Fleet Business #10

Π Ε Ρ Ι Ο Δ Ι Κ Η Ε Κ Δ Ο Σ Η Γ Ι Α Τ Ο F L E E T M A N A G E M E N T • Ι Ο Υ Λ Ι Ο Σ 2 0 2 2 • # 1 0 DIRECTION BUSINESS NETWORK ΣΕ ΣΥΝΕΡΓΑΣΊΑ ΜΕ ΤA FLEET EUROPE ΚΑΙ GLOBAL FLEET Προοπτικές ανάπτυξης της αγοράς ΠΟΛΥΤΕΛΗ ΚΑΙ PREMIUM Bιωσιμότητα στόλου ανά κλάδο ΒΙΩΣΙΜΟΤΗΤΑ Τα eLCV που πρασινίζουν τους στόλους ΕΛΑΦΡΑ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΑ Μειώνει κόστος και εκπομπές ΣΥΝΔΕΣΙΜΟΤΗΤΑ Μάθετε περισσότερα στο Επίσημο Δίκτυο Διανομέων Alfa Romeo ή στο alfaromeo.gr «ΓΕΝΝΗΜΈΝΗ ΝΑ ΣΥΝΑΡΠΆΖΕΙ» Με τεχνολογίες αιχμής, υβριδική κίνηση, κορυφαία ποιότητα κατασκευής και οδηγική αίσθηση που συναρπάζει, η νέα Tonale σηματοδοτεί τη νέα εποχή Alfa Romeo. ΝΈΑ ALFA ROMEO TONALE

Αυτά που συμβαίνουν και όσα έρχονται… Πανδημία, πόλεμος στην Ουκρανία, πληθωρισμός, κλιματική κρίση, ψηφιακός μετασχηματισμός διαταράσσουν την παγκόσμια αγορά, συνεχίζοντας να αυξάνουν την αβεβαιότητα. Οι κλάδοι της κινητικότητας, που περιλαμβάνονται σε εκείνους που παράγουν πολλά τρισ. ευρώ ετησίως, βρίσκονται μεταξύ αυτών που επηρεάζονται περισσότερο. Το Fleet Business προσπαθεί να βοηθήσει τους αναγνώστες του να κατανοήσουν τις αλλαγές που πραγματοποιούνται και να προσφέρει στους fleet managers την πληροφόρηση που χρειάζονται για να πλοηγηθούν αποτελεσματικά εν μέσω όλων αυτών. Ο τομέας της αυτοκινητοβιομηχανίας βρίσκεται ενώπιον αλλαγών που δεν έχουν παρατηρηθεί από την αρχή του προηγούμενου αιώνα. Μια ανάλυση της McKinsey την οποία δημοσιεύουμε στις επόμενες σελίδες, εξηγεί όλες τις σημαντικές παραμέτρους στο παρόν και στο μέλλον. Από την άλλη, η αυξανόμενη ευαισθητοποίηση σχετικά με τα οφέλη που προσφέρουν τα premium αυτοκίνητα, η άνετη οδηγική εμπειρία και η ελκυστική τους εμφάνιση, ενθαρρύνει τη ζήτηση από πλευράς στόλων, όπως καταδεικνύουν οι προοπτικές της αγοράς και τα κέρδη των κατασκευαστών που τα παράγουν. Στο τεύχος αυτό θα διαβάσετε ακόμα μια ολοκληρωμένη ανάλυση της βιωσιμότητας ανά κλάδο για 24 ευρωπαϊκές χώρες, από τη LeasePlan International Consultancy Services. Νέες δοκιμές καταδεικνύουν πώς το V2G προσφέρει έσοδα και προστατεύει τις μπαταρίες EV. Επιπλέον, 10 συμβουλές για την αντιμετώπιση της έλλειψης οχημάτων. Μελέτη για τη μετάβαση σε επαγγελματικά οχήματα μηδενικών εκπομπών βαρέος τύπου, στοιχεία για την παγκόσμια και την ευρωπαϊκή αγορά ηλεκτρικών ελαφρών επαγγελματικών οχημάτων, καθώς και επισκόπηση των σχετικών μοντέλων που προσφέρονται ή αναμένονται σύντομα στην αγορά. Μάθετε γιατί η συνδεσιμότητα έχει μεγάλη σημασία για τους στόλους, βοηθώντας στη μείωση των εκπομπών και πώς η συνδεδεμένη ασφάλιση διαδραματίζει κρίσιμο ρόλο στη μείωση του λειτουργικού κόστους και στην αύξηση της αποτελεσματικότητας. Δείτε ακόμα καινοτομικές λύσεις για τις επιχειρήσεις τελικής παράδοσης. Το ευρωπαϊκό οικοσύστημα ανακύκλωσης μπαταριών αναπτύσσεται γρήγορα και δημιουργεί νέες επιχειρηματικές ευκαιρίες, όπως φαίνεται στην ανάλυση της Arthur D. Little. Τέλος, οι ανανεώσιμες πηγές ενέργειας είναι πλέον ιδιαίτερα σημαντικές και βρίσκονται στο επίκεντρο της συνεχιζόμενης ενεργειακής μετάβασης. Διαβάστε για τις επιδόσεις των χωρών -και της Ελλάδας- στον τομέα αυτόν και όσα πρέπει να γνωρίζουμε για τους πέντε βασικούς τύπους ΑΠΕ. Καλή ανάγνωση! Λίνα Τσαγκαράκη - Ξένου ΕΚΔΟΤΗΣ ΒΑΓΓΕΛΗΣ ΠΑΠΑΛΙΟΣ ΔΙΕΥΘΥΝΤΡΙΑ ΕΚΔΟΣΗΣ ΛΙΝΑ ΤΣΑΓΚΑΡΑΚΗ-ΞΕΝΟΥ l.tsagaraki@direction.gr ΒUSINESS DEVELOPMENT MANAGERS KΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ ΠΑΠΑΛΙΟΣ ΓΙΩΡΓΟΣ ΠΑΠΑΛΙΟΣ ΒUSINESS UNIT MANAGER ΜΕΜΑ ΚΑΤΩΠΟΔΗ mkatopodi@direction.gr ΥΠΕΥΘΥΝΗ ΕΤΑΙΡΙΚΗΣ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑΣ ΠΑΝΑΓΙΩΤΑ ΓΕΩΡΓΙΑΔΗ georgiadi@direction.gr ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ ΥΛΗΣ ΓΙΩΤΑ ΚΑΡΑΓΙΑΝΝΗ ΥΠΕΥΘΥΝΟΣ ΠΑΡΑΓΩΓΗΣ ΒΑΣΙΛΗΣ ΘΥΜΙΑΝΟΣ ART DIRECTOR ΘΕΟΔΩΡΑ ΚΟΥΛΗ ΕΙΚΟΝΟΓΡΑΦΗΣΗ - ΣΚΙΤΣΑ ΦΩΤΗΣ ΦΩΤΙΟΥ ΥΠΕΥΘΥΝΗ ΛΟΓΙΣΤΗΡΙΟΥ ΠΗΝΕΛΟΠΗ ΧΑΤΖΗΔΗΜΗΤΡΙΟΥ ΥΠΈΥΘΥΝΗ ΣΥΝΔΡΟΜΏΝ ΙΩΑΝΝΑ ΜΑΚΑΡΙΟΥ ISSN έντυπης έκδοσης 2653-9918 ISSN ηλεκτρονικής έκδοσης 2732-7906 Μ. Ασίας 43 | 152 33 | Χαλάνδρι T: 210.77.12.400 | F: 210 77.85.097 e-mail: info@direction.gr www.direction.gr ΣΕ ΣΥΝΕΡΓΑΣΊΑ ΜΕ FOR INTERNATIONAL FLEET & MOBILITY LEADERS T H E E X E C U T I V E N E T W O R K PAPALIOS MEDIA GROUP IKE 3 ΙΟΥΛΙΟΣ 2022

