Fleet Business #10

ταφέρει έως και το 20% της παραγωγής της στην αγορά B2B, η ιταλική αυτοκινητοβιομηχανία κατεβάζει το επίπεδο, όπως έκαναν οι γερμανικές μάρκες, προσφέροντας προσεχώς το συμπαγές SUV Grecale, με πολύ ευρύτερο στόχο πελατών από πριν. Ο CEO Davide Grasso ανέφερε: «Γνωρίζουμε πως απαιτείται ποιότητα. Γι’ αυτό καθυστερήσαμε την Grecale, μέχρι να καλύψουμε τις απαιτήσεις». Ένας άλλος νέος διεκδικητής είναι η μάρκα πολυτελείας Genesis της Hyundai, η οποία εμφανίζεται προσεκτικά, σε επιλεγμένες ευρωπαϊκές αγορές, ίσως για να αξιολογήσει αν μπορεί να ξεπεράσει προηγούμενες προσπάθειες, όπως η ιαπωνική Infiniti ή ακόμα και η Lexus, οι οποίες δεν ανταποκρίθηκαν ποτέ πραγματικά στους στόχους που είχαν θέσει. Ωστόσο, αυτές οι «νέες παλιές μάρκες» εξαρτώνται από την ανταγωνιστική στρατηγική τιμολόγησης, την υποστήριξη των πελατών και τις ευέλικτες εταιρικές πολιτικές τους για να εξασφαλίσουν τη θέση τους στην αγορά premium. ΕΊΣΟΔΟΣ ΚΙΝΕΖΙΚΏΝ ΜΑΡΚΏΝ Βασιζόμενοι στην ασυναγώνιστη τεχνογνωσία τους σε κινητήρες εσωτερικής καύσης και τη σχετική τεχνολογία, οι Ευρωπαίοι κατασκευαστές premium δραστηριοποιήθηκαν επί δεκαετίες βάσει μιας πολύ αξιόπιστης πλατφόρμας. Εδώ εμφανίζονται οι κινέζικες ή σινοαμερικανικές εταιρείες. Οι μπαταρίες κορυφαίας τεχνολογίας, που θα αντικαταστήσουν τους παλιούς κυλινδροκινητήρες, κατασκευάζονται κυρίως στην Κίνα, με τις ΗΠΑ να ακολουθούν και την Ευρώπη να προσπαθεί να τους προλάβει. Δεν χρειάζονται χρόνια τεχνογνωσίας για να διεκδικήσεις ηγετική θέση στα premium ηλεκτρικά οχήματα, ρωτήστε την Tesla. Γι΄αυτόν το λόγο, τα υπερφιλόδοξα σχέδια στον τομέα του στόλου εκ μέρους νεοεισερχόμενων premium, όπως οι Lucid, Fisker, Nio και Rivian, δεν πρέπει να αγνοηθούν από τις παραδοσιακές μάρκες. Αλλά έχουν γνώση. Η ηλεκτροκίνηση δεν είναι τόσο δυσεύρετη και ο πελάτης είναι αυτός που επιλέγει. Έτσι, άλλοι βασικοί παράγοντες κάνουν τη διαφορά: Η εικόνα της μάρκας, η έξυπνη συνδεσιμότητα, η ημιαυτόνομη οδήγηση, οι συνδρομητικές υπηρεσίες και η υπολειμματική αξία. ΣΤΟ ΎΨΟΣ ΤΩΝ ΠΕΡΙΣΤΆΣΕΩΝ Το remarketing είναι ίσως το ισχυρότερο πλεονέκτημα των premium μαρκών, αλλά δεν είναι απόλυτο. Η υπολειμματική αξία είναι θέμα πελατών πρόθυμων να πληρώσουν περισσόTα υπερφιλόδοξα σχέδια στον τομέα του στόλου εκ μέρους νεοεισερχόμενων premium, όπως οι Lucid, Fisker, Nio και Rivian, δεν πρέπει να αγνοηθούν από τις παραδοσιακές μάρκες τερα για μεταχειρισμένο αυτοκίνητο και συνήθως βασίζεται στη φήμη της ανθεκτικότητας και κάποιας εμπιστοσύνης στην παράδοση της μάρκας. Οι παραπάνω αναφερόμενες νεοεισερχόμενες μάρκες από χώρες εκτός Ευρώπης πρέπει πρώτα να δημιουργήσουν αυτό το αναγνωρισμένο παρελθόν και παράλληλα να αποκτήσουν επώνυμη θέση στην αγορά. Αλλά μπορεί οι ασιατικές εταιρείες premium να βασίζονται στην νοοτροπία της γενιάς Z, ήτοι πελάτες που ενδιαφέρονται για νέες καταστάσεις, πέραν των παραδοσιακών. Πόσο premium μπορεί να είναι κάποια εταιρεία στον διαμοιρασμένο και συνδεδεμένο κόσμο του αύριο; Αναμφίβολα, αυτή θα είναι η πρόκληση των καθιερωμένων μαρκών premium που βρίσκονται αντιμέτωπες με ένα διαφορετικό περιβάλλον fleet και leasing. Η ευρωπαϊκή αγορά αυτοκινήτου έχει αλλάξει αρκετά τα τελευταία τέσσερα χρόνια. Οι παραδοσιακές ευρωπαϊκές μάρκες μεγάλου όγκου έχουν χάσει μερίδιο αγοράς, από 53% του συνόλου των ταξινομήσεων το πρώτο τρίμηνο του 2019 σε 45,3% το πρώτο τρίμηνο του 2022, προς όφελος των premium μαρκών και των ταχέως αναπτυσσόμενων Toyota, HyundaiKia. ΟΙ ΚΟΡΥΦΑΙΕΣ PREMIUMΜΑΡΚΕΣ ΤΟ 2021 – ΕΥΡΩΠΗ 32 Στοιχεία: ACEA και πηγές αγοράς. Δεν περιλαμβάνονται μάρκες με πωλήσεις κάτω των 10 χιλ. μονάδων 681.252 640.385 596.260 288.402 176.007 103.427 77.775 73.163 47.369 37.658 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 BMW MERCEDES AUDI VOLVO MINI LAND ROVER PORSCHE CUPRA LEXUS JAGUAR 23 ΙΟΥΛΙΟΣ 2022

RkJQdWJsaXNoZXIy ODAxNzc=