Fleet Business #10

νατότητες των φορτηγών μηδενικών εκπομπών, να δείξουν πώς μπορούν να καλύψουν διάφορες πτυχές των λειτουργιών στόλου και να αποδείξουν πως το κόστος ιδιοκτησίας ηλεκτρικών φορτηγών είναι χαμηλότερο από των ICE. ΔΗΜΙΟΥΡΓΊΑ ΥΠΟΔΟΜΉΣ Τα ηλεκτρικά φορτηγά μπαταρίας απαιτούν σημαντικές ποσότητες ηλεκτρικής ενέργειας επειδή είναι βαρύτερα από τα ελαφρά φορτηγά, μεταφέρουν μεγαλύτερα φορτία και λειτουργούν για μεγαλύτερες περιόδους. Η κατανάλωση ενέργειας των μεσαίων και βαρέων ηλεκτρικών οχημάτων κυμαίνεται από 0,8 kWh έως 2 kWh ανά μίλι, σε σύγκριση με 0,2 έως 0,4 kWh ανά μίλι των ελαφρών οχημάτων. Το μέγεθος των συστοιχιών μπαταριών αυξάνει τους χρόνους φόρτισης. Για να φορτιστεί μια μπαταρία 1.000 κιλοβάτ, για παράδειγμα, απαιτείται υπερσυμπιεστής (με μέση ισχύ φόρτισης 120 κιλοβάτ) επί οκτώ ώρες. Μέχρι το 2030, ακόμα και με τον σημερινό ρυθμό υιοθέτησης, η ετήσια κατανάλωση ηλεκτρικής ενέργειας των ηλεκτρικών φορτηγών θα ισούται με την κατανάλωση 50 εκατομμυρίων νοικοκυριών. Επί του παρόντος, υπάρχει ελάχιστη διαθέσιμη υποδομή φόρτισης για μεσαία και βαρέα επαγγελματικά οχήματα παγκοσμίως. Στις ΗΠΑ, ο νόμος Invest in America, που ψηφίστηκε πρόσφατα από την κυβέρνηση Biden, διαθέτει 7,5 δισεκατομμύρια δολάρια για την κατασκευή εθνικού δικτύου σταθμών φόρτισης. Θα διαθέτουν κοινά βύσματα φόρτισης και θα δέχονται όλους τους τρόπους πληρωμής. Ένα δεύτερο πακέτο, που προβλέπεται να περάσει από το Κογκρέσο εντός του 2022, θα περιλαμβάνει επιπλέον δαπάνες για ηλεκτρικά οχήματα, κίνητρα και υποδομή φόρτισης και η διοίκηση σχεδιάζει να επενδύσει 174 δισεκατομμύρια δολάρια για δημιουργία 500.000 σταθμών φόρτισης σε όλη τη χώρα. Το μεγαλύτερο μέρος αφορά σε επιβατικά οχήματα, επομένως ο ιδιωτικός τομέας πρέπει να αναπτύξει υποδομή φόρτισης ηλεκτρικών φορτηγών. Η υποδομή ηλεκτρικών φορτηγών χρειάζεται σε τερματικούς σταθμούς, κατά μήκος αυτοκινητοδρόμων και σε σημεία ανάπαυσης και φόρτωσης και κόμβους μεταφορών. Οι κατασκευαστές αναμένεται να προσφέρουν λύσεις φόρτισης σε τερματικούς σταθμούς, επομένως πρέπει να δημιουργήσουν οικοσυστήματα. Στην Ευρώπη, η δημιουργία υποδομής φόρτισης θα αποτελέσει πιθανότατα συνδυασμένη προσπάθεια των κατασκευαστών, επομένως θα σχηματισθούν κοινοπραξίες για την κατασκευή δικτύου σταθμών ταχυφόρτισης κατά μήκος των αυτοκινητοδρόμων. Για παράδειγμα, οι Volvo, Daimler και TRATON συμφώνησαν να διαχειριστούν δίκτυο φόρτισης επαγγελματικών οχημάτων. Στόχος είναι η εγκατάσταση 1.700 σημείων φόρτισης εντός πενταετίας και η διαδικασία πιθανόν να ξεκινήσει να λειτουργεί εντός του 2022. ΑΝΆΠΤΥΞΗ ΝΈΩΝ ΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΙΚΏΝ ΠΡΟΤΎΠΩΝ Επί δεκαετίες, οι