Fleet Business Market.......................6 ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟΒΙΟΜΗΧΑΝΙΑ: Μπορεί να αναπτυχθεί αρκετά γρήγορα;...............................10 ΠΟΛΥΤΕΛΗ ΚΑΙ PREMIUM ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΑ Προοπτικές ανάπτυξης της αγοράς.......................................... 18 Παράγοντες επιτυχίας στην αγορά premium αυτοκινήτων....................................... 22 ΒΙΩΣΙΜΟΤΗΤΑ Κατάταξη βιωσιμότητας στόλου ανά κλάδο........................... 26 VEHICLE TO GRID Το V2G υποστηρίζει τους στόλους και το δίκτυο.......... 32 FLEET MANAGEMENT Αντιμετωπίστε την έλλειψη οχημάτων...................34 ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΕΣ ΜΕΤΑΦΟΡΕΣ Μετάβαση σε οχήματα μηδενικών εκπομπών..................... 36 ΕΛΑΦΡΑ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΑ ΟΧΗΜΑΤΑ Οι παγκόσμιες πωλήσεις eLCV αυξάνονται..............................41 Συγκρατημένη η αγορά της Ευρώπης......................................42 Τα eLCV που πρασινίζουν τους στόλους.....................................44 ΣΥΝΔΕΣΙΜΟΤΗΤΑ Η ασφάλιση φέρνει επανάσταση στη διαχείριση κόστους.................48 Η συνδεσιμότητα μειώνει τις εκπομπές στην τελική παράδοση...................50 ΚΑΙΝΟΤΟΜΙΑ ΣΤΗΝ ΤΕΛΙΚΗ ΠΑΡΑΔΟΣΗ Αναζητώντας εναλλακτικές λύσεις....................... 52 ΑΝΑΚΥΚΛΩΣΗ ΜΠΑΤΑΡΙΩΝ ΣΤΗΝ ΕΥΡΩΠΗ Ανάγκη συνεργασίας της ετερογενούς αλυσίδας αξίας.................................54 ΕΝΕΡΓΕΙΑΚΗ ΜΕΤΑΒΑΣΗ Μετάβαση σε Ανανεώσιμες Πηγές Ενέργειας..............................60 Οι πέντε κύριοι τύποι ανανεώσιμων πηγών ενέργειας..............................64 4 ΙΟΥΛΙΟΣ 2022 INDEX

Ο Oliver Blume αντικαθιστά τον Herbert Diess Ο Oliver Blume, ο οποίος διετέλεσε CEO της Porsche από το 2015, θα αντικαταστήσει τον κ. Diess ως CEO του Volkswagen Group την 1η Σεπτεμβρίου, παραμένοντας επικεφαλής της Porsche. Η τοποθέτηση του Oliver Blume ως προέδρου του ΔΣ του Volkswagen Group σημαίνει αλλαγή τρόπου διοίκησης που θα μεταβάλει την προσέγγιση του προκατόχου του. Ο Herbert Diess ανέλαβε τη διοίκηση του Volkswagen Group προ τετραετίας, όταν η γερμανική αυτοκινητοβιομηχανία βρισκόταν σε κρίση, μετά το σκάνδαλο ντίζελ και το πρώην στέλεχος της BMW της ενέπνευσε νέο όραμα. Ο Carlos Tavares για την Tonale Ο CEO της Stellantis, Carlos Tavares, έφτασε στο Grand Prix της Emilia Romagna 2022 οδηγώντας τη νέα Alfa Romeo Tonale και δήλωσε: «Η εμπειρία της Alfa Romeo στην F1 θα παίξει καθοριστικό ρόλο στην εξέλιξη της μάρκας στην νέα εποχή ηλεκτροκίνησης και συνδεσιμότητας». Στη φωτογραφία με τον CEO της Alfa Romeo, Jean Philippe Imparato. Οι μπαταρίες ξηρού τύπου (solid state) μπορεί να μειώσουν το αποτύπωμα άνθρακα των μπαταριών ηλεκτρικών οχημάτων σε σύγκριση με τις σημερινές υγρές ιόντων λιθίου, ειδικά εάν χρησιμοποιηθούν βιώσιμα υλικά, ανέφερε η Transport and Environment. Το αποτύπωμα άνθρακα ξηρών μπαταριών σε σχέση με αυτό των ιόντων λιθίου μπορεί να μειωθεί έως και 39%. Οι ξηρές μπαταρίες EV μπορεί να περιορίσουν τις εκπομπές άνθρακα Οι φιλοδοξίες της Volvo Cars Ο νέος CEO της Volvo Cars, Jim Rowan, έθεσε υψηλά πρότυπα για το πρώτο μοντέλο που θα κυκλοφορήσει υπό την ηγεσία του. Θέλει ο αντικαταστάτης του XC90 να οδηγήσει τη Volvo σε «αναγνώριση ως πολύ αξιόπιστης εταιρείας ηλεκτροκίνητων αυτοκινήτων επόμενης γενιάς». Το νέο SUV αποτελεί βασικό στοιχείο της ταχείας μετάβασης της αυτοκινητοβιομηχανίας σε μάρκα αμιγώς ηλεκτροκίνητη, κίνηση που καθορίζει κάθε πρόσληψη, επένδυση και σχεδίαση της εταιρείας - συμπεριλαμβανομένης της αναμενόμενης αποχώρησής της από την ACEA. Αυτά δήλωσε, μεταξύ άλλων, στο Automotive News. Η πολυκινητικότητα και η λύση της ALD Η εμφάνιση του «Everything as a Service» (ή XaaS) αιφνιδίασε τον κόσμο και η ψηφιοποίηση, οι εξελισσόμενες προσδοκίες των χρηστών και η έκκληση εξατομίκευσης οδηγεί σε πιο συνδεδεμένες, ευέλικτες και εξατομικευμένες λύσεις. Η κινητικότητα δεν αποτελεί εξαίρεση: η αυξανόμενη πίεση