Fleet Business #10

u Εγκατάσταση δημόσιας υποδομής φόρτισης, ανάλογης του αριθμού ηλεκτρικών οχημάτων σε κυκλοφορία Παρόλο που ορισμένες μεγάλες εταιρείες ίσως επιχειρήσουν να αυξήσουν την πρόσβασή τους σε πρώτες ύλες, οι περισσότερες αυτοκινητοβιομηχανίες δεν διαθέτουν αυτήν την επιλογή. Ο κλάδος, ωστόσο, μπορεί να αντιμετωπίσει θέματα όπως τα γιγαντιαία εργοστάσια και η υποδομή φόρτισης. Η άμεση δράση θα παίξει σημαντικό ρόλο στην επέκταση της δυναμικής των EV και ίσως ακόμα και να βοηθήσει την επιτάχυνση υιοθέτησης αυτόνομων οχημάτων (AV), μέσω των οποίων οι κατασκευαστές θα έχουν περισσότερες ευκαιρίες για υπηρεσίες και έσοδα με διαδικασίες όπως ασύρματη ενημέρωση λογισμικού, χαρτογράφηση και ψυχαγωγία. ΚΤΙΣΤΕ ΓΙΓΑΝΤΙΑΙΑ ΕΡΓΟΣΤΑΣΙΑ (ΚΑΙ ΚΑΝΤΕ ΤΑ ΑΠΟΔΟΤΙΚΑ) Οι κινητήρες EV παίρνουν ενέργεια από μπαταρίες που περιέχουν εντελώς διαφορετικά υλικά από αυτά που χρησιμοποιούνται στα παραδοσιακά οχήματα ICE, συμπεριλαμβανομένων του λιθίου, του κοβαλτίου και του νικελίου. Οι εξαιρετικά μεγάλες εγκαταστάσεις όπου παράγονται οι περισσότερες μπαταρίες EV, αποκαλούνται γιγαντιαία εργοστάσια (gigafactories), εφόσον η ετήσια ικανότητα παραγωγής τους ξεπερνά το ένα γιγαβάτ. Τα περισσότερα gigafactories δημιουργήθηκαν στην Ασία και κάλυψαν περίπου το 80% της παραγωγικής ικανότητας μπαταριών το 2020. Ενώ τα περισσότερα gigafactories τα διαχειρίζονται κατασκευαστές μπαταριών, πολλοί κατασκευαστές αυτοκινήτων δραστηριοποιούνται και σε αυτόν τον τομέα. Σήμερα, οι διαχειριστές gigafactory αντιμετωπίζουν δύο μεγάλα προβλήματα. Πρώτον, κατά την κατασκευή αυτών των τεράστιων εγκαταστάσεων, προκύπτουν αναπόφευκτα κατασκευαστικά θέματα που αυξάνουν το κόστος και παρατείνουν τα χρονοδιαγράμματα. Και δεύτερον, μετά την έναρξη λειτουργίας των gigafactories, πολλές εταιρείες αγωνίζονται για λειτουργική αποτελεσματικότητα. Εάν ξεκινήσει η ήδη καθυστερημένη παραγωγή και εντατικοποιηθούν οι προσπάθειες, ανάλυση της McKinsey προβλέπει πως το 30% της νέας ετήσιας ικανότητας παραγωγής της Βόρειας Αμερικής θα τεθεί σε κίνδυνο μέχρι το 2025, αφήνοντας ίσως κάθε χρόνο πάνω από 300.000 οχήματα στην περιοχή χωρίς μπαταρίες. Η McKinsey προβλέπει η παγκόσμια ζήτηση EV να εξαπλασιαστεί από το 2021 έως το 2030 και οι ετήσιες πωλήσεις να ανέλθουν από τα 6,5 εκατομμύρια στα σχεδόν 40 εκατομμύρια μονάδες ΔΙΑΧΕΊΡΙΣΗ ΚΑΤΑΣΚΕΥΑΣΤΙΚΏΝ ΘΕΜΆΤΩΝ Εάν η παγκόσμια ζήτηση EV αυξηθεί όπως προβλέπεται, ο κλάδος θα χρειαστεί 200 νέα γιγαντιαία εργοστάσια -πέραν των 130 που ήδη υπάρχουν και αντιπροσωπεύουν πάνω από 400 δισ. δολάρια επενδεδυμένου κεφαλαίου- έως το 2030. Πολλές νέες εγκαταστάσεις πιθανότατα θα κατασκευαστούν σε τοποθεσίες πλησίον κατασκευαστών αρχικού εξοπλισμού για μείωση χρόνων παράδοσης και καταγραφής αποθεμάτων. Επιπλέον, το κόστος των μπαταριών μπορεί να αντιπροσωπεύει πάνω από 7.000 δολάρια ανά όχημα, επομένως η αξία των μπαταριών που αποστέλλονται διεθνώς θα είναι πολύ υψηλή. Ωστόσο, οι επιπλοκές κατά τις φάσεις σχεδιασμού και κατασκευής μπορεί να καθυστερήσουν την έναρξη παραγωγής κατά 12 μήνες ή περισσότερο. Οι διαχειριστές gigafactory ίσως αποφύγουν κάποια κοινά προβλήματα μέσω καλύτερης στρατολόγησης κατασκευαστικών ταλέντων, κατά τη φάση του σχεδιασμού του εργοταξίου ή και νωρίτερα. Οι θέσεις που είναι πιο δύσκολο να καλυφθούν, όπως αυτές που σχετίζονται με τα ηλεκτρολογικά ή την μηχανική, χρειάζονται μεγαλύτερη προσοχή. Οι διαχειριστές gigafactory έχουν ίσως να κερδίσουν δίνοντας 11 ΙΟΥΛΙΟΣ 2022

RkJQdWJsaXNoZXIy ODAxNzc=