Fleet Business #10

μέρος του στρατηγικού τους σχεδιασμού. Άλλες είναι πιο καιροσκοπικές και προσπαθούν να αξιοποιήσουν τις συγκεκριμένες ικανότητές τους σε αυτή τη νέα, δυνητικά ελκυστική αγορά. ΑΝΑΓΚΗ ΣΥΝΕΡΓΑΣΙΩΝ ΠΟΥ ΣΥΝΔΥΑΖΟΥΝ ΙΚΑΝΟΤΗΤΕΣ Όπως δείχνει το Σχήμα 1, οι εταιρείες σκοπεύουν να χρησιμοποιήσουν τις ιδιαίτερες ικανότητές τους για να συνεισφέρουν σε συγκεκριμένα βήματα της εφοδιαστικής αλυσίδας, αν και αντιλαμβάνονται πως η διακλαδική συνεργασία με επιχειρήσεις που αλληλοσυμπληρώνονται απαιτείται για την κάλυψη ολόκληρης της αλυσίδας αξίας. Φαίνεται να δημιουργούνται συμμαχίες πολλών εταιρειών, όπως η συνεργασία Renault-Veolia-Solvay (προμήθεια πρώτων υλών, μηχανική επεξεργασία και υδρομεταλλουργία και χημική επεξεργασία). Οι συνεργασίες Valmet-Fortum-Nornickel-BASF και Volkswagen-Northvolt-Hydro είναι επίσης αξιόλογα παραδείγματα. Πολλές βιομηχανικές εταιρείες μπορούν επίσης να εκμεταλλευτούν τη συσσωρευμένη τεχνογνωσία των ειδικευμένων εταιρειών ανακύκλωσης μπαταριών, που ασχολούνται με ανακύκλωση μπαταριών, εκτός ιόντων λιθίου, για πολλά χρόνια. Αν και η βιομηχανία παραγωγής μπαταριών διαθέτει σήμερα τεράστια δυναμική, οι περισσότερες ευρωπαϊκές εγκαταστάσεις ανακύκλωσης λειτουργούν σε πιλοτικό ή δοκιμαστικό επίπεδο. Βρίσκονται σε διαδικασία κλιμάκωσης και μετασχηματισμού σε μονάδες άνω των 20 kton, καθώς αυξάνεται η ζήτηση της αγοράς. Όπως δείχνει το Σχήμα 2, οι περισσότερες εταιρείες ανακύκλωσης σχεδιάζουν δραστηριότητες κοντά στον πυρήνα της αυτοκινητοβιομηχανίας της Κεντρικής Ευρώπης, όπου δημιουργούνται επίσης γιγαντιαία εργοστάσια μπαταριών, καθώς παρέχουν εύκολη και ταχεία πρόσβαση σε απόβλητα υλικών παραγωγής. Οι σκανδιναβικές χώρες αποτελούν άλλο ένα σημείο εστίασης. Διαθέτουν την ικανότητα αξιοποίησης φθηνών ανανεώσιμων πηγών ενέργειας και κατέχουν σημαντική θέση στην επεξεργασία μετάλλων, μαζί με τους σχετικά μεγάλους Η διαδικασία ανακύκλωσης μπαταριών Η ανακύκλωση μπαταριών ιόντων λιθίου ακολουθεί μια διαδικασία τεσσάρων σταδίων: u Συλλογή / ταξινόμηση. Οι χρησιμοποιημένες μπαταρίες συλλέγονται / μεταφέρονται σε κόμβους λειτουργίας, όπου γίνεται η διαλογή τους. u Προεπεξεργασία. Οι μπαταρίες μπορούν να υποστούν μηχανική επεξεργασία για εκφόρτιση και αποσυναρμολόγηση. u Πρώτη εξαγωγή υλικών. Οι μπαταρίες υποβάλλονται σε επεξεργασία για την εξαγωγή ενός μείγματος πολύτιμων υλικών είτε μέσω μηχανικής είτε μέσω πυρομεταλλουργικής οδού. Αυτό έχει ως αποτέλεσμα μαύρη μάζα (μηχανική) ή κράμα/σκωρία (πυρομεταλλουργική) ως πρωτογενή ενδιάμεσα προϊόντα. u Δεύτερη εξαγωγή υλικών. Τα πρωτογενή ενδιάμεσα προϊόντα υποβάλλονται σε επεξεργασία μέσω υδροηλεκτρικής ενέργειας χρησιμοποιώντας χημικούς διαλύτες και αντιδραστήρια για την παραγωγή διακριτών ροών μετάλλων. Πρόσθετα βήματα εξευγενισμού είναι δυνητικά απαραίτητα για αποτελέσματα υψηλότερης ποιότητας. ορυκτούς πόρους τους. Εκτός από τις εγχώριες εταιρείες, αυξανόμενος αριθμός εταιρειών εκτός Ευρώπης έχουν επίσης εντοπίσει την ευκαιρία και αρχίζουν να ανταγωνίζονται στην ΕΕ. Κάποιες διαθέτουν διασυνδέσεις στην αλυσίδα αξίας μπαταριών (π.χ., η Redwood συνδέεται με την Tesla), άλλες επιθυμούν να αξιοποιήσουν τις παγκόσμιες δυνατότητες (π.χ. η SungEel διαθέτει εργοστάσια υδροηλεκτρικής ενέργειας στην Κορέα), ενώ κάποιες διαθέτουν παγκόσμιες φιλοδοξίες ή πνευματική ιδιοκτησία (π.χ., Li-Cycle). Η Ευρώπη έχει καταστεί το πλέον πρόσφατο και ελκυστικό πεδίο της παγκόσμιας βιομηχανίας ανακύκλωσης ιόντων λιθίου. 57 ΙΟΥΛΙΟΣ 2022

RkJQdWJsaXNoZXIy ODAxNzc=