για πιο βιώσιμες εναλλακτικές λύσεις, οι εξελισσόμενες συνήθειες των χρηστών μετά την πανδημία και η εμφάνιση νέων τρόπων κινητικότητας, έφεραν την άνοδο του Mobility as a Service (MaaS) ή της πολυκινητικότητας. Κατά τη διάρκεια του πρόσφατου Smart Mobility Conference, η Virginie Pochat, Senior Consultant της ALD Automotive, ανέλυσε τον αντίκτυπο της πολυκινητικότητας στις εταιρείες, καταδεικνύοντας την ανάγκη επανασχεδιασμού των πολιτικών κινητικότητας και αναφέροντας την ολοκληρωμένη λύση MaaS, ALD Move. Oliver Blume Herbert Diess Μπαταρίες LFP (Φωσφορικού σιδήρου λιθίου) Μπαταρίες NMC (νικελίου, μαγγανίου, κοβαλτίου) Μπαταρίες ξηρού τύπου Μπαταρίες ξηρού με βιώσιμα υλικά Δυνητική υπερθέρμανση του πλανήτη (Κιλά CO2 ανά kWh) Τα αποτελέσματα αφορούν μπαταρίες ξηρού τύπου με ηλεκτρολύτη ξηρού οξειδίου και κάθοδο νικελίου - μαγγανίου - κοβαλτίου Πηγή: 6 ΙΟΥΛΙΟΣ 2022

Dacia AR, επαυξημένη πραγματικότητα για όλους Το Dacia AR μπορεί να χρησιμεύσει για μια πιο προσεκτική ματιά στη νέα οπτική ταυτότητα της γκάμας Dacia, συμπεριλαμβανομένου του νέου εξοπλισμού ορισμένων μελλοντικών μοντέλων: το Sandero Stepway, το πρώτο όχημα Dacia με γυάλινη οροφή, και το Duster, το πρώτο όχημα Dacia με αναδιπλούμενους ηλεκτρικούς πλαϊνούς καθρέφτες, αισθητήρα βροχής και αυτόματους υαλοκαθαριστήρες. Η CUPRA παγκοσμιοποιείται Η CUPRA εγκαινίασε τον πρώτο της αυστραλιανό αστικό Σταθμό στο κέντρο της επιχειρηματικής συνοικίας του Σίδνεϊ. «Η παρόρμησή μας για παγκοσμιοποίηση της CUPRA δεν σταματά. Με την Αυστραλία, κάνουμε το πρώτο σημαντικό βήμα παγκοσμιοποίησής μας», δήλωσε ο Wayne Griffiths, CEO της μάρκας. Τα κέρδη του β΄ τριμήνου της Tesla αυξήθηκαν Η Tesla ανακοίνωσε υψηλότερα από τα αναμενόμενα κέρδη τριμήνου, καθώς μια σειρά αυξήσεων στις τιμές των πλέον ευπώλητων ηλεκτρικών της οχημάτων βοήθησε στην αντιστάθμιση των προβλημάτων παραγωγής λόγω περιορισμών COVID-19 στην Κίνα. Ο CEO Elon Musk δήλωσε ότι αναμένει ο πληθωρισμός να αρχίσει να υποχωρεί μέχρι τα τέλη του 2022 και οι τιμές των περισσότερων αγαθών να σταθεροποιηθούν. Ένα στα 11 νέα αυτοκίνητα που πωλήθηκαν στην ΕΕ το 2021 ήταν αμιγώς ηλεκτρικά, σημειώνοντας άλμα 63% σε σύγκριση με το 2020, σύμφωνα με στοιχεία της ACEA. Και καθώς περισσότερα EV βγαίνουν στους δρόμους, υπάρχουν περισσότερες επενδύσεις σε υποδομές και εμφανίζονται περισσότεροι σταθμοί φόρτισης. Σύμφωνα με την ChargeUp Europe, ο αριθμός των δημόσιων σημείων φόρτισης έχει εξαπλασιαστεί από το 2015. Αυτοί είναι οι φορτιστές που βρίσκονται σε αυτοκινητόδρομους, χώρους στάθμευσης αυτοκινήτων ή σε σούπερ μάρκετ και εμπορικά κέντρα. Ωστόσο, οι δημόσιοι σταθμοί αντιπροσωπεύουν στην πραγματικότητα μικρό ποσοστό του συνολικού αριθμού σημείων φόρτισης στην ΕΕ. Η φόρτιση των EV πραγματοποιείται κυρίως σε ιδιωτικά κτίρια κατοικιών ή επαγγελματικούς χώρους όπου η ChargeUp Europe βλέπει τις περισσότερες ευκαιρίες για ανάπτυξη. Αυξάνονται ραγδαία οι σταθμοί φόρτισης στην Ευρώπη IMAGinE και Opel: Ασφαλέστερη, πιο συνεργατική οδήγηση Η βελτιστοποίηση της κυκλοφορίας, η πρόληψη ατυχημάτων και η ασφαλέστερη, πιο ξεκούραστη οδήγηση –είναι οι στόχοι του IMAGinE, γερμανικού ερευνητικού έργου αυτοματοποίησης έξυπνων ελιγμών και συντονισμένης αποφυγής κινδύνων σε πραγματικό χρόνο. Υπό την ηγεσία της Opel, 12 συνεργάτες από την αυτοκινητοβιομηχανία, την έρευνα και τη δραστηριότητα οδικών δικτύων ασχολούνται από τον Σεπτέμβριο του 2016 με την ανάπτυξη καινοτόμων συστημάτων υποστήριξης συνεργατικής μελλοντικής οδήγησης. Τα ευρήματα δοκιμάστηκαν σε προσομοιώσεις και σε διάφορα αυτοκίνητα, συμπεριλαμβανομένων μοντέλων Opel. Ανάπτυξη μπαταριών με βάση το ξύλο Η σουηδική εταιρεία παραγωγής μπαταριών Northvolt και η φινλανδική δασική εταιρεία Stora Enso σχεδιάζουν να κατασκευάσουν βιώσιμες μπαταρίες χρησιμοποιώντας σκληρό άνθρακα με βάση τη λιγνίνη, σε βιομηχανική κλίμακα. Η λιγνίνη είναι μια κατηγορία πολύπλοκων οργανικών πολυμερών που σχηματίζουν βασικά δομικά υλικά στους ιστούς υποστήριξης των περισσότερων φυτών. Στόχος είναι η ανάπτυξη μπαταρίας με ανόδους εξ ολοκλήρου από ευρωπαϊκές πρώτες ύλες. EV CHARGING INFRASTRUCTURE HAS BEEN GROWING EXPONENTIALLY Πηγή: P3 analysis Η αύξηση του αριθμού των φορτιστών είναι σημαντική, αλλά δεδομένου του μεγάλου εύρους επιπέδων ισχύος, το πιο σημαντικό στοιχείο είναι η εγκατεστημένη ισχύς kW ανά όχημα. As the EV fleet has been growing, so has the amount of charging infrastucture. Public charging alone haw grown 6 times since 2015, and still this only accounts for a small amount of the overall charging market. 