Οι πωλήσεις των ηλεκτρικών οχημάτων της Mercedes-Benz σημείωσαν σημαντική πτώση κατά το τρίτο τρίμηνο του 2024, με μείωση 31% σε σύγκριση με το ίδιο διάστημα το 2023. Αυτή η πτώση έρχεται σε αντίθεση με τις αυξημένες πωλήσεις του ανταγωνιστή της, BMW, η οποία είδε τις πωλήσεις των ηλεκτρικών οχημάτων της να αυξάνονται κατά 10,1%.

Συνολικά, η Mercedes-Benz πούλησε 42.500 ηλεκτρικά επιβατικά αυτοκίνητα παγκοσμίως κατά το τρίτο τρίμηνο, με τις αρνητικές επιπτώσεις να εντοπίζονται και στο τμήμα επαγγελματικών οχημάτων της, όπου οι πωλήσεις ηλεκτρικών φορτηγών σημείωσαν παρόμοια μείωση 31%.

Αυτή η αρνητική τάση αντικατοπτρίζει την ευρύτερη μείωση του ενδιαφέροντος των καταναλωτών για ηλεκτρικά οχήματα, κάτι που έχει αναγκάσει τη Mercedes-Benz να αναθεωρήσει τους φιλόδοξους στόχους της για το 2030. Αξιοσημείωτο είναι πως είχε στόχο να μετατραπεί σε μάρκα που παράγει μόνο ηλεκτρικά οχήματα μέχρι τότε. Με βάση όμως τα νέα δεδομένα και τις τάσεις της αγοράς, επιλέγει να επενδύσει περισσότερο στην ανάπτυξη κινητήρων εσωτερικής καύσης (ICE), υιοθετώντας μια πιο ισορροπημένη στρατηγική.

Ο Διευθύνων Σύμβουλος της Mercedes-Benz, Ola Källenius, δήλωσε ότι η εταιρεία θα συνεχίσει να αναπτύσσει ξεχωριστές πλατφόρμες, τόσο για τα ηλεκτρικά όσο και για τα οχήματα με κινητήρες εσωτερικής καύσης. Η νέα αυτή στρατηγική περιλαμβάνει τη διατήρηση και βελτίωση των κινητήρων εσωτερικής καύσης σύμφωνα με τα πρότυπα Euro 7, καθώς και την ανάπτυξη νέων ηλεκτρικών οχημάτων.

Η Mercedes-Benz δεν είναι η μόνη αυτοκινητοβιομηχανία που αντιμετωπίζει δυσκολίες τη φετινή χρονιά. Η Volkswagen είδε τις παραδόσεις ηλεκτρικών οχημάτων της να μειώνονται σχεδόν κατά 10% το ίδιο τρίμηνο σε παγκόσμιο επίπεδο, ενώ η Volvo αναθεώρησε τους στόχους κερδοφορίας και πωλήσεων της για το 2030, έπειτα από την πτώση των πωλήσεων της κατά 19,9% το τρίτο τρίμηνο του 2024.

Η συνολική μείωση των πωλήσεων ηλεκτρικών οχημάτων δημιουργεί ερωτήματα σχετικά με τις μεταβαλλόμενες προτιμήσεις των καταναλωτών και την μακροπρόθεσμη βιωσιμότητα της αγοράς ηλεκτρικών οχημάτων. Παρά τις δυσκολίες, η Mercedes, έχει την ικανότητα να προσαρμόζει την στρατηγική της, ώστε να ανταποκριθεί στις αλλαγές της αγοράς.

Προηγούμενο άρθροΕπιδοτήσεις ή καινοτομία; Γιατί τα κινεζικά οχήματα είναι φθηνότερα;
Επόμενο άρθροΗ Alpine στην Έκθεση Παρισιού