Fleet Business #10

φορτηγά και οι εταιρείες διαχείρισης να τα αγοράζουν. Από κοινού, αυτές οι εξελίξεις θα έχουν ως αποτέλεσμα την αύξηση του μεριδίου αγοράς των ηλεκτρικών οχημάτων μπαταρίας και κυψελών καυσίμου και τη χρήση ηλεκτρικών οχημάτων μπαταρίας όλο και περισσότερο για κοντινές και τοπικές διαδρομές έως το 2025 και των κυψελών καυσίμου για μεγάλες αποστάσεις έως το 2030. Τα ηλεκτρικά οχήματα κυψελών καυσίμου στην Ευρώπη και την Κίνα θα είναι οικονομικά συγκρίσιμα με αυτά των συμβατικών κινητήρων έως το 2030 και πιθανότατα το ίδιο αργότερα και στις ΗΠΑ, όπου το ντίζελ είναι φθηνότερο από τις περισσότερες χώρες. Έτσι, όπως αναφέρθηκε παραπάνω, το ποσοστό υιοθέτησης οχημάτων μηδενικών εκπομπών μπορεί να αυξηθεί μέχρι το 2030 έως και κατά 51% στην Ευρώπη, 25% στις ΗΠΑ-και περισσότερο, εάν οι νέες πολιτικές επιβάλλουν μεγαλύτερες αλλαγές-και 20% στην Κίνα. ΤΡΊΑ ΣΕΝΆΡΙΑ ΓΙΑ ΤΡΕΙΣ ΑΓΟΡΈΣ Για να καταγραφεί η δυναμική της ζήτησης στις μεγαλύτερες παγκόσμιες αγορές, η BCG εκπόνησε τρία σενάρια για την καθεμία: Νωθρό, Στοχευμένο και Πρωτοποριακό. (Δείτε τα γραφήματα αναλυτικών προβλέψεων). Εάν η Ευρώπη επιτύχει την Πράσινη Συμφωνία, με αυξημένους στόχους μείωσης εκπομπών περίπου στο 50% το 2030, θα αυξηθεί έως και στο 50% η ζήτηση των νέων πράσινων φορτηγών. Οι περισσότερες εταιρείες διαχείρισης στόλων δεν είναι ακόμα διατεθειμένες να επενδύσουν σε ηλεκτρικά φορτηγά, πιστεύοντας λανθασμένα πως το συνολικό κόστος ιδιοκτησίας είναι πολύ υψηλό. Ενώ οι τιμές των ηλεκτρικών φορτηγών είναι υψηλότερες από των συμβατικών, οι εταιρείες διαχείρισης θα εξοικονομήσουν χρήματα μακροπρόθεσμα, λόγω πολύ χαμηλότερου κόστους συντήρησης και καυσίμων. Όμως, δεδομένου ότι τα ηλεκτρικά φορτηγά θα κοστίζουν δύο ή τρεις φορές περισσότερο από τα συμβατικά, οι περισσότερες εταιρείες θα τα αγοράσουν μόνον εάν καταστούν απαραίτητα για τη συμμόρφωση στους αυστηρότερους περιβαλλοντικούς κανονισμούς. Με άλλα λόγια, οι πράσινοι νόμοι πρέπει να γίνουν αυστηρότεροι σε σημείο που να επιβάλλουν τη χρήση φορτηγών μηδενικών εκπομπών ρύπων. Οι κατασκευαστές πρέπει να ξεπεράσουν μεγάλα εμπόδια για να πείσουν τους υπεύθυνους στόλου να υιοθετήσουν ηλεκτρικά φορτηγά. Πρέπει να ξεκινήσουν ενημερώνοντας τους επίδοξους αγοραστές σχετικά με τις δυΓΡΑΦΗΜΑ 5: ΤΡΕΙΣ ΠΡΟΒΛΕΨΕΙΣ ΓΙΑ ΤΙΣ ΗΠΑ ΓΡΑΦΗΜΑ 4: ΤΑ ΤΡΙΑ ΣΕΝΑΡΙΑ ΤΗΣ ΕΥΡΩΠΗΣ Οι περισσότερες εταιρείες διαχείρισης στόλων δεν είναι ακόμα διατεθειμένες να