5% 93% 50k 7% 93% 80k 8% 92% 110k 9% 91% 120k 9% 91% 160k 12% 88% 210k 8% 92% 330k 2015 2016 2017 2018 2019 2020 2021 +580% AC DC Υποδομή δημόσιας φόρτισης στην ΕΕ-27 ανά τύπο σημείων φόρτισης (σε συνολικούς αριθμούς) Τα «ηλεκτρικά» χιλιόμετρα κάνουν τη διαφορά Όπως επισημαίνει το Bloomberg, «η μείωση της κατανάλωσης πετρελαίου που αντικαθίσταται από τα EV, εξαρτάται από το πόσο γρήγορα αλλάζουμε τον αριθμό των διανυομένων με βενζίνη/ντίζελ χιλιομέτρων σε ηλεκτρικά και όχι από το πλήθος των ηλεκτρικών οχημάτων». 7 ΙΟΥΛΙΟΣ 2022

Η ALFA ROMEO TONALE είναι το νέο SUV που σηματοδοτεί τη μεταμόρφωση της θρυλικής μιλανέζικης μάρκας, η οποία περνά με δυναμικό τρόπο στην εποχή της εξηλεκτρισμένης κίνησης. Αποτελώντας ένα απόλυτα ολοκληρωμένο premium CSUV, προσφέρει υψηλή αισθητική, πρακτικότητα, πλούσιο εξοπλισμό, προηγμένη τεχνολογία, αλλά και μια καινοτόμο προσέγγιση όσον αφορά την εφαρμογή εξηλεκτρισμένων κινητηρίων συνόλων. Η Tonale είναι η πρώτη Alfa Romeo που αξιοποιεί την υβριδική τεχνολογία για μέγιστη αποδοτικότητα, φιλικότητα προς το περιβάλλον, αλλά και ακόμα υψηλότερη οδηγική απόλαυση. Φυσικά, η καινοτόμος προσέγγιση του μοντέλου δεν σταματά μόνο στα προηγμένα Hybrid και Plug-in Hybrid κινητήρια σύνολα με τα οποία εφοδιάζεται, αλλά επεκτείνεται σε μοναδικές τεχνολογικές εφαρμογές, όπως το ψηφιακό πιστοποιητικό NFT, το σύστημα πολυμέσων που διαθέτει συνδεσιμότητα με την Alexa και τις δυνατότητες ελέγχου της κατάστασης και σειρά λειτουργιών του αυτοκινήτου από απόσταση μέσω του smartphone του χρήστη. Κεντρικό στοιχείο οι δύο πλήρως παραμετροποιήσιμες οθόνες υψηλής ανάλυσης, εκείνη του πίνακα οργάνων 12,35’’ και εκείνη του συστήματος πολυμέσων 10,2’’ που προσφέρουν άμεση και εύκολη πρόσβαση σε πληροφορίες και λειτουργίες του αυτοκινήτου. Όλα τα παραπάνω συμπληρώνουν ιδανικά την εμπνευσμένη σχεδίαση της καμπίνας, που συνδυάζει τον σπορ χαρακτήρα με την ευρυχωρία και την εργονομία. Την αίσθηση άνεσης και ασφάλειας ενισχύει η πλήρης γκάμα προηγμένων συστημάτων υποβοήθησης της οδήγησης (ADAS), τα οποία εφοδιάζουν την Tonale και της δίνουν τη δυνατότητα αυτόνομης οδήγησης επιπέδου 2. Το συνολικά κορυφαίο επίπεδο ενεργητικής και παθητικής ασφάλειας του μοντέλου επαληθεύτηκε και στις πρόσφατες δοκιμές του ανεξάρτητου οργανισμού EuroNCAP, όπου η Tonale βαθμολογήθηκε με τη μέγιστη διάκριση, κατακτώντας πέντε αστέρια. Το premium C-SUV που ξέρει να συναρπάζει ΝΈΑ ALFA ROMEO TONALE Εξηλεκτρισμένη, τεχνολογικά προηγμένη και με καινοτόμους λύσεις συνδεσιμότητας, η νέα Tonale συναρπάζει σε κάθε επίπεδο, διατηρώντας παράλληλα στο ακέραιο την αστείρευτη γοητεία που εκπέμπει μία Alfa Romeo. Η αποστολή της Tonale άλλωστε είναι σαφής: να επαναπροσδιορίσει τον σπορ χαρακτήρα για τον 21ο αιώνα. 8 ΙΟΥΛΙΟΣ 2022

ADVERTORIAL ΑΞΈΧΑΣΤΗ ΑΊΣΘΗΣΗ ΟΔΗΓΙΚΉΣ ΑΠΌΛΑΥΣΗΣ Η Tonale προσφέρει μια οδηγική αίσθηση που συναρπάζει χάρη στην εφαρμογή μιας σειράς προηγμένων τεχνικών λύσεων, όπως είναι το πιο άμεσο σύστημα διεύθυνσης στην κατηγορία, η ανεξάρτητη ανάρτηση σε όλους τους τροχούς με αμορτισέρ τεχνολογίας FSD (Frequency Selective Damping) και το σύστημα πέδησης IBS (brake-by-wire) με τις τετραπίστονες δαγκάνες της Brembo. Σε συνδυασμό με το σύστημα παραμετροποίησης DNA και τη λειτουργία Dynamic Torque Vectoring, ο οδηγός και οι επιβάτες απολαμβάνουν υψηλά επίπεδα άνεσης, ασφάλειας και οδηγικής ευχαρίστησης. Η ΔΎΝΑΜΗ ΤΗΣ ΕΠΙΛΟΓΉΣ Με μια εξαιρετικά πλούσια γκάμα κινητήρων, η Tonale δίνει τη δύναμη της επιλογής σύμφωνα με τις ανάγκες κάθε οδηγού. Σε επίπεδο υβριδικών συνόλων τα νέα Hybrid 48V με απόδοση 130 και 160 ίππους συνδυάζουν την απόδοση με την οικονομία καυσίμου, αλλά