κατασκευαστές φορτηγών εφαρμόζουν το παραδοσιακό επιχειρηματικό πρότυπο, το οποίο επικεντρώνεται στην παραγωγή και πώληση οχημάτων, καθώς και σε περιορισμένες υπηρεσίες, όπως χρηματοδότηση, leasing, υπηρεσίες μετά την πώληση και πωλήσεις μεταχειρισμένων οχημάτων. Στο μέλλον, αυτές οι δραστηριότητες θα βαλτώσουν, στην καλύτερη περίπτωση, ο ανταγωνισμός θα οξύνεται και θα προκύψουν νέες πηγές εσόδων για όσους τις αναζητούν. Για να διευκολυνθεί η μετάβαση στα ηλεκτρικά οχήματα με παράλληλη κερδοφορία, οι κατασκευαστές φορτηγών πρέπει να προσφέρουν στους πελάτες υποδομή φόρτισης και να αναπτύξουν πρότυπα πωλήσεων βάσει χρήσης, τα οποία θα καταστούν μέρος της βασικής τους δραστηριότητας. Άλλες επιχειρήσεις με υπηρεσίες που αφορούν σε στόλους αυτόνομης οδήγησης και ανακύκλωσης μπαταριών ενδέχεται να εμφανιστούν μέχρι το τέλος αυτής της δεκαετίας. Αξιοποιώντας αυτές τις νέες δραστηριότητες εσόδων, οι κατασκευαστές φορτηγών θα μπορούν να αυξήσουν τα κέρδη μακροπρόθεσμα και να βελτιώσουν τα σημερινά μονοψήφια περιθώρια κέρδους. Peter Wiedenhoff Διευθύνων Σύμβουλος & Εταίρος, Μόναχο, Anna Avdeitchikova Διευθύνων Σύμβουλος & Εταίρος, Στοκχόλμη, Charlie Davis Διευθύνων Σύμβουλος & Εταίρος, Σιάτλ, Gang Xu Διευθύνων Σύμβουλος και Ανώτερος Εταίρος, Σαγκάη, Andreas Girisch Project Leader, Μόναχο, Tobias Glas Knowledge Expert, Μόναχο ΓΡΑΦΗΜΑ 6: ΣΕΝΑΡΙΑ ΖΗΤΗΣΗΣ ΣΤΗΝ ΚΙΝΑ Οι κατασκευαστές φορτηγών πρέπει να προσφέρουν στους πελάτες υποδομή φόρτισης και να αναπτύξουν πρότυπα πωλήσεων βάσει χρήσης Η Κίνα καθυστερεί Στην Κίνα, οι πωλήσεις οχημάτων μηδενικών εκπομπών ενδέχεται να φτάσουν το 40% έως το 2030 Πηγή: BCG Analysis Η Κίνα εκπληρώνει τους τρέχοντες στόχους Πράσινη πρωταθλήτρια η Κίνα • Η κυβέρνηση υποστηρίζει τις επιχειρήσεις χωρίς πίεση να στραφούν σε οχήματα μηδενικών εκπομπών ρύπων • Δεν γίνονται περαιτέρωβήματα από την κυβέρνηση για την προώθηση της υιοθέτησης πράσινων φορτηγών • Μόνο λίγες ξένες εταιρείες μπορούν να κατασκευάσουν πράσινα φορτηγά σε κλίμακα μέχρι το 2030 • Οι κανονισμοί China VII τίθενται σε ισχύ μετά το 2030 και δεν τίθενται στόχοι για το διοξείδιο του άνθρακα. • Τα σχέδια για επέκταση των υποδομών εκτελούνται όπως προβλέπεται. • Οι κατασκευαστές θα είναι έτοιμοι να κατασκευάσουν φορτηγά μηδενικών εκπομπών σε κλίμακα έως το 2030. • Οι κανονισμοί China VII τίθενται σε ισχύ πριν από το 2030 και τίθενται αυστηρότεροι κανόνες για τις εκπομπές άνθρακα. • Αρκετές πόλεις απαγορεύουν τις ταξινομήσεις φορτηγών ICE • Όλοι οι κατασκευαστές είναι έτοιμοι να παράγουν φορτηγά μηδενικών εκπομπών έως το 2030. ZEV (BEV and FCEV) ICE (diesel and compressed natural gas) 40 ΙΟΥΛΙΟΣ 2022

RkJQdWJsaXNoZXIy ODAxNzc=