Ένα χρόνο αφότου οι κινεζικές κατασκευάστριες (ΟΕΜ) Chery, SAIC και Great Wall εγκαταστάθηκαν στη Φρανκφούρτη, η GAC πήγε στο Παρίσι για να υπογραμμίσει την σοβαρή πρόθεσή της για την κατάκτηση και της Ευρώπης. Επέλεξε την Mondial de l’Automobile για να εκθέσει το GS5, ένα πρότυπο ενός SUV μεσαίου μεγέθους, που θα είναι έτοιμο να χτυπήσει τα showrooms έως το 2020.
Αυτό ακούγεται φιλόδοξο. Σε σύγκριση με τα αυτοκίνητα που επέδειξε η Vinfast, η βιετναμέζικη εταιρία που έκανε επίσης το ντεμπούτο της στο Παρίσι, το μοντέλο GAC GS5 φαίνεται παρόλα αυτά να πλησιάζει στην παραγωγή. Αυτό είναι λογικό: η Vinfast είναι ολοκαίνουργια, ενώ η GAC είναι ένας ΟΕΜ με εμπειρία πάνω από δύο δεκαετίες.
Με έδρα το Guangzhou (εξ ου και το G στην GAC), πωλεί αυτοκίνητα, SUV και εμπορικά οχήματα με τα σήματα Trumpchi, Gonow και Changfeng. Η GAC έχει επίσης ιδρύσει κοινοπραξίες με συνολικά πέντε ξένους εταίρους, ήτοι με πιο πολλούς από τους περισσότερους κινέζους κατασκευαστές. Σήμερα κατασκευάζει Fiat, Honda, Mitsubishi και Toyota για την εγχώρια αγορά.
Ο ευρωπαίος κατακτητής
Το μοντέλο που παρουσίασε η GAC στην Ευρώπη είναι ένα SUV της κατηγορίας D, μεγέθους ενός Volvo XC60, αλλά με σαφείς οπτικές αναφορές στο VW Touareg, το Hyundai Santa Fe και το Toyota RAV4, για να αναφέρουμε μερικά μόνο.
Η ισχύς του προέρχεται από έναν τετρακύλινδρο βενζινοκίνητο κινητήρα 1.5 που συνδυάζεται με αυτόματο 6-τάχυτο κιβώτιο Aisin. Τίποτα το ασυνήθιστο, αλλά η GAC λέει ότι θα ακολουθήσουν ηλεκτροκίνητα μοντέλα. Από την άποψη αυτή φαίνεται λιγότερο φιλόδοξη από ό,τι η Chery, η Great Wall ή ακόμα και η σχετικά μικρή Borgward, σε αυτό το θέμα.
Παρόλα αυτά, η GAC είναι ίσως η πλησιέστερη στο να απαντάται λίγο ή πολύ συχνότερα στους δρόμους της Δυτικής Ευρώπης: τα αυτοκίνητά της πωλούνται ήδη στην Ασία, την Αφρική, τη Μέση Ανατολή και σε ορισμένες αγορές της Ανατολικής Ευρώπης.
Picture copyright: Dieter Quartier, 2018