Fleet Business #10

ΤΟ 1896, όταν ο Gottlieb Daimler εφηύρε το πρώτο φορτηγό, ονόμασε τον δικύλινδρο κινητήρα του εσωτερικής καύσης, Φοίνιξ. Απέδιδε ισχύ τεσσάρων ίππων και ήταν τοποθετημένος στο οπίσθιο μέρος του οχήματος. Σχεδόν 125 χρόνια αργότερα, ο παγκόσμιος κλάδος επαγγελματικών οχημάτων πρέπει πλέον να μάθει να επιβιώνει χωρίς τον κινητήρα εσωτερικής καύσης και να αναστηθεί ως Φοίνικας, με πράσινους κινητήρες. Η αλλαγή στον κλάδο επαγγελματικών οχημάτων συντελείται εξαιρετικά γρήγορα, εξαναγκάζοντας τους κατασκευαστές φορτηγών παγκοσμίως να μετασχηματιστούν εξίσου γρήγορα. Ακόμα και πριν να προκληθούν τεκτονικές αλλαγές λόγω ψηφιακής συνδεσιμότητας και τεχνολογιών αυτόνομης οδήγησης, η κυκλοφορία οχημάτων μηδενικών εκπομπών είναι πιθανόν να διαταράξει τον κλάδο τα επόμενα πέντε με δέκα χρόνια. Οι κανονιστικές αλλαγές στις περισσότερες χώρες, η αυξανόμενη ανταγωνιστικότητα των «πράσινων» κινητήρων και η αυξανόμενη συνειδητοποίηση των επιπτώσεων της κλιματικής αλλαγής επιταχύνουν την μετάβαση του κλάδου σε φορτηγά άνευ εκπομπών ρύπων. Είναι σημαντικό για τους κατασκευαστές μεσαίου και βαρέος τύπου οχημάτων, καθώς και για τις εταιρείες στόλου, να διαχειριστούν τη μετάβασή τους σε κινητήρες μηδενικών εκπομπών, αλλά δεν θα είναι εύκολο. Οι περισσότεροι εμπλεκόμενοι αντιμετωπίζουν τη διπλή πρόκληση διασφάλισης της κερδοφορίας των επιχειρήσεών τους, ενώ επενδύουν μεγάλα ποσά για ανάπτυξη ηλεκτρικών κινητήρων. Πρόσφατη παγκόσμια μελέτη της BCG αναφέρει πως καλό θα ήταν οι κατασκευαστές επαγγελματικών οχημάτων και οι εταιρείες διαχείρισης στόλων, καθώς και οι συνεργάτες τους, να επικεντρωθούν και να κατανοήσουν τα μελλούμενα και να εκμεταλλευτούν τέσσερα νέα στρατηγικά μέσα πίεσης για βιώσιμη ανάπτυξη. ΤΟ ΜΈΛΛΟΝ ΚΑΙ ΟΙ ΚΙΝΗΤΉΡΙΟΙ ΠΑΡΆΓΟΝΤΕΣ ΔΙΑΜΌΡΦΩΣΗΣ Τα συνεχή χρόνια κρίσης, λόγω πανδημίας Covid-19 και παγκόσμιας έλλειψης ημιαγωγών, επηρέασαν τη ζήτηση και προσφορά επαγγελματικών οχημάτων. Ωστόσο, διάφοροι παράγοντες -ραγδαία επιστροφή στην οικονομική ομαλότητα πέρυσι, ανάπτυξη ηλεκτρονικού εμπορίου και επικείμενες επενδύσεις πολλών κυβερνήσεων στην ανάπτυξη υποδομών και εφοδιαστικής αλυσίδας- επανέφεραν τις παγκόσμιες πωλήσεις οχημάτων στα παραδοσιακά τους επίπεδα το 2021. Η ανάκαμψη οφείλεται κυρίως στην κινεζική αγορά, ενώ Ευρώπη και ΗΠΑ εξακολουθούν να υποφέρουν από την ύφεση της πανδημίας. Αν και ο κλάδος φαίνεται να βαδίζει προς την κανονικότητα, οι πωλήσεις επαγγελματικών οχημάτων θα φτάσουν τα προ-Covid-19 επίπεδα το 2025. Σύμφωνα με τις προβλέψεις, οι παγκόσμιες πωλήσεις επαγγελματικών οχημάτων μεσαίου και βαρέος τύπου θα ξεπεράσουν τα 3,3 εκατομμύρια μονάδες ετησίως μέχρι το 2030, με αθροιστικό ετήσιο ρυθμό ανάπτυξης 2%. 1,1 εκατομμύρια οχήματα θα πωληθούν στην Κίνα, 500.000 στις ΗΠΑ και 400.000 στην Ευρώπη - τις τρεις μεγαλύτερες παγκόσμιες αγορές. (Γράφημα 1) Οι οικονομικές πολιτικές και τα οικονομικά των επιχειρήσεων θα επιταχύνουν την υιοθέτηση ηλεκτρικών φορτηγών στις μεγαλύτερες αγορές. Οι πωλήσεις ηλεκτρικών επαγγελματικών οχημάτων μπαταρίας και κυψελών καυσίμου θα αυξηθούν σύντομα, σύμφωνα με την έρευνά μας, πρώτα Μετάβαση σε οχήματα μηδενικών εκπομπών ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΕΣ ΜΕΤΑΦΟΡΕΣ Με τη ζήτηση και τους κανονισμούς να υποχρεώνουν σε παγκόσμια μετάβαση στα πράσινα φορτηγά, οι κατασκευαστές πρέπει να αναπτύξουν νέες στρατηγικές επιβίωσης. Πρώτο βήμα: Να πείσουν τις εταιρείες διαχείρισης στόλων και να δημιουργήσουν υποδομή φόρτισης. των PETER WIEDENHOFF, ANNA AVDEITCHIKOVA, CHARLIE DAVIS, GANG XU, ANDREAS GIRISCH και TOBIAS GLAS 36 ΙΟΥΛΙΟΣ 2022

RkJQdWJsaXNoZXIy ODAxNzc=