επενδύσουν σε ηλεκτρικά φορτηγά, πιστεύοντας λανθασμένα πως το συνολικό κόστος ιδιοκτησίας είναι πολύ υψηλό Εάν η Ευρώπη είναι επιθετική, τα επαγγελματικά οχήματα μηδενικών εκπομπών θα μπορούσαν να αντιπροσωπεύουν το 65% των πωλήσεων έως το 2030 Στις ΗΠΑ, οι πωλήσεις επαγγελματικών οχημάτων μηδενικών εκπομπών ρύπων θα φτάσουν στην καλύτερη περίπτωση το 50% έως το 2030. Πηγή: BCG Analysis Πηγή: BCG Analysis Green Laggard projection Green Deal projection Green Champion projection • Οι στόχοι μείωσης των εκπομπών για τα φορτηγά παραμένουν 25%για το 2030 • Η τρέχουσα οικονομική κρίση καθυστερεί τις επενδύσεις σε υποδομές. • Λίγοι κατασκευαστές έχουν επαγγελματικά φορτηγά μηδενικών εκπομπών στην παραγωγή έως το 2030. • Οι στόχοι μείωσης εκπομπών για τα φορτηγά αυξάνονται, ακολουθώντας εκείνους των αυτοκινήτων, στο 50%το 2030. • Η επέκταση των υποδομών πραγματοποιείται όπως έχει προγραμματιστεί. • Οι περισσότεροι κατασκευαστές έχουν στην παραγωγή επαγγελματικά φορτηγά μηδενικών εκπομπών έως το 2030. • Οι στόχοι μείωσης εκπομπών αυξάνονται στο 55%το 2030 και στο 100%το 2035. • Οι τοπικές αρχές εφαρμόζουν κανόνες που υπερβαίνουν τους εθνικούς κανονισμούς. • Αναπτύσσονται κινητήρες υδρογόνου και ηλεκτρικοί απανθρακοποιώντας όλες τις εφαρμογές. Σημ. Τα στοιχεία απεικονίζουν το ποσοστό των νέων πωλήσεων Οχήματα μηδενικών εκπομπών ICE (ντίζελ και συμπιεσμένου φυσικού αερίου) Υπάρχουσα κατάσταση Σταδιακή αύξηση Γρήγορη άνοδος • Οι στόχοι μείωσης εκπομπών παραμένουν στο 12%έως το 2030. • Οι πολιτείες των ΗΠΑ δεν είναι σε θέση να επιφέρουν σημαντικές αλλαγές στο μείγμα πωλήσεων. • Η επέκταση της υποδομής επιβραδύνεται, μειώνοντας την υιοθέτηση φορτηγών μηδενικών εκπομπών. • Οι περικοπές εκπομπών δεν αυξάνονται σε σχέση με τα υπάρχοντα πρότυπα. • Ορισμένες πολιτείες, όπως η Καλιφόρνια, προωθούν τις πωλήσεις οχημάτων μηδενικών εκπομπών ρύπων • Οι εξελίξεις στην υποδομή για τις τεχνολογίες μπαταριών και κυψελών καυσίμου προχωρούν όπως έχει προγραμματιστεί. • Η κυβέρνηση Biden καθιστά τους στόχους εκπομπών της Καλιφόρνια ομοσπονδιακό πρότυπο. • Η ανάπτυξη υποδομών και τεχνολογίας χρηματοδοτείται σε μεγάλο βαθμό από δημόσιες επενδύσεις. • Οι ΗΠΑ θέτουν στόχο πωλήσεων οχημάτων μηδενικών εκπομπών 80%έως το 2035. Σημ. Τα στοιχεία απεικονίζουν το ποσοστό των νέων πωλήσεων Οχήματα μηδενικών εκπομπών ICE (ντίζελ και συμπιεσμένου φυσικού αερίου) 39 ΙΟΥΛΙΟΣ 2022

RkJQdWJsaXNoZXIy ODAxNzc=