Fleet Business #10

ζώνες χαμηλών εκπομπών στις πόλεις όπου διαμένει υψηλό ποσοστό πελατών τελικής παράδοσης. Άλλος ένας λόγος μπορεί επίσης να είναι ότι οι αγοραστές βαν περιμένουν να βελτιωθούν οι χρόνοι παράδοσης των παραγγελιών eLCV. Όπως και στα επιβατικά αυτοκίνητα, η προμήθεια νέων βαν επηρεάζεται σε μεγάλο βαθμό από τις ελλείψεις στην εφοδιαστική αλυσίδα, με αρνητικές επιπτώσεις στον χρόνο παράδοσης. Όμως, οι αγοραστές ίσως διατίθενται να περιμένουν περισσότερο, επειδή τα eLCV είναι πιο φθηνά στη λειτουργία τους. ΤΟ ΣΥΝΟΛΙΚΌ ΚΌΣΤΟΣ ΙΔΙΟΚΤΗΣΊΑΣ/ΧΡΉΣΗΣ ΤΩΝ eLCV ΕΊΝΑΙ ΚΑΛΎΤΕΡΟ Ο πανευρωπαϊκός οργανισμός Transport & Environment διεξήγαγε πρόσφατα συγκριτική έρευνα Συνολικού Κόστους Ιδιοκτησίας/Χρήσης eLCV και ICE LCV και διαπίστωσε πως τα eLCV είναι τουλάχιστον έως και 25% φθηνότερα ανά χλμ. από τα ICE. Πάνω από το ένα τρίτο (36%) των στόλων βαν που συμμετείχαν στην έρευνα διαθέτουν ήδη τουλάχιστον ένα eLCV, ενώ σχεδόν ένα τρίτο (32%) σχεδιάζει να αγοράσει ένα φέτος, σύμφωνα με την έρευνα σε 745 στόλους σε όλη την Ευρώπη που πραγματοποίησε η Dataforce για λογαριασμό της T&E. Ένα επιπλέον 16% εξετάζει την αγορά ηλεκτρικού βαν την επόμενη πενταετία. Το άγχος της αυτονομίας δεν αποτελεί πλέον πρόβλημα, καθώς τα περισσότερα eLCV διαθέτουν αυτονομία άνω των 160 χλμ ημερησίως. Οι οδηγοί παραδόσεων, οι οποίοι διανύουν τα περισσότερα χλμ ημερησίως (κατά μέσο όρο), διανύουν 100-130 χλμ. Έτσι, μπορούν να ολοκληρώσουν την εργάσιμη ημέρα χωρίς να χρειαστεί να φορτίσουν και να διαταράξουν την παραγωγικότητα. Καινοτομίες, όπως ερμάρια δεμάτων, ποδήλατα φορτίου και drones για τελική παράδοση επέδρασαν επίσης, οριακά όμως, στη ζήτηση βαν. ΓΡΑΦΗΜΑ 2: ΠΩΛΗΣΕΙΣ LCV (+LBC) ΑΝΑ ΚΑΤΑΣΚΕΥΑΣΤΗ ΤΟ 2021 – ΕΥΡΩΠΗ 32 Βάσει στοιχείων ACEA 331.686 291.039 204.943 189.397 182.028 178.298 108.863 84.022 69.064 44.876 44.876 17.692 Ford Renault Peugeot Volkswagen Mercedes Citroen Opel Toyota Iveco Nissan Mitsubishi MAN γωγή στην ΕΕ. Ωστόσο, η παραγωγή βαν μειώθηκε κάτω από τα 1,7 εκατομμύρια μονάδες το 2021. Η Γαλλία υπήρξε ο μεγαλύτερος παραγωγός ελαφρών επαγγελματικών οχημάτων στην Ευρώπη, ενώ οι γαλλικές μάρκες Renault και Peugeot ήταν η δεύτερη και τρίτη μάρκα με τις περισσότερες πωλήσεις βαν στην ΕΕ το 2021. ΣΤΌΧΟΣ ΜΗΔΕΝΙΚΏΝ ΕΚΠΟΜΠΏΝ ΡΎΠΩΝ ΤΗΣ ΕΥΡΏΠΗΣ Ο κύριος λόγος μείωσης των πωλήσεων LCV στην Ευρώπη το 2022 είναι πιο πιθανόν να σχετίζεται με τους ευρωπαϊκούς στόχους μηδενικών εκπομπών ρύπων. Ενώ οι αυτοκινητοβιομηχανίες δεσμεύονται να καταργήσουν σταδιακά την παραγωγή και πώληση οχημάτων ICE, η αγορά επαγγελματικών οχημάτων εξακολουθεί να υπολείπεται. Οι Ευρωπαίοι κατασκευαστές κατέγραψαν τις υψηλότερες μέσες εκπομπές αερίων θερμοκηπίου μεταξύ παραγωγών βαν το 2020. Τα αμιγώς ηλεκτρικά LCV αποτελούν το 3,5% μόνον του μεριδίου βαν στην ΕΕ, όπου υπερτερούν συντριπτικά τα πετρελαιοκίνητα οχήματα. Η χρήση βαν πετρελαίου κοστίζει στους ιδιοκτήτες και διαχειριστές των σχετικών στόλων υψηλότερους φόρους αντιστάθμισης άνθρακα, αλλά και τέλη εισόδου σε 43 ΙΟΥΛΙΟΣ 2022

RkJQdWJsaXNoZXIy ODAxNzc=