και για πρώτη φορά στην κατηγορία τη δυνατότητα κίνησης αμιγώς ηλεκτρικά σε συνθήκες χαμηλής ταχύτητας, όπως για παράδειγμα στην κίνηση ή στους ελιγμούς στάθμευσης. Για όσους καλύπτουν μεγάλο αριθμό χιλιομέτρων η επιλογή του diesel συνόλου των 130 ίππων είναι η ιδανική με χαμηλή κατανάλωση και αυτονομία που ξεπερνά τα 1.000χλμ., ενώ η κορυφαία Q4 Plug-in Hybrid έκδοση προσφέρει υψηλή απόδοση (275 ίππους), τετρακίνηση, αλλά και δυνατότητα κίνησης αμιγώς ηλεκτρικά για έως και 80χλμ!. Στο σύνολό τους όλοι οι κινητήρες συνεργάζονται αποκλειστικά με προηγμένα αυτόματα κιβώτια ταχυτήτων, τα οποία προσφέρουν και «χειροκίνητη» λειτουργία, εφόσον το επιθυμήσει ο οδηγός. Η νέα Alfa Romeo Tonale είναι άμεσα διαθέσιμη για παραγγελίες μέσω του Επίσημου Δικτύου Διανομέων της μάρκας στην Ελλάδα. Όλες οι εκδόσεις του μοντέλου καλύπτονται από 5ετή εργοστασιακή εγγύηση με ισχύ έως και 200.000 χλμ. Για περισσότερες πληροφορίες μπορείτε να επισκεφθείτε το: www.alfaromeo.gr 9 ΙΟΥΛΙΟΣ 2022

Ο ΤΟΜΈΑΣ της αυτοκινητοβιομηχανίας βρίσκεται ενώπιον αλλαγών που δεν έχουν παρατηρηθεί από τότε που κυκλοφόρησε το Model T Ford στις αρχές του 1900, καθώς νέοι κανονισμοί, τεχνολογίες και επιλογές καταναλωτών μετασχηματίζουν τα προϊόντα και τα επιχειρηματικά τους πρότυπα. Οι παραδοσιακοί κατασκευαστές και οι νεοφυείς επιχειρήσεις ξοδεύουν περισσότερα προς ικανοποίηση αυτών των τάσεων: από το 2010, οι ενδιαφερόμενοι επενδυτές έχουν διοχετεύσει 280 δισ. δολάρια σε καινοτόμους λύσεις συστημάτων και λογισμικού αυτοκινήτων. Σχεδόν το ήμισυ αυτής της επένδυσης, περίπου 115 με 120 δισ. δολάρια, έχει διατεθεί στα ηλεκτρικά οχήματα (EV). Οι κεφαλαιαγορές επιβράβευσαν αυτήν την εισροή χρημάτων. Με 79% σταθμισμένες μέσες συνολικές αποδόσεις μετόχων (TSR) από τον Μάρτιο του 2020 έως τον Ιανουάριο του 2022, οι παραδοσιακοί κατασκευαστές και οι προμηθευτές εξαρτημάτων ξεπέρασαν τις εταιρείες πολλών άλλων ακμαζόντων τομέων, συμπεριλαμβανομένων αυτών της υψηλής τεχνολογίας και των χημικών. Τα αποτελέσματα ήταν ακόμα πιο εντυπωσιακά για τις σχετικά νέες εταιρείες, όπως η NIO, η Tesla και άλλες start-up ηλεκτρικών οχημάτων, των οποίων η μέση σταθμισμένη συνολική απόδοση της τάξης του 278% ήταν στην κορυφή της λίστας. Ο κλάδος οφείλει εν πολλοίς την ανάπτυξή του στις πωλήσεις παραδοσιακών οχημάτων με κινητήρες εσωτερικής καύσης (ICE). Αλλά, οι συνολικές πωλήσεις οχημάτων προβλέπεται να αυξηθούν μόνο κατά 2% ετησίως έως το 2025 και ενδέχεται ακόμα και να μειωθούν στο υπόλοιπο της δεκαετίας. Ωστόσο, το TSR (συνολικές αποδόσεις των μετόχων) του κλάδου παραμένει υψηλό λόγω της αισιοδοξίας για αύξηση των εσόδων από άλλες πηγές, συμπεριλαμβανομένων όσων σχετίζονται με νέες τεχνολογίες και υπηρεσίες. Τα EV, τα οποία αντιπροσωπεύουν προς το παρόν μικρό ποσοστό των οχημάτων που πωλούνται, βρίσκονται σε σημείο καμπής και ενθουσιάζουν τις κεφαλαιαγορές. Oι πωλήσεις και η διείσδυση ηλεκτρικών επιβατικών οχημάτων επιταχύνονται στις μεγάλες αγορές. Η McKinsey προβλέπει η παγκόσμια ζήτηση EV να εξαπλασιαστεί από το 2021 έως το 2030 και οι ετήσιες πωλήσεις να ανέλθουν από τα 6,5 εκατομμύρια στα σχεδόν 40 εκατομμύρια μονάδες. Ωστόσο, αυτές οι αισιόδοξες προβλέψεις συνοδεύονται και από κάποιες σοβαρές επιφυλάξεις. Ενώ η ζήτηση είναι σαφής, το οικοσύστημα της αυτοκινητοβιομηχανίας πρέπει να αντιμετωπίσει άμεσα τρία βασικά εμπόδια, για να μπορέσουν να αυξηθούν η παραγωγή και οι πωλήσεις EV: u δυσκολίες προμήθειας επαρκών πρώτων υλών, συμπεριλαμβανομένων των λιθίου, νικελίου και κοβαλτίου, που χρησιμοποιούνται στις μπαταρίες u ανεπάρκεια αριθμού μεγάλων εργοστασίων παραγωγής μπαταριών, καθώς και χαμηλή παραγωγικότητα των υπαρχουσών εγκαταστάσεων Μπορεί να αναπτυχθεί αρκετά γρήγορα; ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟΒΙΟΜΗΧΑΝΙΑ Μια ανάλυση της MCKINSEY των RUSSELL HENSLEY, KEVIN LACZKOWSKI, TIMO MÖLLER και DENNIS SCHWEDHELM Η ταχέως αυξανόμενη υιοθέτηση ηλεκτρικών οχημάτων θα μπορούσε να μετασχηματίσει το οικοσύστημα της αυτοκινητοβιομηχανίας και να προωθήσει ακόμα μεγαλύτερες καινοτομίες. Για να συμβεί κάτι τέτοιο, χρειάζεται προσοχή. 10 ΙΟΥΛΙΟΣ 2022

