαφος για διορατικές ανταλλαγές σχετικά με την ανταγωνιστικότητα, τη βιωσιμότητα και το ρυθμιστικό πλαίσιο της ΕΕ. Μεταξύ των βασικών ομιλητών της βραδιάς ήταν ο Christian Levin, Πρόεδρος του Διοικητικού Συμβουλίου Εμπορικών Οχημάτων ACEA και Διευθύνων Σύμβουλος της Scania, και ο Ola Källenius, Διευθύνων Σύμβουλος της Mercedes-Benz.

Και οι δύο τόνισαν τη δέσμευση του κλάδου για απαλλαγή από τις ανθρακούχες εκπομπές, ενώ τόνισαν την ανάγκη για ρεαλιστικές πολιτικές για τη στήριξη της μετάβασης. Με δέσμευση υψηλού επιπέδου και εποικοδομητικό διάλογο, η εκδήλωση επιβεβαίωσε την αφοσίωση του κλάδου στη συνεργασία για τη διαμόρφωση του μέλλοντος κινητικότητας της Ευρώπης.

Δείτε εδώ το βίντεο:

Προηγούμενο άρθροToyota & Lexus: 6+3 νέα ηλεκτρικά – “Toyota Κenshiki” στις Βρυξέλλες (εικόνες)
Επόμενο άρθροTata Motors – Ινδία: Δοκιμές φορτηγών υδρογόνου -Στόχος το “καθαρό μηδέν” έως το 2070…