Σε προχωρημένες συνομιλίες σχετικά με την πιθανή χρήση των τετρακύλινδρων βενζινοκινητήρων της BMW σε ένα ευρύ φάσμα μελλοντικών αυτοκινήτων της, βρίσκεται η Mercedes-Benz.

Η κίνηση αυτή εντάσσεται στο πλαίσιο μιας ριζικής αναθεώρησης της στρατηγικής της M-B για τους κινητήρες εσωτερικής καύσης (ICE), η οποία υπαγορεύεται από τη χαμηλότερη του αναμενόμενου αποδοχή των ηλεκτρικών οχημάτων της.

Πηγή της Mercedes δήλωσε στο βρετανικό περιοδικό Autocar ότι οι δύο εταιρείες βρίσκονται ήδη σε προχωρημένο επίπεδο σχεδιασμού και διαπραγματεύσεων, με μια ανακοίνωση για το αν θα προχωρήσει η συνεργασία να αναμένεται πριν από το τέλος του έτους.

Η πιθανή συνεργασία – την οποία αποκάλυψε πρώτο το γερμανικό μέσο Manager Magazin – προβλέπει ότι η BMW θα προμηθεύσει μια νέα γενιά βενζινοκινητήρων για χρήση σε μοντέλα της Mercedes που θα εκτείνονται από την CLA έως τα GLA, GLB, C-Class, E-Class, GLC και το επερχόμενο “Little G”.

Η συμφωνία μεταξύ των δύο ανταγωνιστών παρουσιάζεται ως «στρατηγικό βήμα για τη μείωση του κόστους ανάπτυξης».

Για τη Mercedes, αυτό θα εξασφαλίσει την προμήθεια κινητήρων συμβατών με το Euro 7 – κάτι καθοριστικό για τη συνέχιση των μοντέλων με θερμικούς κινητήρες – ενώ παράλληλα θα τη βοηθήσει να επεκτείνει τις προτάσεις της σε plug-in υβριδικά χωρίς νέες, βαριές επενδύσεις στην ανάπτυξη τετρακύλινδρων κινητήρων.

Η κίνηση αυτή έρχεται καθώς η Mercedes εντάσσει σταδιακά τον νέο υπερτροφοδοτούμενο τετρακύλινδρο κινητήρα M252 1,5 λίτρων, ο οποίος αναπτύχθηκε εσωτερικά στη Γερμανία αλλά παράγεται στην Κίνα από την Horse, κοινοπραξία της Geely με τη Renault.

Ήδη διαθέσιμος στο νέο CLA, ο κινητήρας M252 προσφέρεται με τρεις εκδόσεις ισχύος – 136 ίππους, 163 ίππους και 190 ίππους – και συνδυάζεται με αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη 8 σχέσεων, το οποίο ενσωματώνει και έναν ηλεκτροκινητήρα 27 ίππων.

Ωστόσο, κύκλοι της εταιρείας σημειώνουν ότι, ενώ ο M252 είναι κατάλληλος για εφαρμογές ήπιας υβριδικής τεχνολογίας, δεν έχει προς το παρόν σχεδιαστεί για χρήση σε plug-in υβριδικά ή ως range-extender – ένα κενό που θα μπορούσε ενδεχομένως να καλύψει ένας κινητήρας προερχόμενος από τη BMW.

Ο συγκεκριμένος κινητήρας φημολογείται ότι θα είναι μια υπερτροφοδοτούμενη δίλιτρη παραλλαγή του τετρακύλινδρου B48, ο οποίος χρησιμοποιείται σχεδόν σε κάθε τρέχουσα σειρά μοντέλων της BMW και της Mini.

Πιθανότατα να παράγεται στο εργοστάσιο της Steyr, Αυστρία, με τον B48 να θεωρείται ότι προσφέρει μεγαλύτερη ευελιξία από τον M252, καθώς έχει σχεδιαστεί για διαμήκη και εγκάρσια διάταξη, δίνοντας έτσι στη Mercedes περισσότερες επιλογές τόσο για τα συμπαγή όσο και για τα μεσαία μοντέλα της.

Η προτεινόμενη συνεργασία θα μπορούσε επίσης να επεκταθεί σε παγκόσμια παραγωγικά κέντρα, συμπεριλαμβανομένης της πιθανής δημιουργίας κοινής μονάδας κατασκευής κινητήρων στις ΗΠΑ, ώστε να αποφευχθούν οι αυξανόμενοι δασμοί εισαγωγής.

Εάν η συμφωνία προχωρήσει, θα σηματοδοτήσει ένα ιστορικό ορόσημο: για πρώτη φορά δύο Γερμανοί κατασκευαστές πολυτελών αυτοκινήτων θα μοιράζονται κινητήρες και ενδεχομένως στο μέλλον ακόμα και κιβώτια ταχυτήτων.

Προηγούμενο άρθροEuro NCAP – Mazda CX-80: Κορυφαίο στα μεγάλα SUV