u Εγκατάσταση δημόσιας υποδομής φόρτισης, ανάλογης του αριθμού ηλεκτρικών οχημάτων σε κυκλοφορία Παρόλο που ορισμένες μεγάλες εταιρείες ίσως επιχειρήσουν να αυξήσουν την πρόσβασή τους σε πρώτες ύλες, οι περισσότερες αυτοκινητοβιομηχανίες δεν διαθέτουν αυτήν την επιλογή. Ο κλάδος, ωστόσο, μπορεί να αντιμετωπίσει θέματα όπως τα γιγαντιαία εργοστάσια και η υποδομή φόρτισης. Η άμεση δράση θα παίξει σημαντικό ρόλο στην επέκταση της δυναμικής των EV και ίσως ακόμα και να βοηθήσει την επιτάχυνση υιοθέτησης αυτόνομων οχημάτων (AV), μέσω των οποίων οι κατασκευαστές θα έχουν περισσότερες ευκαιρίες για υπηρεσίες και έσοδα με διαδικασίες όπως ασύρματη ενημέρωση λογισμικού, χαρτογράφηση και ψυχαγωγία. ΚΤΙΣΤΕ ΓΙΓΑΝΤΙΑΙΑ ΕΡΓΟΣΤΑΣΙΑ (ΚΑΙ ΚΑΝΤΕ ΤΑ ΑΠΟΔΟΤΙΚΑ) Οι κινητήρες EV παίρνουν ενέργεια από μπαταρίες που περιέχουν εντελώς διαφορετικά υλικά από αυτά που χρησιμοποιούνται στα παραδοσιακά οχήματα ICE, συμπεριλαμβανομένων του λιθίου, του κοβαλτίου και του νικελίου. Οι εξαιρετικά μεγάλες εγκαταστάσεις όπου παράγονται οι περισσότερες μπαταρίες EV, αποκαλούνται γιγαντιαία εργοστάσια (gigafactories), εφόσον η ετήσια ικανότητα παραγωγής τους ξεπερνά το ένα γιγαβάτ. Τα περισσότερα gigafactories δημιουργήθηκαν στην Ασία και κάλυψαν περίπου το 80% της παραγωγικής ικανότητας μπαταριών το 2020. Ενώ τα περισσότερα gigafactories τα διαχειρίζονται κατασκευαστές μπαταριών, πολλοί κατασκευαστές αυτοκινήτων δραστηριοποιούνται και σε αυτόν τον τομέα. Σήμερα, οι διαχειριστές gigafactory αντιμετωπίζουν δύο μεγάλα προβλήματα. Πρώτον, κατά την κατασκευή αυτών των τεράστιων εγκαταστάσεων, προκύπτουν αναπόφευκτα κατασκευαστικά θέματα που αυξάνουν το κόστος και παρατείνουν τα χρονοδιαγράμματα. Και δεύτερον, μετά την έναρξη λειτουργίας των gigafactories, πολλές εταιρείες αγωνίζονται για λειτουργική αποτελεσματικότητα. Εάν ξεκινήσει η ήδη καθυστερημένη παραγωγή και εντατικοποιηθούν οι προσπάθειες, ανάλυση της McKinsey προβλέπει πως το 30% της νέας ετήσιας ικανότητας παραγωγής της Βόρειας Αμερικής θα τεθεί σε κίνδυνο μέχρι το 2025, αφήνοντας ίσως κάθε χρόνο πάνω από 300.000 οχήματα στην περιοχή χωρίς μπαταρίες. Η McKinsey προβλέπει η παγκόσμια ζήτηση EV να εξαπλασιαστεί από το 2021 έως το 2030 και οι ετήσιες πωλήσεις να ανέλθουν από τα 6,5 εκατομμύρια στα σχεδόν 40 εκατομμύρια μονάδες ΔΙΑΧΕΊΡΙΣΗ ΚΑΤΑΣΚΕΥΑΣΤΙΚΏΝ ΘΕΜΆΤΩΝ Εάν η παγκόσμια ζήτηση EV αυξηθεί όπως προβλέπεται, ο κλάδος θα χρειαστεί 200 νέα γιγαντιαία εργοστάσια -πέραν των 130 που ήδη υπάρχουν και αντιπροσωπεύουν πάνω από 400 δισ. δολάρια επενδεδυμένου κεφαλαίου- έως το 2030. Πολλές νέες εγκαταστάσεις πιθανότατα θα κατασκευαστούν σε τοποθεσίες πλησίον κατασκευαστών αρχικού εξοπλισμού για μείωση χρόνων παράδοσης και καταγραφής αποθεμάτων. Επιπλέον, το κόστος των μπαταριών μπορεί να αντιπροσωπεύει πάνω από 7.000 δολάρια ανά όχημα, επομένως η αξία των μπαταριών που αποστέλλονται διεθνώς θα είναι πολύ υψηλή. Ωστόσο, οι επιπλοκές κατά τις φάσεις σχεδιασμού και κατασκευής μπορεί να καθυστερήσουν την έναρξη παραγωγής κατά 12 μήνες ή περισσότερο. Οι διαχειριστές gigafactory ίσως αποφύγουν κάποια κοινά προβλήματα μέσω καλύτερης στρατολόγησης κατασκευαστικών ταλέντων, κατά τη φάση του σχεδιασμού του εργοταξίου ή και νωρίτερα. Οι θέσεις που είναι πιο δύσκολο να καλυφθούν, όπως αυτές που σχετίζονται με τα ηλεκτρολογικά ή την μηχανική, χρειάζονται μεγαλύτερη προσοχή. Οι διαχειριστές gigafactory έχουν ίσως να κερδίσουν δίνοντας 11 ΙΟΥΛΙΟΣ 2022

εγκαίρως σημασία στα τοπικά πρότυπα σχεδιασμού και τα ρυθμιστικά θέματα, όπως τα λύματα και χρησιμοποιώντας εντόπιους προμηθευτές για υποστήριξη και άμεση ανταπόκριση σε θέματα ποιότητας και παραγωγής. ΑΎΞΗΣΗ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΚΉΣ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΙΚΌΤΗΤΑΣ Μετά την έναρξη λειτουργίας ενός gigafactory, οι προκλήσεις δεν εξαφανίζονται. Πολλές νέες εγκαταστάσεις παρουσίασαν χαμηλότερη απόδοση από την αναμενόμενη λόγω συνεχών ελλείψεων σε εργατικό δυναμικό, χρόνων ξαφνικής διακοπής λειτουργίας μηχανών και λειτουργικών προβλημάτων. Οι συνέπειες απώλειας