
Ο πρόεδρος της Stellantis, John Elkann, κάλεσε την Ευρωπαϊκή Ένωση να εγκρίνει κανόνες που θα επιτρέψουν στους κατασκευαστές να ξαναρχίσουν την παραγωγή μικρών, οικονομικών αυτοκινήτων με κερδοφόρο τρόπο, παρόμοιο με τα ιαπωνικά kei cars.
Μιλώντας στις 12 Ιουνίου στο Συνέδριο της Αυτοκινητοβιομηχανίας που διοργάνωσε το Automotive News Europe, ο Elkann ανέφερε ότι το 2019 πωλήθηκαν στην Ευρώπη ένα εκατομμύριο αυτοκίνητα με κόστος κάτω των 15.000 ευρώ, ενώ σήμερα αυτός ο αριθμός έχει μειωθεί στις 100.000.
Μικρά αυτοκίνητα όπως το Fiat 500 ήταν κάποτε η επιτομή της ευρωπαϊκής βιομηχανίας — προσφέροντας οικονομική κινητικότητα στις μάζες, δήλωσε. Όμως, οι κανονισμοί που αύξησαν το βάρος και το κόστος τα έχουν καταστήσει ασύμφορα.
«Μέχρι το 2030, θα βρεθούμε αντιμέτωποι με περισσότερους από 120 νέους κανονισμούς στην Ευρώπη», είπε. «Περισσότερο από το 25% των μηχανικών μας εργάζονται μόνο για θέματα συμμόρφωσης, χωρίς να προσθέτουν καμία αξία».
Ο Elkann τόνισε ότι οι υψηλότερες τιμές των μικρών αυτοκινήτων οφείλονται κυρίως στη ρυθμιστική επιβάρυνση. Πρότεινε να κοιτάξει η Ευρώπη προς την Ιαπωνία, όπου τα ελαφριά, φθηνά kei cars διατηρούν σημαντικό μερίδιο αγοράς. Η ευρωπαϊκή εκδοχή τους θα μπορούσε να ονομάζεται E-Car, είπε.
«Δεν υπάρχει λόγος που, αν η Ιαπωνία έχει kei cars τα οποία αποτελούν το 40% της αγοράς, να μην έχει και η Ευρώπη τα δικά της E-Cars», δήλωσε.
Η Stellantis ήδη κατασκευάζει ηλεκτρικά μικροαυτοκίνητα, επίσημα κατηγοριοποιημένα ως τετράκυκλα, όπως τα Citroën Ami, Opel Rocks-e και Fiat Topolino, τα οποία διατίθενται στην Ευρώπη. Οι πωλήσεις τους έχουν φτάσει τις δεκάδες χιλιάδες, αποδεικνύοντας ότι υπάρχει αγορά για οικονομική ηλεκτρική κινητικότητα. Οι οδηγοί δεν χρειάζονται άδεια οδήγησης επιβατικού αυτοκινήτου και μπορούν να είναι ακόμη και 14 ετών σε ορισμένες χώρες.
Ωστόσο, το Ami και τα αντίστοιχα μοντέλα έχουν όριο ταχύτητας 50 χλμ/ώρα και δεν επιτρέπεται η κυκλοφορία τους σε αυτοκινητόδρομους ή μεγάλους επαρχιακούς δρόμους.
Σε ένα από τα πρώτα του δημόσια σχόλια μετά την τοποθέτηση του Antonio Filosa στη θέση του CEO της Stellantis, ο Elkann επανέλαβε ότι η εταιρεία είναι προσηλωμένη στο να προσφέρει αυτοκίνητα που θέλουν οι πελάτες, υπό την προϋπόθεση ότι λαμβάνεται υπόψη και η «ενεργειακή εξίσωση».
Διευκρίνισε ότι είναι πιο φιλικό προς το περιβάλλον να βοηθήσουμε κάποιον να αντικαταστήσει ένα παλιό και ρυπογόνο αυτοκίνητο εσωτερικής καύσης με ένα σύγχρονο όχημα, παρά να τον πιέσουμε να αντικαταστήσει ένα ήδη αποδοτικό με ένα ηλεκτρικό.
Ο Elkann ανέφερε ότι η «ομόφωνη» επιλογή του Filosa για τη θέση του CEO, διαδεχόμενος τον Carlos Tavares έπειτα από αναζήτηση έξι μηνών, βασίστηκε κυρίως στην αποδεδειγμένη ικανότητά του να διαχειρίζεται διαφορετικές κουλτούρες, ως Ιταλός που έχει ηγηθεί τόσο της Λατινικής όσο και της Βόρειας Αμερικής στη Stellantis.