Fleet Business #10

και τα οφέλη αυτών των οχημάτων, ίσως βοηθήσουν στην επιτάχυνση χρήσης AV. Με αυτές τις νέες τάσεις και τα οχήματα που καθίστανται όλο και πιο εξελιγμένα, είναι δύσκολο για μια εταιρεία να αναλάβει πλήρη παραγωγή. Έτσι, πιθανότατα να εισέλθουν στον τομέα της αυτοκινητοβιομηχανίας πιο εξειδικευμένες εταιρείες που θα διαδραματίσουν μεγαλύτερο ρόλο στον καθορισμό και την ενσωμάτωση των εξαρτημάτων και των τεχνολογιών που παράγουν. Με τέτοιες αλλαγές, το μελλοντικό οικοσύστημα μπορεί να μοιάζει περισσότερο με τον σημερινό τομέα υψηλής τεχνολογίας και οι εταιρείες να καθίστανται πρωτοπόροι σε διαφορετικές ειδικότητες και να θέτουν ενίοτε τα πρότυπα του κλάδου. Για παράδειγμα, οι επαγγελματίες πελάτες, συμπεριλαμβανομένων των στόλων και των εταιρειών διαχείρισης υπηρεσιών μεταφοράς και ρομποταξί, θα μπορούσαν να καταστούν πιο απαιτητικοί, όπως οι αγοραστές τεχνολογίας, που υπαγορεύουν τις δικές τους προδιαγραφές. Δεδομένου ότι αυτοί οι πελάτες κάνουν μεγάλες παραγγελίες οχημάτων, οι κατασκευαστές θα ανταποκρίνονται στις ανάγκες τους. Πέραν των πωλήσεων, η μεγαλύτερη συνδεσιμότητα οχημάτων θα αυξήσει περαιτέρω την εστίαση του κλάδου στα έσοδα από υπηρεσίες και κύκλο ζωής. Οι τυπικές υπηρεσίες μετά την πώληση, οι οποίες σήμερα αφορούν κυρίως σε πωλήσεις ανταλλακτικών, πιθανότατα θα επεκταθούν σε άμεσες, ψηφιακές αλληλεπιδράσεις με πελάτες για την παροχή υπηρεσιών, συμπεριλαμβανομένων των ενημερώσεων συνδεδεμένων οχημάτων. Τα νέα οχήματα μπορεί επίσης να παρέχουν νέες ευκαιρίες εσόδων καθ’ όλην τη διάρκεια του κύκλου ζωής τους, συμπεριλαμβανομένων της φόρτισης, της κινητικότητας ως υπηρεσίας, καθώς και άλλες ευκαιρίες εξαργύρωσης δεδομένων, όπως πώληση ανώνυμων δεδομένων οχημάτων σε εξειδικευμένες αγορές. Το οικοσύστημα του κλάδου θα συνεχίσει να εξελίσσεται ακόμα και μετά την επικράτηση της ηλεκτροκίνησης και της αυτόνομης οδήγησης. Οι κατασκευαστές μπορεί τελικά να προσπαθήσουν να εισαγάγουν νέες τεχνολογίες για να αποκτήσουν πρόσθετη αξία, εστιάζοντας πιθανώς σε τομείς όπου μπορούν να αναπτύξουν μοναδικές προσφορές. Εν τω μεταξύ, ο αριθμός των εξειδικευμένων εταιρειών μπορεί να μειωθεί, καθώς αναδεικνύονται ηγέτες και ο κλάδος ενοποιείται. Το χρονοδιάγραμμα για αυτές τις αλλαγές είναι αβέβαιο, ειδικά λόγω εξωγενών παραγόντων όπως η έλλειψη ημιαγωγών και οι περιορισμοί πρώτων υλών και η δομή του κλάδου θα μπορούσε να καταστεί ιδιαίτερα δυναμική τα επόμενα χρόνια. Η μόνη βεβαιότητα είναι πως οι κατασκευαστές και άλλοι ενδιαφερόμενοι φορείς της αυτοκινητοβιομηχανίας πρέπει να είναι έτοιμοι να υποστηρίξουν και να ενθαρρύνουν διάφορες μεταβάσεις τα επόμενα χρόνια και δεκαετίες. Ο Russell Hensley είναι εταίρος του γραφείου της McKinsey στο Ντιτρόιτ, ο Kevin Laczkowski είναι ανώτερος εταίρος του γραφείου του Σικάγο, ο Timo Möller είναι εταίρος του γραφείου της Κολωνίας και ο Dennis Schwedhelm είναι ανώτερος εμπειρογνώμονας και συνδεδεμένος εταίρος του γραφείου του Μονάχου. Το άρθρο επιμελήθηκε η Eileen Hannigan, ανώτερη συντάκτρια του γραφείου Waltham της Μασαχουσέτης. Οι τυπικές υπηρεσίες μετά την πώληση, οι οποίες σήμερα αφορούν κυρίως σε πωλήσεις ανταλλακτικών, πιθανότατα θα επεκταθούν σε άμεσες, ψηφιακές αλληλεπιδράσεις με πελάτες για την παροχή υπηρεσιών 15 ΙΟΥΛΙΟΣ 2022

RkJQdWJsaXNoZXIy ODAxNzc=