παραγωγής μπορεί να είναι τεράστιες για τους κατασκευαστές μπαταριών και για τους κατασκευαστές αρχικού εξοπλισμού τους οποίους προμηθεύουν. Εάν ένα εργοστάσιο 50 γιγαβατωρών επιτύχει μόνο το 66% της προγραμματισμένης ετήσιας παραγωγής του, μπορεί να απωλέσει περίπου 500 εκατομμύρια δολάρια αξίας ετησίως, μετατρέποντας το προβλεπόμενο κέρδος 6% σε πιθανή ζημία 8%. Οι επόμενοι κατασκευαστές αρχικού εξοπλισμού μπορεί να αντιμετωπίσουν πρόβλημα εφοδιασμού που θα τους αναγκάσει να μειώσουν την παραγωγή οχημάτων ή να κλείσουν προσωρινά τα εργοστάσια. Αρκετοί σημαντικοί κατασκευαστές χρειάστηκε να διακόψουν την παραγωγή τους λόγω έλλειψης μπαταριών το 2017, παρόλο που η παραγωγή ήταν πολύ χαμηλότερη από ό,τι στο μέλλον. Για να ελαχιστοποιηθούν τα εργασιακά θέματα, οι κατασκευαστές μπαταριών πρέπει να λάβουν υπόψη τους τις ικανότητες σε όλα τα στάδια, συμπεριλαμβανομένων της επιλογής τοποθεσίας, της κατασκευής και της εκπαίδευσης. Πρέπει επίσης να γνωρίζουν τις διαφορές της καθημερινής ρουτίνας και των δεξιοτήτων των εντόπιων εργαζομένων από εκείνες του προσωπικού των άλλων εγκαταστάσεών τους. Εάν η εκπαίδευση κρίνεται απαραίτητη, τα gigafactories μπορούν να επωφεληθούν από την ύπαρξη επιτόπιας διαπολιτισμικής οργάνωσης, όπου εργαζόμενοι με παγκόσμια εμπειρία βοηθούν τους τοπικά προσληφθέντες να αναπτύξουν στρατηγικές ικανότητες. Και με την προβλεπόμενη αύξηση ζήτησης μπαταριών, οι κατασκευαστές να αναλογιστούν τις μελλοντικές ανάγκες τους σε δραστηριότητες Ε&Α για την κατασκευή κυψελών επόμενης γενιάς. Ο κλάδος αλλάζει τάχιστα και η τεχνολογία μπαταριών αναπτύσσεται τόσο γρήγορα, που οι εταιρείες πρέπει να προσαρμόζουν εύκολα τις προσπάθειΟ ΕΞΟΠΛΙΣΜΟΣ, Ο ΣΧΕΔΙΑΣΜΟΣ ΚΑΙ Η ΕΓΚΑΤΑΣΤΑΣΗ ΔΗΜΟΣΙΑΣ ΦΟΡΤΙΣΗΣ ΜΠΟΡΕΙ ΝΑ ΚΟΣΤΙΣΟΥΝ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΟ ΑΠΟ 35 ΔΙΣ. ΔΟΛΑΡΙΑ ΕΩΣ ΤΟ 2030 Πηγή: McKinsey Center for Future Mobility Οι κεφαλαιουχικές δαπάνες για φορτιστές απαιτούν 1 δισ. $ έως το 2030 1 Βάσει σεναρίου στο οποίο τα ηλεκτρικά οχήματα αντιπροσωπεύουν τα μισά οχήματα που θα πωληθούν στις ΗΠΑ το 2030, σύμφωνα με τον ομοσπονδιακό στόχο και περιλαμβάνει το κόστος εξοπλισμού, σχεδιασμού, μηχανικής και εγκατάστασης των φορτιστών. Δεν περιλαμβάνει το κόστος αναβαθμίσεων ηλεκτρικού δικτύου και εγκαταστάσεων. Κόστος φορτιστών AC Κόστος φορτιστών DC Σύνολο 96,7 Εν κινήσει 29,2 Κατ’ οίκον 43,1 Καταστήματα λιανικής και προορισμοί 8,9 Στόλος 12,0 Χώρος Εργασίας 3,5 5,7 3,2 1,2 10,8 2,1 1,4 29,2 43,1 Περιπτώσεις δημόσιας χρήσης 38,1 12 ΙΟΥΛΙΟΣ 2022

ες πρόσληψης και κατάρτισης. Η αποτελεσματικότητα μπορεί επίσης να πληγεί εάν υπάρξει έλλειψη εξαρτημάτων κυψελών και μηχανημάτων, ειδικά όταν η ζήτηση αυξάνεται παγκοσμίως. Οι κατασκευαστές μπαταριών ενδέχεται να αυξήσουν την απόδοση και να μειώσουν την πολυπλοκότητα, βασιζόμενοι σε τοπικές προμήθειες σε κάποιες περιπτώσεις. Π.χ., μπορεί να συνεχίσουν να χρησιμοποιούν έμπειρους παγκόσμιους προμηθευτές για τον εξοπλισμό σημαντικών διεργασιών, αλλά μπορεί επίσης να απευθυνθούν σε τοπικούς προμηθευτές. Ενώ οι πάροχοι μπαταριών έχουν αναλάβει πλέον τη διαχείριση θεμάτων απόδοσης, τα ίδια διλήμματα θα τεθούν στους κατασκευαστές πολύ σύντομα, καθώς οι περισσότεροι θα αυξήσουν τη συμμετοχή τους στην παραγωγή μπαταριών μέσω διαφόρων στρατηγικών, όπως καθετοποίησης, κοινοπραξιών ή άλλων στρατηγικών συνεργασιών. ΕΠΙΤΑΧΥΝΕΤΕ ΤΗΝ ΑΝΑΠΤΥΞΗ ΤΗΣ ΥΠΟΔΟΜΗΣ ΦΟΡΤΙΣΗΣ Προκειμένου τα ηλεκτρικά οχήματα να καταστούν κανονικότητα, θα χρειαστούν εκτεταμένο δίκτυο φόρτισης που θα παρέχει στους οδηγούς επαρκή ηλεκτρική ενέργεια. Για παράδειγμα, οι ΗΠΑ διαθέτουν ήδη περίπου 100.000 δημόσιους φορτιστές, αλλά ο αριθμός αυτός μπορεί να αυξηθεί σε περίπου 1,2 εκατομμύρια έως το 2030, προς κάλυψη της ζήτησης. Στην Κίνα, ο αριθμός των δημόσιων σταθμών φόρτισης πρέπει να αυξηθεί από 1,15 εκατομμύρια σήμερα, σε περίπου πέντε εκατομμύρια έως το 2030, που θα κυκλοφορούν περισσότερα από 100 εκατομμύρια επιβατικά EV. Ομοίως, οι ευρωπαϊκοί δημόσιοι σταθμοί φόρτισης πρέπει να αυξηθούν από 2,9 έως 6,8 εκατομμύρια - από περίπου 340.000 το 2021 (όπως προτείνει το Ευρωπαϊκό Παρατηρητήριο Εναλλακτικών Καυσίμων), αναλόγως της εξέλιξης. Οι περισσότερες χώρες δεν έχουν ακόμη δεσμεύσει επαρκή χρηματοδότηση για την απαραίτητη επέκταση της υποδομής φόρτισης. Προβλέπουμε πως θα χρειαστούν πάνω από 35 δισ. δολάρια για να φτάσουμε στα 1,2 εκατομμύρια δημόσιους φορτιστές που απαιτούνται στις ΗΠΑ, εκτός του κόστους αναβάθμισης δικτύου και ηλεκτρικής ενέργειας (βλ. γράφημα). Τα 7,5 δισ. δολάρια του πρόσφατου νόμου επενδύσεων σε υποδομές και θέσεις εργασίας, που προορίζονται για δημόσιους σταθμούς φόρτισης, αποτελούν μόνον μέρος των απαιτήσεων. Η δημιουργία υποδομής φόρτισης θέτει μερικές ενδιαφέρουσες ερωτήσεις σε κυβερνήσεις, επιχειρήσεις κοινής ωφελείας και νέες εταιρείες φόρτισης. Δείτε κάποιες από αυτές: u Πού πρέπει να εγκατασταθούν οι σταθμοί φόρτισης; Αυτή η ερώτηση απαιτεί από τις εταιρείες διαχείρισης σημείων φόρτισης και τους Προκειμένου τα ηλεκτρικά οχήματα να καταστούν κανονικότητα, θα χρειαστούν εκτεταμένο δίκτυο φόρτισηςπου θα παρέχει στους οδηγούς επαρκή ηλεκτρική ενέργεια 13 ΙΟΥΛΙΟΣ 2022

δημόσιους φορείς να εξισορροπούν τις ανάγκες, συμπεριλαμβανομένων της προσβασιμότητας, της ευκολίας και της ίσης μεταχείρισης. Μια περιοχή χαμηλών εισοδημάτων πρέπει να διαθέτει την αυτή πρόσβαση φόρτισης με τις περιοχές υψηλών εισοδημάτων. u Τι ταχύτητα φόρτισης χρειάζεται; Οι ταχυφορτιστές προσφέρουν μεγαλύτερη ευκολία, αλλά είναι και πιο ακριβοί. Οι αργοί φορτιστές συχνά καλύπτουν τις ανάγκες του κοινού και μπορούν να εγκατασταθούν σε μεγαλύτερους αριθμούς, λόγω χαμηλότερου κόστους. u Ποιος είναι ο καλύτερος τρόπος εξισορρόπησης μεταξύ κερδοφορίας και ευκολίας; Οι σταθμοί υψηλής επισκεψιμότητας θα προσφέρουν καλύτερη απόδοση ανά μονάδα. Η αύξηση του αριθμού φορτιστών θα μείωνε τη χρήση και, κατά συνέπεια, την κερδοφορία των παρόχων, αλλά θα βελτίωνε τους χρόνους αναμονής των καταναλωτών (π.χ., σε περιόδους αιχμής). Οι εταιρείες μπορούν να αναπτύξουν πρότυπα ποσοτικοποίησης και κατανόησης αυτών των διαδικασιών. Η ανάπτυξη τοπικής κατανόησης της ζήτησης φόρτισης βάσει συμπεριφοράς οδήγησης και στάθμευσης -αντί γενίκευσης- θα βοηθήσει τους ενδιαφερόμενους φορείς να αξιολογήσουν με ακρίβεια και αποτελεσματικότητα αυτές τις διαδικασίες. Υπάρχουν αρκετά μέσα που μπορούν να βοηθήσουν στην αντιμετώπιση των σημερινών προκλήσεων και πολλά βασίζονται στην κατάλληλη ρυθμιστική υποστήριξη. Π.χ., οι ρυθμιστικές αρχές μπορεί να εξετάσουν το ενδεχόμενο επίσπευσης της διαδικασίας έγκρισης εγκατάστασης σημείων φόρτισης, η οποία σήμερα απαιτεί 9 με 16 μήνες. Εάν οι κυβερνήσεις εξετάσουν το ενδεχόμενο συντόμευσης του χρόνου αξιολόγησης, είτε επιδιώκοντας μεγαλύτερη ικανότητα, είτε απλοποιώντας τη διαδικασία, ο χρόνος έναρξης λειτουργίας θα μπορούσε να μειωθεί σημαντικά. ΟΙ ΕΠΟΜΕΝΕΣ ΚΙΝΗΣΕΙΣ Την επόμενη δεκαετία, η αυτοκινητοβιομηχανία θα βιώσει πρωτόγνωρες αλλαγές, που δεν έχουν παρατηρηθεί εδώ και έναν αιώνα. Η πρώτη αλλαγή, από τη θερμική τεχνολογία (ICE) στην ηλεκτροκίνηση, θα ενθαρρύνει την ανάπτυξη οχημάτων μπαταρίας με λογισμικό αιχμής, συνδεσιμότητα και διάφορα συστήματα, όπως ψυχαγωγίας/ενημέρωσης, υπολογιστών υψηλής απόδοσης, προηγμένων λειτουργιών υποστήριξης οδηγού και ηλεκτρικών συστημάτων κίνησης. Τελικά, οι κατασκευαστές μπορεί να δημιουργήσουν αμιγώς αυτόνομα οχήματα (AV) με την πλέον εξελιγμένη οδηγική εμπειρία, συμπεριλαμβανομένων της μετακίνησης από το σπίτι στην εργασία και της αξιοποίησης του χρόνου εκ μέρους του οδηγού. Ενώ η ευρείας κλίμακας υιοθέτηση AV θα εξαρτηθεί από το λογισμικό, τις ρυθμιστικές εγκρίσεις και τη δημόσια αποδοχή, πολλοί αναλυτές πιστεύουν πως τα προχωρημένου επιπέδου αυτόνομα οχήματα μπορεί να μη χρειάζονται οδηγούς και να κυκλοφορήσουν μετά το 2025. Τα φορτηγά που πραγματοποιούν διαδρομές από κόμβο σε κόμβο μέσω αυτοκινητοδρόμων θα είναι ίσως τα πρώτα που θα λάβουν έγκριση. Εάν οι κατασκευαστές πραγματοποιήσουν δημόσιες εκστρατείες εκπαίδευσης πολιτών σχετικά με την ασφάλεια Την επόμενη δεκαετία, η αυτοκινητοβιομηχανία θα βιώσει πρωτόγνωρες αλλαγές, που δεν έχουν παρατηρηθεί εδώ και έναν αιώνα 14 ΙΟΥΛΙΟΣ 2022

RkJQdWJsaXNoZXIy ODAxNzc=